Nedelja mode u prestonici Francuske ove je godine za jedan dan kraća. Naime, četiri velika dizajnera odustala su od učešća, ali i dalje će ukupno biti prikazano više od 90 revija, a Pariz bi u tih osam dana trebalo da zaradi oko 64,5 miliona evra! 

Kako do toga dolazi i kako Nedelja mode uopšte može da koristi jednom gradu?

Predviđa se da bi tokom Nedelje mode u Parizu, u taj grad trebalo da dođe oko 30 hiljada posetilaca koji dolaze isključivo zbog revija, piše Fashion United. Ova sezona posebno je značajna za Nedelju mode u baš francuskoj prestonici mode, s obzirom da se dogodilo nekoliko većih promena zbog kojih ona više nikada neće biti ista.

Clare Waight Keller je na Paris Fashion Week-u prikazala svoju poslednju kolekciju za kuću Chloé u kojoj je provela poslednjih šest godina. Givenchy, Carven, Ungaro i Hood by Air su otkazali svoje revije, a prvi brend u nizu, ostao je i bez kreativnog direktora Riccarda Tiscija koji je bio na čelu kuće čak 12 godina.

Ipak, pariskoj Nedelji mode se ove sezone pridružuju i neka nova imena kao što su Uma Wang, Jour/Ne i Atlein, a dugovečnije modne kuće obeležavaju neke prekretnice - Dries Van Noten je proslavio svoju 100. reviju, a Dior će obeležiti 70. godišnjicu postojanja kuće velikom revijom Marije Grazije Chiuri. 

Ne treba zaboraviti ni da je pariska Nedelja mode dom Chanelu, Valentinu, Louisu Vuittonu i drugim velikim modnim kućama u koje su uperene oči celog sveta tokom cele godine. Uz sve ove činjenice logično je zaključiti da će koristi od Nedelje mode imati čitav grad - prodavnice, restorani, hoteli itd. Ipak, koliko jedan grad zaista može da zaradi tokom Nedelja mode?

Publikacija Fashion United objavila je svoju analizu u koju su uključili broj posetilaca koji stižu na Nedelju mode, njihov prosečni prihod i potrošnju tokom Nedelje mode, cene u lokalnim hotelima i restoranima, poreze, turističke takse i dodatne troškove. Prema njihovom proračunu Nedelja mode u Parizu trebalo bi da donese ukupno 64,5 miliona evra od kojih 11,5 miliona ide direktno u gradsku blagajnu. Ako mislite da je to mnogo novca, pogledajmo malo druge gradove.

Uprkos činjenici da poseduje jedan Chanel, Dior i Louis Vuitton, Pariz od svoje Nedelje mode zarađuje zapravo značajno manje od Njorka, pa čak i Londona. 

Nedelja mode u Njujorku svom gradu donosi ogromnu i najveću zaradu u odnosu na ostale modne metropole - ukupno 540 miliona evra od čega gradu ide 61.5 miliona evra!

Ovde treba uzeti u obzir da se tokom Nedelje mode u Njujorku održi gotovo 140 revija i da na njih dolazi oko 150.000 ljudi. London ga prati u stopu sa 104.000 posetilaca i ukupnom zaradom od 278 miliona evra. I ako ste pomislili da ih Pariz i Milano prate na trećem i četvrtom mestu prevarili ste se. Ta dva grada su tek na 12. i 13. mestu liste Fashion Uniteda. Treće mesto zauzima Nedelja mode u Madridu dok je na četvrtom mestu Nedelja mode u Tokiju.

Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/