Kada se glumica Lesle Jones na Tviteru požalila kako nema kreatora koji bi joj dizajnirao odeću za predstojeću prmijeru “Ghostbustersa”, postala je odličan primer problema koji je aktuelan već neko vreme.
Još u januaru se Bryca Dallas Howard na sličan način obratila javnosti na dodeli Golden Globes nagrada i objasnila kako je morala da kupi haljinu sa police jer dizajnerska haljina u njenoj veličini nije postojala.
Nedavno je takođe zvezda serije “Orange is the new black” Dascha Polanco, pomenula sličnu problematiku koja i nju muči.
"Hoću da probijem tu barijeru jer iako nosim veličinu 38 ili 40, mogu da izgledam jednako dobro kao neko ko nosi 34 ili 36."
To što govore ove žene svima bi trebalo da bude jasno, ali sama činjenica da je potrebno objašnjavati pokazuje da modna industrija nad ovim treba da se zamisli.
Christian Siriano, dizajner koji je na kraju kreirao haljinu za Jonesinu premijeru, jedan je od usamljenih primera kreatora koji su posvećeni oblačenju žena svih veličina i godišta. Pored njega tu je jedva šačica kreatora, poput Naeema Khana i Bao Tranchia, koji prave odeću za plus size žene, kao i za mršavice.
foto: Profimedia Leslie Jones
Šta se to onda tačno dešava?
Da li je problem u "čistoj ekonomičnosti", kako je jedan stilista rekao dok je trajao debakl sa Leslie Jones, ili je tu u pitanju još surovija realnost, i to ona koja sadrži fiksiranje na "idealnoj" veličini?
Vrhunska holivudska stilistkinja Ilaria Urbinati, među čijim klijentima su i Shailene Woodley, Ginnifer Goodwin, Lizzy Caplan, Nina Dobrev, Laura Dern i mnoga druga poznata imena, pokušala je da pronikne u srž ovog problema.
Novac je delimično kriv, slaže se ona.
"Dizajneri - iz razloga finansijske prirode - prave jedan primerak svega, i to je isti onaj komad odeće koji vidimo na pisti (a koriste ga i stilisti, urednici i marketinški tim). Tako da je u pitanju uvek odeća iste veličine, koju nosi manekenka koja ima između 14 i 19 godina, te u stvarnosti dobijamo XXS modele. Ne biste poverovali koliko su mali neki od tih modela - čak i moje najmršavije klijentkinje imaju muke da ih zakopčaju."
Tu je i faktor učestalog promovisanje nerealnih beauty standarda. Sam Karl Lagerfeld je svojevremno izjavio kako niko ne želi da vidi plus size ženu na pisti, pa samim tim i vam piste. Evidentno je da je to problem koji zahteva posvećenost ne samo modne već i medijske industrije koja konstantno reklamira mršavost i svet glamura koji je rezervisan za vitke, kao iz tube dame.
Srećom ohrabruje nas činjenica da su plus size modeli počeli da grabe svoj put ka vrhu, kao i osećaj da su obline opet u modi. Nadamo se da se neće zaustaviti samo na tome.
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti