Da li je luksuzni modni brend zbir njegove istorije, kreativnih direktora i marketinških strategija? Ili je to "Continuum“, kako je Gucci nazvao svoju reviju za predstavljanje kolekcije za jesen 2025. godine – koja je održana u međuprostoru dok kuća čeka novog kreativnog direktora, budući da je pre samo mesec dana iznenadno najavljen odlazak Sabata de Sarna, zbog loših finansijskih rezultata. Prihodi su u četvrtom kvartalu pali za 24 odsto, što je nešto bolji rezultat od pada od 25 odsto u prethodnom kvartalu – dovoljno da matična kompanija Kering počne da oseća blagi optimizam. „Gucci će se vratiti. Nemam nikakve sumnje u to“, izjavio je prošlog meseca predsednik i izvršni direktor François-Henri Pinault.
Moda se već nekoliko sezona kreće između dve upečatljive ere: modernog jet-set stila šezdesetih i opuštenog, boemskog duha sedamdesetih. Bilo da je reč o nostalgiji za takozvanim jednostavnijim vremenima ili želji za glamuroznim izgledom u velikom stilu, retro talas ne pokazuje znake usporavanja. Ove sezone, Gucci je spojio najbolje iz oba perioda. Prikazana estetika kretala se od minimalizma iz ere Toma Forda do „nedavne ultra-maksimalističke“ faze, što je prikrivena referenca na De Sarnovog prethodnika Alessandra Michelea.
Nova kolekcija pokušala je da evocira kvalitet koji su ti dizajneri doneli Gucci brendu, uz live muziku i originalnu partituru kompozitora Justina Hurwitza, dobitnika dva Oskara za film La La Land 2016. godine. Grandiozan set sa isprepletanim slovima G referencirao je na proslavu 50. godišnjice ovog logoa, a pista je ubrzo bila preplavljena modernim Audrey Hepburn siluetama. Manekenke su defilovale u kratkim, mod haljinama sa krupnim dugmadima i prednjim džepovima, upotpunjenim maramama vezanim oko kapica.
Za ljubitelje Studija 54, Gucci je predstavio komade poput svetlucavog disko kombinezona s diskretnim logotipom, haljine u boji zagasite narandže s mašnom oko vrata i zavodljive, otvorene lamé toalete. Prozirni detalji, trenutno veliki trend, bili su prisutni kroz čipkaste slip-haljine, providne suknje sa perlama i elegantne haljine.
Kombinacije boja bile su smele i balansirale su između dobrog i lošeg ukusa: jarko zelena uparena s ljubičastom, nežno ružičasta uz crvenu, uz iznenadne akcente boje limete. Aksesoari su, očekivano, ukrali pažnju – predimenzionirani zlatni privesci i kragne, damske kutija-torbe, ali i neočekivani, plišani detalji na obući. Takođe, trend šarenih čarapa bio je prisutan kao brz i efektan način da svom stilu dodate dašak Guccija.
Kod muške kolekcije, takođe smo videli tvid, kao i neke komade prisutne i u ženskoj kolekciji, kao što su sjajni kaputi u neobičnim bojama poput puter-žute i ljubičaste.
Pritisak na dizajnerski tim sigurno je bio ogroman, dok su se spekulacije o sledećem kreativnom direktoru nastavile: Hedi Slimane, Maria Grazia Chiuri, John Galliano, Dario Vitale – ili možda neko koga Internet još nije predvideo?
Ipak, članovi dizajnerskog tima izašli su na brzi naklon ispred orkestra, u matching zelenim duksevima što je izmamilo aplauz publike.