Iako je Nedelja moda u Milanu završena pre dve nedelje, o nekim revijama se i dalje govori. Saradnik magazina ELLE iz Milana, Petar Spasojević, izdvaja 5 kolekcija koje su obeležile ovu sezonu i koje će kreirati i uticati na razvoj novih trendova i pravaca u modi.

Tod’s

Matteo Tamburini predstavio je svoju drugu kolekciju za Tod’s od kako je preuzeo kreativnu direkciju ovog brenda. Revija pod nazivom Artisanal Intelligence slavi zanatsko nasleđe ove italijanske modne kuće uzimajući u obzir stil savremene žene. Siluete su fluidne, ležerne uz dosta kožnih komada po kojima je Tod’s dobro poznat. Jedna od glavnih inspiracija dizajneru bilo je mediteransko leto. Aksesoari se naročito ističu, sa posebnim akcentom na obuću i torbe. Mokasine se još jednom potvrđuju kao apsolutni trend koji će i naredne sezone biti u fokusu.

profimedia-0910152413.jpg
AAF/CAMERA PRESS / Camerapress / Profimedia 

profimedia-0910152499.jpg
AAF/CAMERA PRESS / Camerapress / Profimedia 

Diesel

Diesel nastavlja da pomera granice, kako kada je reč o dizajnu tako i kada govorimo o inovacijama. Glenn Martens još jednom dokazuje da radi ono u čemu je najbolji, a to je svakako denim. Cela tema ove revije upravo i jeste džins što smo pre svega videli na samom setu koji je sačinjen od 15 tona ostataka džinsa. Koncept cirkularnosti je ključan i ogleda se i u ovoj kolekciji. Među najistaknutijim komadima su kaputi, blejzeri, pantalone, ali i denim haljine izrađene isključivo od ostataka denima. Prisutan je i takozvani trompe l’oeil efekat kod nekih komada, dok sa druge strane veoma dugačke rese dominiraju kolekcijom i na momente odaju utisak nezavršenosti. Ova Martensova kolekcija definitivno spaja komercijalno i konceptualno na najsavršeniji način.

profimedia-0913371168.jpg
Zeppelin / Avalon / Profimedia 

profimedia-0913371699.jpg
Zeppelin / Avalon / Profimedia 

Dolce&Gabbana

Ovo je bila jedna od onih revija o kojoj se najviše pričalo tog dana. Specijalna gošća Stefana Gabbane i Domenica Dolcea bila je Madonna. Kolekcija je inspirisana upravo njom iz perioda Blonde Ambition turneje. Svi modeli su imali identične frizure baš kao i Madonna u tom periodu svoje karijere. Pod nazivom Italian Beauty, kolekcija odiše ženstvenošću i seksepilom. Dugačke haljine, korset haljine, transparentni komadi, čipka, ali i svilena odela savršeno predstavljaju posvećenost i lojalnost ovog brenda svojoj estetici koja nikada ne izlazi iz mode.

profimedia-0910712416.jpg
Zeppelin / Avalon / Profimedia 

profimedia-0910693674.jpg
Zeppelin / Avalon / Profimedia 

Etro

Kolekcija italijanske modne kuće Etro za proleće-leto 2025 inspirisana je italijanskim Mediteranom, odakle potiče kreativni direktor Etra, Marco De Vincenzo. Izdvajaju su lepršavi kaputi inspirisani sedamdesetim, čizme s otvorenim prstima i mrežasta tkanina. Siluete su ležerne kako kada je reč o haljinama i mantilima, tako i kada govorimo o farmerkama sa širokim nogavicama. Printovi su uvek u fokusu kada je Etro u pitanju jer predstavljaju istorijsko nasleđe ovog brenda. U centru seta nalazili su se kaktusi od livenog gvožđa i betona, koji samog dizajnera vezuju za detinjstvo.

profimedia-0910077832.jpg
PIXELFORMULA / Sipa Press / Profimedia 

profimedia-0910024372.jpg
SplashNews.com / Splash / Profimedia 

GCDS

Giuliano Calza uvek ide u korak sa svim aktuelnostima. Inspirisan popularnom kulturom, aktuelnim temama, ali i momentima iz ličnog života i okruženja donosi još jednu svežu i savremenu kolekciju. Brat summer trend još uvek traje, pa su zelene nijanse i ovde bile dominantne i to ne samo u odeći veći na samoj lokaciji. Interesantno je videti evoluciju brenda GCDS koji je dugo bio poznat po svojoj streetwear estetici kako iz sezone u sezonu postoje sve elegantniji i romantičniji. Paleta boja je intenzivna pa se pored zelene mogu videti i pink, narandžasta, žuta i ljubičasta dok komadi nude veliki broj načina za reinterpretaciju i slobodno stilizovanje.

profimedia-0910096328.jpg
AAF/CAMERA PRESS / Camerapress / Profimedia 

profimedia-0910096448.jpg
AAF/CAMERA PRESS / Camerapress / Profimedia