Pripremajući se za svoju reviju nazvanu "Ikar", kreativni direktor kuće Schiaparelli, Daniel Roseberry, napravio je svojevrsni vremenski skok. Naime, dizajner je posetio arhivu traka iz Francuske pre Drugog svetskog rata, a koje su zatim našle svoje mesto u novoj kolekciji ove slavne kuće, predstavljene na Nedelji visoke mode u Parizu.
"Umoran sam od stalnog poistovećivanja modernosti sa jednostavnošću. Zar novo ne može biti razrađeno, barokno, ekstravagantno?" upitao je Roseberry u propratnim beleškama za reviju, koje često zvuče kao mali manifesti. "Da li je naša opsesija onim što izgleda ili deluje moderno postala ograničenje? Da li nas je to koštalo mašte?"
U današnjem modnom svetu okrenutom ka minimalizmu (tihi luksuz, capsule kolekcije...), Roseberry se ponosno izdvaja kao zagovornik maksimalizma. Kao strastveni poznavalac istorije, od 2019. godine unosi nadrealističke elemente Else Schiaparelli u svoje kolekcije - njena kutija za cigarete s monogramom ovog puta pretvorena je u minijaturnu torbicu.
Ti istorijski uticaji doveli su do kreacija koje Roseberry naziva "tečni art deco" – siluete iz 1920-ih i 1930-ih koje prate liniju tela poput ljubomornog ljubavnika.
Visoka moda nije novina, ali njeni najbolji predstavnici uvek pomeraju granice, a ova kolekcija za proleće 2025. nije bila izuzetak. Perje je, na primer, obrađeno glicerinom i keratinom, evocirajući kako Ikarova voskasta krila, tako i inspiraciju sa zemlje – filmske kostime Ginger Rogers ukrašene krznom majmuna. Za Roseberryja, nijedan specijalni efekat nije nedostižan: "Koliko visoko možemo mi, kreatori visoke mode, da dosegnemo? Onoliko koliko nam sunce – i bogovi – dozvole."