Odjednom su prve redove zauzimale obične devojke koje su svojim stilom i načinom komunikacije uspele da dođu u žižu javnosti i koje je sama publika uzdigla, stvarajući od njih nove zvezde mode.
Modnim urednicima nije bilo drago, ali su dizajneri shvatili da se događa promena i da su prinuđeni to da isprate.
Popustili su i u svoje redove doveli Chiaru Ferragni, Julie Sarinanu, Aimee Song i još devojaka koje su u to vreme imali zavidan broj poseta na svojim blogovima.Instagram je podigao lestvicu i preokrenuo blogere u influensere.
Devojke su odjednom počele zarađivati na svojim Instagram profilima jednostavnom promocijom nekog proizvoda i to kroz najprivlačniji oblik komunikacije - savršeno nameštenu fotografiju.
Iako je preteča svih Instagram influensera u stvari Kim Kardashian koja je prva shvatila i iskoristila moć ove platforme, druge poznate žene su se na vreme specijalizovale za modne brendove i osigurale virtualnu karijeru koja se razvijala brže od novih online projekata u koje su uloženi milioni.
Takav uspeh, koji se mnogima činio kao brzinski recept do novca i statusa, pokrenuo je lavinu u kojoj smo do grla zatrpani danas. Odjednom su svi poželeli da bude influenseri (a svi danas to i jesu) i počela je agresivna trka za followerima, kao i celi niz ponašanja koji su ljudi poočeli da pokazuju na Instagramu kako bi dobili svoje mesto pod suncem.
Fenomene koje je prouzrokovao Instagram ima u izobilju, poput onoga da ljudi pozamljuju odeću za fotkanje samo da bi je vratili u radnju sledećeg dana.
Primera radi, u Rusiji postoji agencija koja omogućava fotografisanje u privatnom avionu koji nikada ne poleti. Wannabe influenseri danas stavljaju lažne reklame ne bi li privukli druge brendove na svoj profil.
Došlo je do te razmere da analitičari uskoro predviđaju totalni slom tržišta influensera zbog prezasićenja.
Nedelja mode je nekada bio glavni događaj u kalendaru svakog influensera
PR službe su ih pozivale na revije, dizajneri su ih oblačili, hoteli su im davali velike popuste.
Putovanja su organizovana kao jedna velika kompenzacija, a na svakoj fotografiji je bilo po pedeset tagova svake osobe, proizvoda i brenda koja su influenseru omogućili da se u jednom komadu ukažu na mesto održavanja Nedelje mode. Međutim, u poslednjih par godina situacija se značajno promenila.
Šta se dogodilo?
Prezasićenje je prouzrokovalo nestanak autentičnosti, a s time je i interes modnih kuća oslabio.
U medijima se počelo nagađati o vrednosti influenser marketinga i da li su preplaćeni za sadržaj koji stvaraju, za koji je u većini slučajeva isti. Iste poze, isti filteri, iste rečenice i citati koji se razvlače po celom Instagramu. U tom moru "istih" ljudi, ima tih koji su duhoviti, inteligentni i znaju napisati kvalitetan copy ispod fotografije kao i prodati proizvod. Njihov feed se ne zasniva na slikama Eiffelove kule, kroasana i rečenicama kao što su "Paris is always a good idea", već imaju razrađenu strategiju i dobro rade svoj posao.
Problem je nastao u onima koji su nakupili (ili kupili) bezbroj pratitelja bez ikakavog realnog smera i sadržaja na Instagramu, a koji se sada suočavaju sa sopstvenom "bitnošću".
U njujorškoj PR firmi KCD, rečeno je da u toku nedelje mode u Njujorku nadleženi bivaju zatrpani porukama i molbama za pozivnice u maniru "Zdravo, ja sam influenser. Imam 10 hiljada followera i želim doći na vašu reviju".
Ako im je neko od ponuđenih zanimljiv (a priznaju da većina profila ne gledaju jer ne stignu od količine zahteva) pozovu ih na reviju, ali tu pogodnost prestaje. Influenser mora sam da plati svoju kartu, hotel i odeću koju će nositi na reviji.
Business of Fashion nedavno je napisao da su influenseri često trošili po par hiljada dolara kako bi se osigurali za street style fotografiju koju će objaviti Vogue.
Ako bi ta čast izostala, ostali bi samo sa dugom na kreditnoj kartici.
Pokušavati istu stvar svake sezone je skup sport u kojem mnogo više ne mogu učestvovati.
Street style konkurencija je sve veća i stotine žena se nadmeću u tome ko će uhvatiti pažnju važnijih fotografa i zatim biti objavljen u nekom važnom mediju koji kasnije može iskoristiti kao mamac za potencijalne Instagram oglase.
Sve ovo čemu svedočimo danas nije neko posebno iznenađenje. Štaviše, ovo je logičan sled događaja zakrčenog tržišta u kojem su se pogubili i publika i oglašivači. Neki oblik filtriranja se treba dogoditi zato što ljudi više ne veruju influenserima - nervira ih generički sadržaj i samim time neće kupiti proizvod koji se prodaje. Verovatno će opstati samo oni koji su na vreme iskoristili svoj uticaj i proširili vid poslovanja, bilo da se radi o modnom brendu, agenciji, bjuti brendu ili slično. Ostatak novca će kuće trošiti na velike zvezde upravo zato što im se isplati.
Svi koji su kupovali prijatelje i prodavali magiju mora će da nađu posao. Reality check je gadna stvar, ali pre ili kasnije u životu stvarno zakuca na vrata. Vreme je da ih neki otvore.
Izvor: buro247.hr
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti