Zemlja sa najvećim rastom nacionalne ekonomije, te najveći konzument odeće i obuće u Evropi, ne igra nikavu ulogu na modnoj mapi, a tome u prilog govore potpuno šokantani podaci sa sledećim brojkama: 

U Berlinu postoji 3.670 butika i prodavnica modnih artikala, u Minhenu 2.670, Hamburg broji 2.220 ovakvih prodavnica, a Keln 1.910. Međutim, i sa tim brojem prodavnica, prodaja brendiranih stvari i uopšte odevnih komada je vrlo mala...

Takođe, ova zemlja dom je nekolicine važnih luksuznih brendova, kao što su Hugo Boss, Escada, Jil Sander, Adidas i Puma, dok je H&M-u ovde najveće tržište.

Ipak, Nemačka nema nikakav značajni uticaj u internacionalnom modnom svetu i čini se da je nekoliko svetlosnih godina daleko od Londona, Pariza i Milana.

"Iako je ovo bogta zemlja, prilično je konzvervativan po pitanju oblačenja," kaže Adriano Sack urednik lista Welt am Sonntag i objašnjava:

"Moguće je da to ima veze sa duboko usađenom životnom etikom koja je decenijama prisutna u Nemačkoj, a ona podrazumeva generalno oklevanje u isticanju i modnom izražavanju. Oni brendvi koji su supitilniji i jeftiniji mnogo bolje prolaze na ovom specifičnom tržištu, jer Nemci radije troše novac na skupe automobile," zaključuje Sack.

Iako je Berlin poznat kao prestonica noćnog života i jakim klubovima, zbog čega je između ostalog i stecište mlađih generacija, jedna nepobitna činjenica možda najbolje objašnjava nedostatak interesovanja nacije za modu, a to je da stepa natalita u zemlji, koji je najmanji u Evropi. Dakle, mnogo je veći procenat starijih genereacija koji neguju konzervativniji pristup oblačenju.

Jedan od najpoznatijih nemačkih dizajnera Kostas Murkudis, koji je 2012. godine bio savetnik Nicolasa Ghesquière-a tada kreativnog direktora brenda Balenciaga vrlo je jednostavno objasnio zašto Mercedes Benz Fashion Week u Berlinu nije značajniji događaj.

"Zaista mi nije stalo do toga da mi se moji sugrađani dive i da dobijem očekivane pohvale na domaćoj teritoriji, niti u gradu u kome nema pravog takmičenja, jer nemam ni sa kim da se takmičim. Radije biram da pretrpim neuspeh na interancionalnom tržištu."

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija