Foto: Courtesy of adidas

Kako je trenerka postala must-have komad uličnog stila?

Dugo vremena se sportska odeća nije smatrala ravnopravnim članom modne kategorije. Šta se promenilo?

Ovih dana, neretko se pitamo jesmo li dostigli vrhunac popularnosti denima. Naši garderoberi decenijama su definisani plavim teksasom (Blue jeans, white shirt ostaje proverena formula, hvala Lana Del Rey na podsetniku), ali čini se da mu je, barem u 2025. godini, tron uzdrman. Naime, jedno američko istraživanje pokazuje da su mladi ispod 35 godina (najveći modni konzumenti) grupa koja je najmanje zainteresovana za kupovinu jeansa.

S druge strane, ukoliko niste živeli u mehuru poslednjih deset godina, svedočili ste svojevrsnom fenomenu aktualizacije sportske odeće i van teretana, pilates studija i joga časova. Toliko da je rođena nova kategorija, nazvana athleisure. Kao što naziv sugeriše (kombinacija reči "athletic" - atletski i "leisure" - slobodno vreme), nalazi se na preseku udobnog, svakodnevnog stila i sportsweara.

Foto: Courtesy of adidas

Sportska odeća i moda

Još krajem 19. veka, sportska odeća debitovala je kao način oblačenja za hobije poput tenisa i golfa. Zatim su, u prvoj polovini 20. veka, dizajneri poput Coco Chanel i Jean Patoua počeli da unose sportske elemente u svoje kreacije, dok je Claire McCardell predvodila revoluciju kreiranjem konfekcijske odeće. Bio je to veliki uspeh.

Fitness boom

Sedamdesetih i osamdesetih godina, u svojim popularnim workout sesijama sa milionskim pregledima, Jane Fonda nam je poručila da je sportska odeća tu da ostane! Potreba za funkcionalnim komadima podstakla je izum novih materijala visokih performansi.

Athleisure i ulična moda

Devedesetih godina, sve je počelo da se menja jer su poznate ličnosti poput princeze Diane redovno nosile sportske komade u javnosti. U 2010-im, trenerke, duksevi s kapuljačom i helanke postaju smatrani statusnim simbolima ulične mode. Fascinacija ovom odećom toliko je porasla da su luksuzni dizajneri počeli da se udružuju sa poznatim sportskim brendovima, poput Stelle McCartney i adidasa.

Athleisure danas i sutra

I društvene promene imaju svoju ulogu. Brendovi privlače više kupaca kreirajući athleisure odeću koja omogućava milenijalcima i generaciji Z da nose istu garderobu online i offline. Takođe, budući da nakon pandemije sve više ljudi radi na daljinu ili kao freelanceri, potreba da se radna odeća odvaja od odeće za slobodno vreme izgubila je svoj raison d’être.

Ne čudi ni što mi u ELLE redakciji, ne samo kada je Easy Friday, neretko naše Sambice nadogradimo omiljenim komadom -Firebird trenerkom.

Upoznajte: adidas Firebird Tracksuit

Ako tražite statement pieces koji objedinjuju celu filozofiju athleisure stila, pronaći ćete ih upravo u Firebird kolekciji. Rođen u sportu osamdesetih i učvršćen kao modni simbol u decenijama koje su usledile, adidas Firebird je postao suština sportskog stila. Ovi komadi su sinonim za lakoću zahvaljujući udobnim krojevima koji su savršeni za let avionom, odlazak na team building ili večernji izlazak sa prijateljima. Firebird jakne i pantalone, prvobitno nastale za atletske staze, brzo su prepoznate od strane modnih pionira. Tokom devedesetih su svi, od brakedance umetnika do klabera i repera, počeli da nose svoj Firebird komplet.

Foto: Courtesy of adidas

Danas su Firebird jakne i pantalone svakodnevni klasik; jednako neizostavan kao bela majica ili kožna jakna i jednako lako se kombinuju, bilo sa farmerkama ili sakoom. Njihova čar leži u legendarnim detaljima: od težeg Tricot materijala koji pruža luksuzno prijatan osećaj i blagi sjaj, do prepoznatljivih 3-Stripes linija i završnog Trefoil loga.

Zato slobodno nosite jedan od najelegantnijih i najudobnijih lookova ikada, adidas Firebird tracksuit. Uđite u društvo legendi, u izgledu koji već decenijama biraju ljubitelji dobrog stila.