Pre nekoliko godina za potrebe jedne emisije koju je Luna Lu radila, sama autorka pitala je našu web urednicu da li je ikada vodila neki dnevnik.
"Naravno da je moj odgovor bio potvrdan. Koja cura nije u nekom svom teen periodu crtala srca i upisivala ime nekog momka, u mom slučaju Veljka, ali takav dnevnik sam imala samo jedan, a filmskih pet! I dan danas ih čuvam jer više ne znam koliko sam filmova pogledala, a bilo je godina kada sam dnevno gledala i po dva. Na film su me "navukli" roditelji koji su mi preneli i ljubav prema Fest-u, ali i prema evropskoj kinematografiji."
Kada pogledate Aninu listu evidentno je da su joj posebna pasija fimovi starog Holivuda i evropske kinematografije.
" Odrasla sam na crno-belim filmovima starog Holivuda koje sam redovno pratila na RTS-u koji je jedno vreme (bar u mom detinjstvu) imao sjajan filmski program u terminima od 10h i 14h. Sa klasika onog najboljeg Holivuda prebacila sam se na kinematografiju Starog kontinenta, zatim filmove iz Azije i sa Bliskog istoka, te povremeno imala crush prema nekim američkim ostvarenjima jer bilo je i tu prijatnih iznenađenja.Opet, retko koji naslov je uspeo da "sruši" mojih top 10 koji su se odvano iskristalisali."
Pogledajte u nastavku Anin top 10 movies:
Gone with the Wind (1939)
Mislim da moja sestra ima traumu jer sam u trećoj osnovne, hrlila da je pokupim iz vrtića po ledu, ne bih li stigla da pogledam kultni klasik iz 1939. koji ne bi bio toliko moćan da nije imao neprevaziđenu Vivien Leigh u ulozi srdite, ponosne Scarlett O'Hare koja od plišanih zavesa pravi raskošne haljine u sred Američkog građanskog rata.
Nisam trepnula od prve do poslednje minute (film traje skoro po 4 sata) i dan danas smatram da je to najbolji film u istoriji, i možda jedini film koji je bolji od knjige koja je poslužila za ekranizaciju.
Imitation of Life (1959)
Spremite maramice. Trebaće vam ako pogledate ovu melodramu iz 1959. godine sa fatalnom Lanom Turner u ulozi glumice u usponu, koja za ispomoć pronalazi tamnoputu spremačicu koja se doseljava sa ćerkom iste dobi, u kojoj je i glumičina ćerka.
Vrlo tužna priča o roditeljstvu, zanemarivanju dece, ali i tada prisutnoj podeli na "bele" i "crne".
Witness for the Prosecution (1957)
Film odličnog Billy Wildera ostao mi je u pamćenju kao jedan od najboljih trilera koji se dešavaju u sudnici, kao i neki koji bi Hitchcock režirao jer ima tu napetost od početka do kraja, kao i obrte zbog kojih ne znaš šta će se desiti sledeće.
Kada znate da je glavna uloga poverena možda tada i najkarakternijoj glumici Holivuda - Marlene Dietrich, te da je za priču poslužio roman Agathe Christie, mislim da vam je to dovoljna preporuka da ga pogledate ako već niste.
Cinema Paradiso (1988)
Jedan od meni najomiljenijih režisera Giusepe Tornatore snimio je božanstven film (i ovde vam trebaju maramice) o odrastanju presimpatičnog Salvatorea (Toto, meden da ga pojedete!) na Siciliji i njegovom druženju sa starijim Alfredom, koji radi u jedinom bioskopu u gradiću.
Tu je i Ennio Morricone koji je svemu dodao posebnu muzičku atsmoferu sa jednim od njaboljih filmskih OST. Poslednja scena u kojoj Toto, sada već u starijoj dobi nakon smrti Alfreda gleda sve izbačene filmske scene poljubaca zbog cenzure.
The Big Blue (1988)
Kada gledam ovaj film Luca Bessona, imam osećaj da sam na moru i da ronim zajedno sa Jeanom i Jean-Marcom.
Vizualno vrlo upečatljiv sa prelepom muzikom, THE BIG BLUE ilustruje jednu dirljivu priču o prijateljstvu ali i takmičarskom duhu između dva potpuno različita muškaraca, te njihovu pasiju prema dubokom plavetnilu. Da ne pričam koliko je Rosanna Arquette preslatka dok se zaljubljuje u lik Jacuqesa Mayola kog glumi Jean-Marc Barr.
Amelie (2001)
Francuska bajka u kojoj je Audrey Tatou preslatka dok u nekom svom dreamy Parizu, traga za misterijama i idealima okružena najneverovatnijim likova sa željom da druge usrećuje. Ovo je film koji budi sva čula. I da ta muzika Yanna Tiersena.... ma sve!
Non ti muovere (2004)
Vrlo potresan film (spremite maramice, opet:) o čoveku (Sergio Castellitto) koji se zaljubljuje u ženu (Penelope Cruz) koja je bila njegova žrtva. Ne bih više da vam oktrivam, sem da je po meni za ovu ulogu Penelope trebala da dobije sve moguće nagrade.
Inglorious Basterds (2009)
Nisam fan prvih radova Tarantina, ali mi zato sve posle Kill Bill-a spada u kultne filmove, čak i Django u kom bi samo onu poslednju scenu krvoprolića ipak malo skratila i svakako učinila manje krvavom. Zato mi je i Inglorious Basterds MAESTRALAN.
Christopher Waltz kao hladnokrvni nacista Hans Landa, Brad Pitt kao američki vojnik Aldo Raine koji predvodi posebnu jedinicu "prokletnika" za ubijanje, Krugerka kao nemačka filmska zvezda i špijunka...i poslednja scena u bioskopu.
Tarantino u svom najboljem izdanju!
The Chaser (2008)
Ovaj film gledate bez maramica, na pola stolice i ne dišete. Triler koji Koreanci naprave, teško da će vas razočarati. U fokusu priče je bivši detektiv koji radi kao makro, i koji je u finansijskim problemima od kada su mu nestale dve cure.
Kada pošalje jednu od preostalih klijentu, počinje da sumnja da ju je zapravo poslao ubici, tj onom ko je odgovoran za nestanak prethodne dve...ludilo od filma!
Far and Away (1992)
Ne znam zašto ali ovaj film mi je kao neka moderna verzija "Gone with the Wind" u kojoj je Nicole Kidman (glumi irkinju Shannon) ta ponosna, samostalna, srdita "Scarlett", te iako Tom Cruise u ulozi Josepha nije baš taj "Rhett Butler", sjajan je dok pokušava do osvoji Shannon i taj vrli veli svet - Ameriku. Ovaj film mogu da gledam u nedogled!
Priredila: Anja Paspalj
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE>>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti