Pored vrhunskih materijala, za Italijane je mnogo važnije da ponesu neki komad, bilo odeće ili obuće koji dolazi iz kuće koja postoji nekoliko decenija i neguje tradiciju ručno pravljenih modela. Zato na njihovom tržištu već godinama vladaju određene "dinastije" koje sve tajne zanata i posla čuvaju unutar porodice - a ovo su njihove priče:

Casadei

Quinto Casadei je osnovao istoimenu marku italijanskih cipela uz pomoć svoje žene, 1958. godine. Iako je predao poziciju kreativnog direktora svom sinu Cesareu, Quinto je i dalje u fabrici svakog dana od osam ujutru. "On ima dobro oko", s divljenjem kaže Arianna, njegova unuka, treća generacija Casadeia, koja vodi marketing i komunikacije. "Vidi i ako ugao odstupa za samo dva milimetra".

Kad je ovakva porodica u pitanju, poslovni sastanci se mogu održati i tokom nedeljnog ručka. Nema svađa, samo "razlika u mišljenju", kaže Cesare uz osmeh. To je bio slučaj i kad je Arianna predložila da se započne internet trgovina.

"Delovalo mi je to previše hladno i bezlično", seća se on. I njegov otac je bio protiv te ideje. "Znači pošaljemo ih kući kod mušterije, i ako im se ne sviđa oni ih pošalju nazad? Kakav je to sistem?", pitao je Quinto.

Danas porodična firma ubraja i menadžerku proizvodnje Alessandru, Cesarevu drugu ženu, i Arianninog verenika, Nicoloa. A tu je i pas Blade, nazvan po famoznoj Casadei štikli.

Caovillas

Prostrana terasa milanskog štaba Renea Caoville pruža neverovatan pogled na grad i gotske kule katedrale Duomo u daljini.

Najbitniji element prostora? Metalna skulptura zmijske sandale koja je postala zaštitni znak brenda, a koju je napravio vođa druge generacije, Rene Caovilla 1969. godine.

Njegov sin Edoardo je sada i vođa firme i kreativni direktor. To nije lagana mešavina zaduženja, priznaje. "Neću da kažem da sam najbolji", kaže, "ali jesam odrastao mirišući parfem kompanije i gleajući kako prethodne generacije odlično rade svoj posao."

I dok se cipele i dalje proizvode u istoj fabrici u okolini Venecije, Edoardo je vredno radio da učini brend globalnim fenomenom, sa raznolikim profilom mušterija. Ove godine otvoriće tri radnje, od kojih će jedna biti butik u Njujorku.

Rossi

"Sve što znam o cipelama naučio sam od oca", kaže Gianvito Rossi o legendi cipelara, Sergio Rossiju. Odrastajući u kući iznad fabrike svoga oca u San Mauro Pascoliju, mladi Gianvito je oduvek bio potpuno okružen poslovima Sergio Rossija. Radili su jedan kraj drugog dok firmu nije kupila Gucci grupa (sada Kering) 1999. godine.

Sedam godina kasnije, Gianvito je lansirao brend nazvan po svom prezimenu.

"Naravno da je bio nezadovoljan što je morao da proda firmu," kaže Gianvito o svom ocu, "ali je veoma ponosan što se porodica i dalje bavi kvalitetnim poslom. Njegov moto je "Uvek možeš bolje." Gianvitov sin Nicola je takođe uključen u posao, a radi na robnom odeljenju.

"Kada imate porodični posao, teško je odvojiti privatni život od posla, a ljudi puno očekuju od vas," kaže Gianvito, "ali nadam se da ga taj pritisak neće obeshrabriti od ostanka u ovom fantastičnom svetu."

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/