Labudovi, flamingosi i pelikani. Što god u poslednje veme da vidimo na društvenim mrežama, znamo da će labudovi i flamingosi napasti iz prikrajka. 

Jednostavno, direktiva kul ekipe sa Instagrama ove godine je poprilično jasna. Držite li do sebe, držat ćete za vrat flamingose na naduvavanje i taj prizor podeliti sa onima koji vas prate. Na ovaj način prvenstveno ćete svima želeti da poručite kako da pratite sve top trendove, pa onda i da ste privilegovani godišnjim jer dok drugi rade vi živite punim plućima.

Svaka čast, vi ste još jedan od stotinu hiljada korisnika Instagrama koji suštinu iskustva odmora svodi na fotografiju koja će obezbediti po svoj prilici ono što je jedino važno - lajkove. U čitavoj ovoj priči fascinantno je zapravo koliko je ljudima lako prodati trendove.

Da nam je neko pre par godina rekao kako će najtraženija "roba" biti gumene životinje za plažu (za odrasle!) ne bismo im verovali. Međutim, onda su u igru ušli globalni influenseri, predvođeni klanom Kardashian - Jenner, Hadid i ostalom svitom modela, te nam još jednom ukazali na to kojim putem ovog leta trebamo ići.

Dakle, zaboravite na robinzonski odmor ili skrivene uvale daleko od znatiželjnih pogleda.

Po ko zna koji put će nam zavist izazvati nečiji život sveden na fotografiju koja oslikava čisto savršenstvo i idilu u kojoj se ta osoba nalazi. I to je deo na koji ce uvek upecamo, zaboravoljajući kako taj trenutak zabeležen na fotografiji, ne mora imati veze sa stvarnim stanjem stvari. 

I pre no što smo uopšte stigli da se snađemo, svi su postali žrrtve globalnih trendova na društvenim mrežama.

Ako se putuje do Novog Sada, na EXIT, označava se obavezno check in, ako se ide do primorja, objavljuje se nekoliko fotografija sa plaže, a govorimo li pak o daljim destinacijama, čeka nas već proverena formula "bombardovanja" news feeda naših prijatelja. 

Dakle, sve počinje prijavom još na aerodromu, nastavlja se fotografijom pasoša i avionskih karata, storyjem sa avionske piste pre (ili za vreme) poletanja, te konačno fotografijom stizanja na odredište. A, ako ste mislili da priča tu staje, prevarili ste se.

Prava avantura tek počinje, a poželjno je svaki dan objaviti nekoliko fotografija na kojima se jasno vidi ta avantura. Nađe li se tu kakav komentar u stilu "Zaviiiidim", misija je uspešno završena. I tako do sledećeg odmora.

Hteli mi to priznati ili ne, putovanja danas velikom broju ljudi podrazumevaju mnogo vremena odvojenog za "nameštene" fotografije. Dok se ispred određenih znamenitosti umeju odvijati čitavi photo session-i! U vodu se ulazi sa telefonom ili selfi štapom, jer valja sa svetom podeliti dobru fotografiju na kojoj se vidi bistrina te kristalno čiste vode u kojoj uživate.

Još ukoliko putovanje podrazumeva određeno društvo od nekoliko ljudi, bilo ono muško ili žensko, tada se za fotografisanje odvaja zaista ozbiljno vreme.

Da li je zaista vredno toga? 

Drugim rečima, niko ne mrda dok se ne napravi nekoliko fotografija dostojnih objave za taj dan. Možda je i najporaznije u čitavoj priči što kreativnost nije nimalo na ceni, o spontanosti da ne govorimo. 

Tačno se zna pred čim se slikate na kojoj destinaciji. Putujete li tako u Cinque Terre, ciljat ćete na neku od terasu sa pogledom na šarene kućice, idete li u Santorini objavićete fotografiju silaska niz stepenice koja obuhvata ceo grad, dok je za Pariz dovoljna slika Ajfelovog tornja sa zauvek prigodnim "Paris is always a good idea" opisom. Više od toga vam naprosto ne treba, budući da znate da će ovakve, zapravo vrlo generične fotografije, izazvati očekivane reakcije.

Mediji ni malo ne pomažu u ovoj ospesivnoj foto-maniji, pa tako možete videti razne popise "most Instagrammed" odredišta po svetskim gradovima.

I sami smo pisali o sindromu hotelskog bazena u Maroku koji nosi laskavu titulu najfotogeničnijeg bazena na svetu, a čija popularnost ne jenjava i to samo zato što svi žele da ga imaju na svojim profilima. 

Na svetu i u Maroku sigurno postoji čitav niz jednako lepih (ili lepših) bazena, ali Instagram zajednica je odlučila da je baš ovo it bazen sezone. 

Koliko daleko ide opsesija putovanjima na društvenim mrežama, govore i brojni primeri osoba za koje je naknadno otkriveno kako su se na neka mesta fotošopirali. Poslednji slučaj koji je nasmejao javnost jest onaj repera Lil Bow Wowa, koji je objavio fotografiju privatnog aviona s kojim kreće na odmor. Na njegovu nesreću, jedan putnik ga je fotografisao na letu u ekonomskoj klasi, a mediji vrlo brzo otkrili da je ona fotka lažna.

Naposletku, opsesija putovanjima na društvenim mrežama iznedrila je i neka nova zanimanja, pa tako danas svi žele da budu travel blogeri, naivno verujući kako to podrazumeva da vas neko plaća za čist hedonizam. 

Kao i obično, zanemaruju se svi oni faktori koji se nalaze iza bajkovite fotografije i zaboravljaju na sate i sate rada koji su u nju uloženi. Bilo kako bilo, kad nas već niko ne plaća za putovanja, stvar uzimamo u svoje ruke i svoje profile na društvenim mrežama pokušavamo da uredimo tako da izgledaju kao da smo barem jednom mesečno na nekoj novoj i uzbudljivoj lokaciji.

Ne sme se ni slučajno ostaviti utisak da neko pomisli kako subotu provodimo ležeći pred televizorom ili spremajući stan. Takvi prizori nisu Instagram friendly. Da, i taj izraz postoji i sugeriše da su samo neke fotografije dovoljno vredne objave, dok svakodnevne prizore iz života koji nisu "seksi" slobodno ostavite u svoja četiri zida.

Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/