Mini-modom, nastalom u butiku Bazar u Londonu, otpočela je nova era šezdesetih godina...
Kad je Mary Quant 1963. prodala prvu haljinu dužine iznad kolena, niko nije mogao ni da pretpostavi kako će još kraća haljina na mršavici Tvigi postati planetarni hit, a tek kako je nerealno izgledalo da nakon samo tri godine dobije orden kraljice za – doprinos modi!
U februaru ove godine gospođa Mary Quant napunila je 81 godinu i još uvek po malo dizajnira, ali za unutrašnjost Mini-Morisa, svog omiljenog automobila, po kome je i mini-moda dobila ime.
Za istinske buntovnike i revolucionare u svetu mode smatraju se samo tri osobe: Coco Chanel, Mary Quant i Vivienne Westwood. Bilo je i biće kreatora sa smelim kreacijama, čak i šokantnim, ali samo ove tri dizajnerke uspele su da prekorače oblast mode i utiču na život žena u celom svetu.
Novembra 1955. godine Mary Quant je u londonskom Čelsiju s tadašnjim dečkom a kasnijim suprugom, i još jednim zajedničkim drugom, otvorila butik Bazar.
Do 1963. Bazar je bio samo dobro posećen butik koji prati modne trendove, s malim izmenama – dužina haljina bila je malo kraća, čizme su bile malo više, čarape su bile šarene, a prodavali su se i tregeri kao modni detalj, iako su po tadašnjim merilima bili rezervisani samo za decu i starije muškarce.
Prosečna mušterija Bazara bila je šaškasta tinejdžerka, zaglavljena između izgleda devojčice i zrele devojke.
O odevanju tinejdžera malo je ko razmišljao, što danas deluje čudno. Moda je bila podeljena na visoku i „industrijski štanc”, a dečja moda bila je isto to, samo manje, kraće, uže… Modeli Mary Quant koje su šetale devojke po Londonu izazvali su pažnju, pa je dobila i ozbiljnu klijentelu koja je insistirala na što većem otkrivanju nogu: Kratko, kraće, najkraće.
Na sledećoj strani pročitajte zašto je Mary Quant postala sinonim za londonski stil: