Kao što i sama Maria Grazia Chiuri naglašava, prolazimo kroz period krize koji radikalno transformiše panašanja, navike i rituale.

Naši duhovi su se promenili, kao i naši telesni stavovi, a koncept mode kakav poznajemo doveden je u pitanje. Fascinirana snagom misli koju oličavaju autori poput Virginia Woolf i Susan Sontag, kreativni direktor ženskih kolekcija Dior preispituje koncept odeće u svojoj suštini, od muških košulja do elegantnih kaputa, slaveći veštine kultura širom sveta, od Japan do Indonezije.

Upravo je i sama atmosfera revije kroz scenografiju i muziku dočaravala ovo razmišljanje. Upečatljivo i magnetsko horsko delo koje nadilaze ženski glasovi ansambla Sekuenza 9.3, a u direkciji Catherine Simonpietri bilo je poput ode lepoti u čitavom njenom pluralitetu.

Krajnje iznenađenje ove kolektivne odiseje dolazi u obliku jedinstvenog vizuelnog dela koje premošćuje stvarnost i fikciju režisera Aline Marazzi, u znak počasti, avangardnoj umetnici Luciji Marcucci koja meša tekstove i tekstil, glasove i slike. 

Za svoju kolekciju konfekcije za proleće-leto 2021, Maria Grazia Chiuri paradoksalno transformiše Dior siluete, a oblici jesu redefinisani da izazovu senzacije i uliju im drugačiji način života. U tom duhu, struktura iconic Bar Jacket se transformiše u reinterpretaciju odabranih Dior silueta iz kolekcije za jesen-zimu 1957. stvorenu za Japan.

Svaka žena nosi odeću na unikatan način, ali Maria ističe da ona crpi inspiraciju iz inspirativnih i jakih žena, od onih koje svojim spisima osvetljavaju život i osećanja: pesnici, intelektualci, autori. Članovi idealizovane akademije. U intimi svojih domova, njihova radna mesta, umotana u beskonačne slojeve boja, poput Virginije Voolf, ili odevena u jednostavnu belu boju košulja, poput Suzan Sontag.

Jedna od osnovnih stvari koje nam ona ističe u novoj kolekciji jeste muška košulja koja je po njoj ponovo izmišljena ipostaje tunika ili haljina. Patchvork marame sa motivima pejslija i cveća bila su ensencija stajlinga, a od materijala imali smo priliku da vidimo dok od materijala izdvajamo svileni šifon za dugačke lepršave haljine u nijansama svetle, mat plave, duboke oker i bledo narandžaste boje.

Struk je naglašen ili slobodno oscilira sa idejom lepote i složenosti istovremeno obeležene tradicijom i trenutnim kontekstom koji prožima ovu kolekciju. 

Posebno smo bili ponosni na činjenicu da u ovom neizvresnom periodu na pšisti vidimo našu Elle naslovnicu koja je krasila septembarski broj Ivanu Trivić upravo u pomenutoj transformaciji muške bele košulje koju ova luksuzna kuća naglašava kao must za sledeću sezonu.

Maria Grazia Chiuri nastavlja sa svojim posvećenim promišljanjem o poreklu mode i značenju kroja i kreacije kao umetničkog leksikona u večnom kretanju. Inspirisana radom Lucije Marcucci - amblematične figure italijanske avangarde koja je i dizajnirala scenografiju revije.

Dior revija je bila živi dokaz da kroz estetiku kolaža, vizuelne poezije, autentične muzike i nove digitalne forme prikazivanja kolekcija, zaista dolazimo do novog prostora za izražavanje mode. Moda se transformiše u slobodnu i originalnu disciplinu.

Priredila: Ana Ostojić

Paris Fashion Week zvanično je počeo, a raskoš i snaga Dior revije odavao je utisak da je kreativna snaga i moć mode jača od pandemije i današnje neizvesne situacije. Kreativna direktorka Maria Grazia Chiuri uvek naglašava da svaka se svaka kolekcija ne sastoji samo od dizajnerskih odevnih komada, već podrazumeva i razmišljanje o društvenim transformacijama. Upravo smo i prisustvovali takvom stavu kroz livestreaming revije direktno iz Pariza.