Making It in Media - panel u okviru celodnevne "Kako uspeti u modi" konferencije, uključivao je pet imena koja ćete možda prepoznati ako pratite uređivače digitalnih izdanaja magazina u svetu: Arabelle Sicardi (novinar za teme o lepoti), Jian DeLeon ( zamenik urednika Complex Media, zadužen za stil), John Jannuzzi ( Senior urednik GQ), Julia Rubin (urednica Racked magazina) i Ruthie Friedlander (Elle zamenica urednika). Zajedno ovo društvo ima više od 54 500 pratilaca na Instagramu i 69 000 pratilaca na Twitteru.

Svih pet panelista se slaže sa sledećim veoma uzvišenim konceptom: Sada je odlično vreme da sledite posao u medijima nego ikada ranije. Kako se digitalne kompanije šire sve više iz dana u dan, danas postoje mnoge pozicije u ovoj oblasti koja jedva da postoji duže od 10 godina.

U nastavku, pročitajte pet najvažnijih saveta za karijeru koje smo naučenih od učesnika ovog zanimljivog panela...

1. Budi praktikant negde gde ćeš biti stvarno zainteresovan i daj sve od sebe.

Ovo se možda čini logičnim, ali svih pet panelista ističu kako je bilo apsolutno presudno za praktikante da rade sve stvari koje se od njih traže. Reći svemu DA. Budite prvi u kancelariji ujutro, a poslednji za odlazak. I to sve sa osmehom!

Rubin jednostavno kaže: "Ako radiš dobar posao, bićeš zaposlen. Ne ponašaj se kao da si praktikant. Radi što vaši mentori traže i postavljaj sva prava pitanja, ali umesto da pitaš kako se nešto radi, pitaj: Zašto radimo ovo?"

Zatim, budi autentičan!

"Imala sam praktikante koji su bili ovde samo da bi imali nešto u svojim biografijama", rekala je Fridlenderova. "Trebalo bi da stažirate u firmi, na poziciji do koje vam je zaista stalo. Primetno je kada praktikant stvarno veruje u brend."

2. Počni sa pisanjem što ranije i PIŠI što češće, već u srednjoj školi.

Zahvaljujući lakoj dostupnosti urednika preko mreža, koji se fokusiraju na mlađe čitaoce, nema potrebe da vaše priče, kolumne, teme čekaju završetak faksa ne bi li ste pokazali šta znate, rekla je Sicardi.

"Na kraju krajeva, vaš rezime i akademsko iskustvo ne znače toliko", rekla je ona.

"Pomaže i to da se razvije glas koji je jedinstven i veran svojim stilu, bilo da se radi o Tumblru ili drugim društvenim mrežama."

3. Društvene mreže su alat koji će vam obezbediti posao, oni su RAZGOVOR za posao!

Friedlanderova je pomenula da ukoliko se HR menadžer razmišlja između dva kandidata koji su jednaki u svim ostalim kvalifikacijama, osoba sa više pratilaca na društvenim mrežama ima više verovatnoće da dobije posao. Ali sa velikom moći, kao i uvek, dolazi i velika odgovornost: "Svi smo mi javni ljudi koji žive u ovom svetu i svi moramo obratiti pažnju na ono što kažemo online i kako to kažemo."

Ipak doslednost, DeLeon pominje, je ključ: "Ako si ista osoba online kao što si u stvarnom životu, vaši pratioci će to ceniti. Trebalo bi da se jednako gleda portfolio i ono što ste vi u stvari." Internet je najlakše mesto da pokažete svoj ukus i najbolje mesto da delite ono što čitate i pišete. I za istraživanje, DeLeon, pametno kaže da je "dobar test koliko je neko dobro upućen u internet kulturu."

Savet: Budite aktivan učesnik u društvenim mrežama, ali budite pametni u vezi sa tim.

4. Digitalni svet je BUDUĆNOST, ma sadašnjost!

Dok tradicionalni časopisi mogu, potencijalno, dati urednicima više prostora za istraživanje i kreativnost, online novinarstvo je sadašnjost.

"Svakom treba digitalno i sada, ne možemo preživeti bez mobilnog telefona. MTV ima više gledalaca na svom Snapchatu nego na televiziji."

"Jedna od stvari koja mi se najviše dopada u vezi sa digitalnim je da stvari nisu tako vertikalne", objašnjava Fridlenderova, koja je radila sa brendovima kao što su Row i Chanel pre prelaska u Elle. "Ako želite da uradite nešto u svetu umetnosti ili analitike, možete da se krećete svuda a da i dalje ponovo dođete do editoriala. 

Priredila: Nikolina Janković

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija