Kada moda dodirne sunce: Daniel Roseberry kreirao još jednu raskošnu kolekciju visoke mode za Schiaparelli

Dizajner je reč "haute" iz izraza "haute couture" uzdigao na njen najuzvišeniji nivo.

Zeppelin / Avalon / Profimedia

Pripremajući se za svoju reviju nazvanu "Ikar", kreativni direktor kuće Schiaparelli, Daniel Roseberry, napravio je svojevrsni vremenski skok. Naime, dizajner je posetio arhivu traka iz Francuske pre Drugog svetskog rata, a koje su zatim našle svoje mesto u novoj kolekciji ove slavne kuće, predstavljene na Nedelji visoke mode u Parizu

"Umoran sam od stalnog poistovećivanja modernosti sa jednostavnošću. Zar novo ne može biti razrađeno, barokno, ekstravagantno?" upitao je Roseberry u propratnim beleškama za reviju, koje često zvuče kao mali manifesti. "Da li je naša opsesija onim što izgleda ili deluje moderno postala ograničenje? Da li nas je to koštalo mašte?"

Zeppelin / Avalon / Profimedia 

U današnjem modnom svetu okrenutom ka minimalizmu (tihi luksuz, capsule kolekcije...), Roseberry se ponosno izdvaja kao zagovornik maksimalizma. Kao strastveni poznavalac istorije, od 2019. godine unosi nadrealističke elemente Else Schiaparelli u svoje kolekcije - njena kutija za cigarete s monogramom ovog puta pretvorena je u minijaturnu torbicu.

Ti istorijski uticaji doveli su do kreacija koje Roseberry naziva "tečni art deco" – siluete iz 1920-ih i 1930-ih koje prate liniju tela poput ljubomornog ljubavnika.

Zeppelin / Avalon / Profimedia 
Zeppelin / Avalon / Profimedia 

Visoka moda nije novina, ali njeni najbolji predstavnici uvek pomeraju granice, a ova kolekcija za proleće 2025. nije bila izuzetak. Perje je, na primer, obrađeno glicerinom i keratinom, evocirajući kako Ikarova voskasta krila, tako i inspiraciju sa zemlje – filmske kostime Ginger Rogers ukrašene krznom majmuna. Za Roseberryja, nijedan specijalni efekat nije nedostižan: "Koliko visoko možemo mi, kreatori visoke mode, da dosegnemo? Onoliko koliko nam sunce – i bogovi – dozvole."

Zeppelin / Avalon / Profimedia