Početkom decembra svake godine, Pantone Color Institute predstavlja glavnu boju za nadolazeću godinu kroz svoju kampanju Color of the Year, nakon čega odabrana boja postaje broj jedan među dizajnerima, proizvođačima, buyerima...
Prvi put je na taj način boja godine proglašena krajem devedesetih, kada smo ulazili u novi milenijum. Iz Pantone-a su želeli ljudima da predstave boju koja će predstavljati novi početak i zbog koje će se osećati optimistično. Tada je titulu dobila nebesko plava (Cerulean Blue). Cela kampanja obišla je svet, a izvršna direktorka Leatrice Eiseman zaključila je da bi ovu praksu trebalo ponavljati svake godine.
Od 2000. godine i nebesko plave, čak 24 različite boje ponele su titulu boje godine, a za 2025. godinu to će biti Mocha Mousse – evokativna, nežna smeđa boja koja prenosi naša čula u svet uživanja i slasti.
"Topla, bogata smeđa nijansa neguje svojim prizvukom prijatnih osobina kakaa, čokolade i kafe, zadovoljavajući našu želju za udobnošću", kažu iz Pantonea. "Prožeta suptilnom elegancijom i zemaljskom prefinjenošću, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse predstavlja diskretan i ukusan dašak glamura. Ova smeđa nijansa obavija nas svojom čulnom toplinom."
"Sve više se okrećemo usklađivanju s prirodnim svetom. Organske prirode, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse poštuje i prihvata očuvanje našeg fizičkog okruženja. Prožeta autentičnošću, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse nalazi ravnotežu između modernosti i bezvremenske umetničke lepote."
Kao pokazatelj da su trendovi boja interkontinentalni kulturni fenomen, Pantone će istaknuti ovu toplu smeđu boju u javnim prostorima u Njujorku, Šangaju, Mumbaju i Londonu. Za početak, London Eye već je osvetljen u ovoj nijansi.
Leatrice Eiseman, izvršna direktorka Pantone Color Institutea, izjavila je u intervjuu da smeđe nijanse dobijaju na popularnosti među modnim dizajnerima tokom cele godine.
Tokom putovanja u Brazil i Italiju proteklih nekoliko meseci, Eiseman je primetila sve učestalije razgovore o korišćenju smeđe boje u modi, uprkos kulturološkim razlikama između tih zemalja. Nakon što je Mocha Mousse već bila odabrana, Eiseman je priznala: „Naravno, nisam mogla da im otkrijem ono što sam već znala. Ali imali smo osećaj da smo doneli pravi izbor. Mnogo se govori o nijansama smeđe boje.“
Iako Mocha Mousse može asocirati na nešto ukusno, ova nijansa je odabrana zbog svoje evokativne prirode, sugestije bogatog ukusa, višesenzorne privlačnosti i svestranosti. Kada se zamišlja u kontekstu suvog cveća i drugih prirodnih okruženja, odaje utisak nečeg organskog. Međutim, u svetu mode, smeđa paleta dobija vrlo elegantnu i aspirativnu dimenziju.
Elegantna, bogata, ali i nenametljiva, ideja je da će Mocha Mousse promeniti percepciju smeđe boje, koja je često viđena kao skromna i neupadljiva. Ova nijansa već je deo ekskluzivnih kolekcija kroz saradnje sa brendovima poput Motorola, Joybird fabrics, Pura, Wix Studio, Libratone, Spoonflower, Ipsy, Society6 i Ultrafabrics.
Gledajući u budućnost, Eiseman je uverena da će Mocha Mousse imati dugotrajan uticaj i da će proširiti interesovanje za Pantoneovu boju godine za 2024. godinu, Peach Fuzz, jer se ove dve nijanse savršeno stapaju. Ova sinergija obećava da će dodatno osnažiti prisustvo smeđe u različitim kreativnim i industrijskim domenima.
Izvor: ELLE/ Storybook/ Natalija Knežević
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti