Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto je danas svima bitno da izgledaju "skupo"?

Zašto se reč skupo visoko kotira na spisku nečijeg dobrog modnog ukusa, pogotovo ako je takav utisak postignut sa malo novca, otkrila je Branislava Kostić.

  Izvor: Foto: Imaxtree

Tek što sam izašla sa fakulteta i počela da radim u modnom magazinu, nekritički sam kupovala sve što sam od garderobe ikada poželela.

Početnička plata nije dozvoljavala da to budu skupi i kvalitetni komadi, ali je i sam pogled na krcat orman i prepune kutije bižuterije činio da se osećam srećno. Smatrala sam da je vrhunac stajlinga ukombinovati pink torbu sa pink narukvicom i pink baletankama. Moj tadašnji šef, modni urednik jednog od najpoznatijih modnih magazina, zaista je bio pravi gospodin.

Uvek je nosio teget sako, tamnoplavi kašmirski džemper ispod koga je bila besprekorno ispeglana svetloplava košulja, suptilno izbledele tamne farmerke i cipele od prevrnute kože. Kiša, sneg ili sunce, cipele su uvek bile antilopske, zumbane ili glatke, i to obavezno smeđe.

Posle nekog vremena zajedničkog rada obratio mi se sa poluosmehom: „Pošto si kupila sve o čemu si uvek maštala, vreme je da počneš da izgledaš kao gospođica da bi kasnije izgledala kao dama. Iskreno, majica sa printom Mikija Mausa, narandžasti đubretarac i zelene skejterske patike ne pomažu ti u tome.“

Od prve sledeće plate kupila sam crne kožne martinke, trijumfalno ušla u kancelariju i pohvalila mu se. Bad luck.

„Takav komad, jednostavno, ne može da izgleda dobro. Ne izgleda skupo“, rekao je. Tada nisam shvatila šta to znači jer sam zaista na njih potrošila mnogo novca. Njegov pogled opet propraćen poluosmehom govorio je: „Vremenom ćeš razumeti.“

Mnogi epiteti mogu se zalepiti za nečiji stil: originalno, ekstravagantno, smelo, specifično. Reč „skupo“ visoko se kotira na tom spisku i laska nosiocu, pogotovo ako se ocenjeni imidž postigao sa malo novca. Pored svih ikada prikazanih modnih kolekcija, najpoznatija i najskuplja haljina jeste ona bela koju je nosila MM u Sedam godina vernosti, a potpisao ju je običan kostimograf, William Travilla, i koja je na kraju prodata za 5,6 miliona dolara.

Gal Gadot i figurativno i stvarno bila je Wonder Woman jer je na glamuroznoj holivudskoj premijeri čuvenog filma Givenchy crvenu haljinu iskombinovala sa ravnim Aldo cipelama. Natalie Portman zaštitno je lice parfema Miss Dior i na svim važnim događajima nosi baš ovaj brend, ali je na svečanom ručku kome su prisustvovali samo nominovani za nagradu Oskar obukla Topshop malu crnu haljinu i izgledala podjednako prefinjeno. 

Stoga, nije stvar u haljini, ni u etiketi, nego u ženi koja je nosi, tačnije koja sija u njoj.

Author: Vincenzo Grillo/Imaxtree.com Copyright: Vincenzo Grillo/Imaxtree.com Software:Adobe Photoshop Lightroom 6.13 (Macintosh)

Nekima je potrebno da na sebe „stave“ dosta para da bi se to desilo, ali je praksa, ipak, taj avion oborila. Peta Avenija, Causeway Bay, Avenue Montaigne i slične ulice obrušavaju se na kupce svojom luksuznom garderobom, i oni se od njih ne brane, trudeći se da na profilima društvenih mreža nijedan brend ne prođe nepotpisan. Tada nastaje dosta iritirajuća modna kakofonija jer, kada je sve naglašeno i istaknuto, ništa nije.

Vojska Ruskinja i Kineskinja koje su najbolji kupci dizajnirane garderobe i logomanija najbolje ilustruju tu pomamu od koje se oči skupljaju.

Ljudi ne teže da izgledaju skupo čisto novca radi. Mera sposobnosti osobe ogleda se u tome da za manji iznos nađe nešto što izgleda bolje. Ali, zašto onda toliko ljudi ipak želi da izgleda kao da je na svoj stajling potrošila malo bogatstvo?

Skupa garderoba pre svega je simbol. Simbol dostignuća osobe koja je nosi, mera statusa i pozicioniranosti u društvu. To je nešto što već na prvi pogled komunicira: „Odlično mi ide. Nalazim se u elitnim krugovima društva. Imam uspeha.“

Biti dobro obučen znači osećati se dobro. Luksuzna garderoba donekle je i prekretnica u životu, putokaz za gore. Nije ni čudo što se u filmovima posrnuli bogataši prikazuju kao raskopčani, neuredni, izgužvani dekadentni likovi.

Kada se podvuče crta, šta je to što čini da komad garderobe izgleda kvalitetno?

Iako se mnogi mass brendovi trude da iskopiraju aktuelne trendove i dizajnere u kroju i boji, jednu stvar dosta je teško izlažirati, a to je kvalitet materijala. Osećaj prijatnosti i luksuza koji se javlja kad se dodirnu kašmir, kamilja dlaka ili svila, zaista je neprocenljiv. I toliko dugo ostaje pod prstima da je i sam pogled na takav komad dovoljan kako bi se u sećanje vratila uspomena na nešto dragoceno, retko i vredno. 

U svakom slučaju, u dobar stajling trebalo bi uložiti.

Sintagma effortless style jeste velika laž. Čak i ako nešto izgleda nemarno, neko je to tako hteo: kopča na kaišu je na pravom „pogrešnom mestu“, oversize džemper pada u tačno planiranom broju nabora, rupe na farmerkama otkrivaju neka mesta na koži, a patike su isprljane samo na određenim mestima. Istina je da na dobro obučenoj osobi ne mora sve da bude skupo, već je tajna u balansiranju između manje ili više priuštivih, ali uvek pametno odabranih komada.

Da bi finalna slika bila besprekorna, važno je da svaki detalj, koji je već tu, bude doveden do perfekcije: cipele čiste i održavane, čarape u punoj boji bez ijednog konca ili izvučene žice, precizan manikir, kopča na kaišu ispolirana, crte od pegle laserski precizne...

Često se na lepo obučenoj osobi kao posebno ne može izdvojiti ništa jer, ona sama je nešto posebno i vrlo svesno nosi svaki element garderobe. Vlasnice Instagram naloga @harperandharley, @andyheart i @kyrzayda_ zaista izgledaju odlično, ali ni @poorlittlegirl, @mox_ie i @abrokegirlsblog ne zaostaju mnogo iako se za njih zna da sve što nose, ne košta puno. Ikona stila Olivia Palermo često se može videti u brendovima Forever21, Banana Republic i Topshop što nikako ne umanjuje njen uticaj na brojne pratioce. 

Kada se saberu svi ti „skupi“ imidži, mogu da se izvuku neki zajednički imenitelji: u suštini su dosta jednostavni; mahom neutralnih boja koje su u skladu; često imaju samo jedan dominantan detalj oko koga se vrti ceo stajling; iskombinovano je više tekstura i uvek, ali uvek, imaju imaju neki element koji izgleda da se oko njega niko nije potrudio. Sa druge strane, tek kada se osoba zbog komada garderobe zaista odrekne dugog letovanja, tek tada zna da ga ceni i nosi sa velikim ponosom.

Onda se javlja onaj unutrašnji osećaj koji je temelj samopouzdanja i na kraju odličnog stajlinga. Bolje je imati manji orman kvalitetnih lako uklopivih komada, a ne gomilu ispred koje se dnevno gubi mnogo vremena, a iznad koje treba da stoji natpis: „Nemam šta da obučem!“

Odabir nekoliko luksuznih elemenata za osnovu garderobe u stvari ne ukazuje toliko na visoki bankovni račun koliko na skup, dobar ukus i bistru pamet. Tek sada razumem zašto se zumbane cipele od prevrnute kože nose i po kiši. 

Tekst: Branislava Kostić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity