Vodeći urednici modnih i lifestyle portala otkrivaju koliko i kada proveravaju nečiji Facebook i Instagram nalog, ali i šta je ono što će vaš profil izdvojiti od ostalih.
Iz godine u godinu, izgled vaših profila na društvenim mrežama poslodavcima postaju važne stavke i budite sigurni da će baciti pogled na njih pre no što vas pozovu na intervju, tvrde veliki modni igrači u digitalnom svetu medija.
Ukoliko vaš posao ima veze sa kreativnošću i svetom mode, društvene mreže će biti važna stavka u procesu zapošljavanja. Niti možete sav svoj talenat i znanja prikazati u protofoliu, niti ukazati na sve svoje sposobnosti prilikom intervjua za posao.
Međutim, na društvenim mrežama sve to dolazi do izražaja, naročito ukoliko ste bili voljni da izgraditite svoj "sopstveni brend" u virtuelnom svetu, što vam može dati značajnu prednost u odnosu na druge kandidate.
"Bila bih vrlo znatiželjna po pitanju nekoga ko u svojim 20-im i 30-im godinama nije aktivan na nekoj od društvenih mreža i ne bih znala šta da mislim o tome, jer to stavka koja će u budućnosti igrati sve veću ulogu i koju kompanije sve ozbiljnije uzimaju u obzir " , kaže Cindy Krupp direktorka Krupp grupe, jedna od značajnih PR kompanija u svetu mode.
To ne znači da je brojnost pratilaca na Instagramu, važnija od nečijeg iskustva i radne etike, makar se nadamo da nije tako.
Međutim, sigurno je da u određenim situacijama aktivnost na društvenim mrežama može značiti prednost. Sve popularniji modni brend Everlane, svoje zaposlene našao je putem Snapchata! Iako je to možda ekstreman primer, jasan je pokazatelj smera u kome se kreće spoj društvenih mreža i poslova.
Tako više uopšte nije neuobičajeno da na oglas za posao naiđete na Instagramu ili Facebooku, iako je to pre samo par godina bilo nezamislivo.
Poslodavci će prostudirati vaš profil na društvenoj mreži iz brojnih razloga...
“To je prva stvar koju ću pogledi, otkriva Krupp i objašnjava dalje. Sjajan način da saznate nešto o osbobi koju ste uzeli u razmatranje, jer će ona ipak svakodnevno biti prisutna u vašoj firmi i timu ljudi koji već dobro poznajete. Moj fokus je na Facebooku i Instagramu, na kojima tražim moguće znakove za uzbunu. Ako ste postavili blesavu fotku sa letovanja na kojoj se polugoli, ja to smatram lošim rasuđivanjem. Dobra procena situacije i lični ukus, izuzetno su važni ukoliko planirate svoju budućnost u svetu PR-a.”
foto:Shutterstock
Christiene Barberich glavni urednik sajta Refinery29, kaže kako pregledom profila na društvenim mrežama dobija bolji uvid u nečija interesovanja, ali i pogled koji ta osoba ima na određene teme koje bi bile važne ili bi se mogle ticati samog posla zbog koga je i pozvana na intervju, gde će se o tom njenom stavom tokom intervjua neretko i diskutovati.
”Ukoliko me interesuju stajališta određene osobe povodom globalnih, svetskih vesti, političkih tema, ali i pop kulture, otići ću na Twitter i pogledati komentare te osobe, kao i koga prate i retvituju. Za sve što se tiče mode i lifestylea odlazim na Instagram. I na kraju da bih sve dobro premerila i ocenila bacim pogled i na Facebook, Snapchat i LinkedIn.”