Donatella Versace, mlađa sestra osnivača Giannija Versacea i žena koja je preuzela brigu o kompaniji nakon njegovog ubistva 1997. godine, napušta svoju poziciju glavne kreativne direktorke nakon gotovo 30 godina. Donatella postaje ambasadorka brenda, što je donekle počasna titula koja uključuje filantropski rad i pojavljivanja na crvenom tepihu. Dario Vitale, bivši dizajner i direktor u brendu Miu Miu, imenovan je novim kreativnim direktorom, prenosi The New York Times.
U tek objavljenom saopštenju, John D. Idol, izvršni direktor Capri Holdings-a, koji poseduje Versace, Michael Kors i Jimmy Choo, nazvao je ovu odluku „delom promišljenog plana sukcesije“, piše BoF. Ova promena dolazi u trenutku kada Capri razmatra prodaju Versacea, nakon što je Federalna trgovinska komisija blokirala pokušaj spajanja sa Tapestry-jem, vlasnikom brendova Coach i Kate Spade.
Vitale će na novu poziciju preći početkom aprila: "Zaista mi je čast što se pridružujem Versaceu kao glavni kreativni direktor i što postajem deo ove posebne i moćne modne kuće koju su stvorili Gianni i Donatella. Kuća Versace ima jedinstveno nasleđe koje traje decenijama i oblikovalo je istoriju mode. Želim da izrazim iskrenu zahvalnost Donatelli na poverenju koje mi je ukazala i na njenoj neumornoj posvećenosti ovom izuzetnom brendu kakav je Versace danas. Privilegija je doprineti budućem rastu Versacea i njegovom globalnom uticaju kroz svoju viziju, ekspertizu i predanost."
„Bila mi je čast života da nastavim nasleđe mog brata Giannija“, izjavila je Donatella Versace, dodajući da je "uzbuđena što će posmatrati Versace novim očima". U svojoj novoj ulozi, fokusiraće se na podršku humanitarnim inicijativama, uključujući Fondaciju Versace.
Versace je brend čija je marka oduvek bila veća od samog biznisa. Nakon što je 2018. godine postao deo Capri grupe, cilj je bio da se italijanski brend, prepoznatljiv po svojim maksimalističkim printovima i Meduza logotipu, razvije u etiketu vrednu 2 milijarde dolara. Međutim, prodaja je stagnirala na nešto više od milijardu dolara i smanjena je prošle godine.
Nasuprot tome, Miu Miu, gde je Vitale nadgledao i imidž brenda i kolekcije, postao je jedan od najuspešnjih, povećavši maloprodaju za neverovatnih 84 procenta prošle godine, daleko premašujući tržišni rast konkurenata.
„Vitale je redak talenat koji duboko poštuje suštinu i vrednosti Versacea i jasno razume njegov potencijal za rast“, izjavio je Emmanuel Gintzburger, izvršni direktor. „Uvereni smo da će njegovo iskustvo i vizija doneti novu perspektivu brendu.“