Chanel goes underground: Kakvu je viziju imao Matthieu Blazy za svoj prvi Métiers d’art spektakl?
Matthieu Blazy transformisao je napuštenu metro stanicu ispod 168 Bowery u scenu za spektakularnu Métiers d’art kolekciju 2026.Oktobarske ovacije zamenila je škripa šina. Samo pre nekoliko meseci, modna elita aplaudirala je debiju Matthieua Blazyja za Chanel. Sinoć, na peronu njujorškog metroa, zvanice su pomno slušale kultno upozorenje da se odmaknu od vrata. Naime, Blazy je odveo pripadnike industrije u downtown, hrabro postavljajući svoju prvu Métiers d’art kolekciju duboko u napuštenu stanicu ispod Boweryja.Padala je kiša, gosti su prolazili kroz rigorozne bezbednosne provere, a underground je postalo mesto susreta Pariza i sirove energije Njujorka. Prizor zvezda sa naslovnica američkog izdanja ELLE magazina uključujući Teyanu Taylor, Jessie Buckley i A$AP Rockyja uz legendarnu Lindu Evangelistu i lokalnu ikonu Dappera Dana na drvenim klupama kreirao je nadrealni kontrast čak i za ovako glamuroznu publiku.
Bez obzira na to da li je stanica aktivna ili ne, Njujork ostaje dirljiv (i logičan) izbor za Blazyjevo drugo prikazivanje. Iako ovaj grad nije matična baza kuće niti njeno sanjivo evropsko utočište, brend neguje snažnu emotivnu sponu sa Velikom jabukom koja datira još od prve posete Gabrielle Chanel 1931. godine na njenom putu ka Holivudu. Upravo je ta istorijska nit poslužila kao inspiracija jer je Blazy želeo da oživi ljude koje srećemo u prolazu, od studenata i moćnih poslovnih žena sve do kostimiranih uličnih izvođača.
Sama revija odisala je kinematografskom atmosferom koju je dodatno naglasio kratki film Michela Gondryja i specijalno izdanje novina La Gazette. Kolekcija je bila koncipirana kroz karakterizaciju likova pa smo tako svedočili Chanel interpretaciji Clarka Kenta u grafičkom džemperu ispod sakoa naglašenih ramena, ali i spektakularnoj suknji sa resama koja je svetlucala poput obrnutih silueta Empire State Buildinga.
Ta alhemija prkosa, talenta i izoštrenog poslovnog instinkta definisala je Gabrielle Chanel kao vrsnu couturière. Blazy evocira ovaj duh i podseća nas da je energija njujorškog asfalta, kao i način na koji su žene neopterećeno prisvajale à la Coco stil, zapravo bila katalizator njene kreativne renesanse. Ta demokratizacija mode ogledala se u stavu da su svi pozvani i da u metrou ne postoji hijerarhija već samo zajedničko putovanje.
Bruno Pavlovsky, predsednik modnog sektora Chanela, naglasio je važnost promene perspektive u odnosu na 2018. godinu kada je Karl Lagerfeld održao reviju u Metropolitan muzeju. Tada smo bili na Upper East Sideu, a sada smo na Lower East Sideu gde su vibracije potpuno suprotne.
Najznačajnije od svega je to što ni jakna od perja niti uvodni quarter-zip džemper u boji kamilje dlake i isprani jeans nisu delovali kao strano telo na tom peronu. Matthieu Blazy je maestralno spojio parisku prefinjenost sa američkom funkcionalnošću, uključujući i nove karirane, flanelske komade inspirisane Pendleton estetikom, čime je dokazao da Chanel žena može biti bilo ko dokle god tu neustrašivu snagu nosi sa sobom.
U galeriji pogledajte preostale lookove sa revije.
