Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Studija otkrila da seks ipak .... više ne prodaje

Dogodilo se i to. Poluobnažene lepotice koje reklamiraju sve od donjeg veša, preko parfema, pa do automobilskih guma, više ne izazivaju pomamu koja je decenijama bila prisutna i za to postoji sasvim opravdano obrazloženje.

  Izvor: foto: Instagram/90ssupermodelsdaily

Godinama nam govore da "seks prodaje" - bilo da je u pitanju oskudno obučena žena koja jede burger ili modeli u najminimalnijem donjem vešu koja hodaju pistom. Ali novo istraživanje pokazuje da to ponekad i nije tačno.

Istraživači sa Univerziteta u Ilinoisu analizirali su preko 80 reklamnih kampanja iz poslednjih 30 godina i otkrili da ljudi, iako zapamte izazovnu reklamu - na sreću ili na žalost - ne kupe uvek proizvod koji se reklamira na ovaj način.

Efikasnost reklama sa izazovnim sadržajem zavisi šta ciljate. Otkrili smo da ljudi definitvno pamte takve reklame, više nego one "obične", ali taj efekat ne važi za brendove. Što znači da ljudi zapamte reklamu ali se ne sećaju brenda ili čak ni proizvoda koji se reklamira.

Šta marketinške kompanije mogu da nauče iz ovih rezultata?

"Mislim da advertajzeri treba pažljivo da razmisle šta žele da postignu", kaže John G. Wirtz, glavni autor studije. "Ljudi pamte reklame sa seksualnim konotacijama. Takve reklame stvaraju medijsku pažnju i onlajn uspeh. To može biti veoma vredno kad je proizvod nov i potrošači ne znaju ništa o njemu."

Istraživanje je takođe otkrilo da oglašivači moraju mudrije da biraju scenarije za proizvode koje žele da predstave. S obzirom da se negativan efekat vrlo često može javiti ako je proizvod predstavljen u pogrešnom okruženju. Tako na primer lepa devojka koja koristi seksualnu privlačnost ne bi li reklamira donji veš ili parfem, ne bi trebalo da predstavlja proizvode poput tehnike, na primer video opreme i komjutera, jer se njen izgled ne uklapa u ovu priču i reakcije mogu biti negativne.

Ukoliko na primer pitate žene, dolazi se u potpunosti do negativne reakcije, ako im je nekada i bilo primamljivo da vide privlačnu ženu koja reklamira određen proizvod, sada to više nije slučaj.

"Preporučio bih marketinškim stručnjacima da razmisle šire o tome da li se njihovi brendovi i proizvodi uklapaju u očekivanja publike i prihvate da žene uglavnom ne vole reklame sa izazovnim sadržajem. Da li je "seksi reklama" vredna otuđivanja polovine populacije?"

Na kraju i savim logičan zaključak: Uporno ponavljanje, koliko god dobro ono bilo -u jednom trenutku će izazvati ravnodušnost, a kada je u pitanju ovaj specifičan slučaj, onda i prezasićenje.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity