Kreativni direktor modne kuće Valentino, Pierpaolo Piccioli, oduvek je boje smatrao moćnim kanalom direktne komunikacije - onim koji se koristi kao sredstvo za ponovno kalibriranje percepcije, preispitivanje forme i suštine (setite se samo pink PP revije i opsesije koja je zavladala). Za kolekciju Le Noir za jesen/zimu 2024-25, Pierpaolo Piccioli, neočekivano, razmatra brend kroz prizmu crne - koja ovde nije predstavljena kao odsustvo boje, niti vežba u monohromatskom ili monotonom smislu, već kao otkriće celog spektra nijansi, beskrajno nijansiranih, unutar jedne.
Crna u sebi nosi mnoštvo definicija i značenja, neprekidno se transformišući. Inspiracija su sve nijanse umetnosti slikara Marka Rothkoa i Pierra Soulagesa, te vajara Constantin Brâncuși. Predstavljajući univerzalnost i individualnost, uniformnost i osobenost, crna fizički funkcioniše drugačije od svih drugih boja, upijajući svetlost. Istražuju se njene dubine, prezentuje se svojevrsni leksikon svih njenih nijansi. Takođe, filozofski, crna upija naše projektovane kulturne definicije i implikacije, sećanja i značenja. Ovde, crna može postati boja ne samo ozbiljnosti, već i izobilja, nijansa koja nudi bunt protiv romantike, oštru grafiku mekoće.
U kolekciji crna dobija na snazi, koristi se za rekontekstualizaciju znakova i simbola brenda - ruže, nabori, vezovi, čipka. Reimaginacija kodifikacije Valentina, volani i plise se apstrahuju u šarenilo svetla i tame, dok je jezik prilagođenog krojenja preveden u haljine, oličavajući kako krhkost dobiva snagu. Uzorci, vezovi, tkanine, daju različite živote crnoj boji - tehnika nazvana Altorilievo (visoki reljef) izvedena je u tilu, pada poput senki preko tela. Oblici dobijaju skulpturalnu kvalitetu u intenzivnim baršunima i krepu, dok providne tkanine od šifona prekrivaju kožu. U univerzumu crne boje, gestovi iz prošlosti mogu postati novi, posmatrani iz svežeg ugla, dobijajući drugačiji identitet. Arhetipski siluete Valentina, glamurozne linije i izraženi pojasevi inspirisani su 1980-im, a sada se vraćaju bez nostalgije, govoreći modnim jezikom današnjice. U pitanju je kontrapozicija, negde između lakoće i odlučnosti, tada i sada.
Crna može izazvati i razbiti stereotipe - kao što Bodler nagoveštava - crna nosi u sebi svoju vlastitu demokratiju. Dan i veče se stapaju, dragocene siluete i ukrasi dobijaju novu stvarnost, povezanost. Kao što je osnivač brenda Valentino Garavani iznedrio 'Rosso Valentino', danas to može da bude 'Noir Valentino'.
Uživajte u magiji!