Retki su trenuci kada moda svoj fokus sa tržišta okrene ka ljudima, prevashodno ženama koje rade u modnoj i drugoj industriji. Još kada se tom fokusu i planu da jedan dugoročan rok od 15 godina, onda moramo da budemo impresionirani.

Naime, najnovija kampanja italijanske kuće Benetton "A Collection of Us" predstavljena je svim modnim insajderima u Trevizu prošle nedelje, gde se nalazi sedište i farbrika kompanije, među kojima je bio i naš modni urednik Nenad Janjatović.

U sklopu prezentacije svim posetilocima je otkriven i najnoviji program kuće “Women Empowerment Program” koji je prevashodno humanog karaktera i objedinjuje esenciju kuće koja je do sada uspevala da stvori savršenu simbozu kvalitetne knitwear odeće i socijalne odgovorinosti.

Iza ovog programa se nalazi potreba da se oslušnu i ispune želje svih žena: tako što će im biti omogućeno ne samo da imaju dobru platu za svoj rad, već i sve ostalo što im je potrebno za bezbedan, srećan, zavodovoljan i bezbrižan rad.

Širom sveta više od 250 miliona žena biva venčano pre nego što napuni 15 godina. Pola od tih žena radi na crno i u užasnim uslovima za rad, a više od 31 milion žena u dobi od 7 pa do 14 godine propušta časove i priliku da stekne neki nivo obrazovanja usled moranja da zaražuje za život.

Program je najviše orijentisan na Aziju koja ne samo da predstavlja ogromno tržište već i bazu fabrika najvećih modnih i drugih kompanija odakle dolazi skoro 80% odeće koju nosimo. 

“Women Empowerment Program” je osmišljen u skladu sa planom UN-a "Sustainable Development Goals (SDGs)" koji bi trebao da bude završen 2030: održivu sigurnost  i osnovu za život, nediskriminaciju, jednakost polova, jednake uslove za osnovno obrazovanje i zdravstvenu negu i osiguranje, kao i prestanak svih oblika nasilja nad ženama.

Prvi i osnovni korak ka osnaživanju žena je stvaranje prilika da imaju decentan život, plaćen posao i adekvatno mesto rada, sa dodatnim sredstvima i odeljenjima koje će im izaći u susret i sa nekim detaljima koje se ne tiču samo njih, već i njihove porodice.

Na primer, majka ste i nemate gde da ostavite klinca, zašto vaša kompanije ne bi imala jaslice? Ili radite u opasnoj zoni do koje morate da pešačite? Zašto vam vaša kompanija ne omogući prevoz i zaštitu?

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija