Film „American Gigolo“, objavljen 1980. godine, bio je prekretnica za Giorgia Armanija. To potvrđuje i citat iz časopisa "Clothes on Film" u kojem stoji: "Film American Gigolo ne bavi se toliko svojim glavnim protagonistom, koliko onim šta on nosi. Tačnije - koga nosi. American Gigolo bavi se Armanijem.“ Opušteni krojevi i prirodne boje koje je nosio Richard Gere, a koje je kreirao Armani, definisali su modna pravila za narednu deceniju.
Gere je učvrstio svoje mesto u Holivudu, a Armani je započeo nova osvajanja i pobede. Zaista, ako je neko u modnom svetu bio inovator i revolucionar - to je bio on. Zato je današnja vest tužna za ceo svet, ne samo modni. U sećanje na poznatog dizajnera donosimo vam sedam činjenica koje verovatno do sada niste imali priliku da čujete ili pročitate, a koje svedoče o njegovoj originalnosti i hrabrosti da ruši granice.
Hteo je da postane lekar
Armani je rođen u radničkoj porodici u Pjaćenci, malom gradu južno od Milana. Kao dete bio je zainteresovan za pozorište i anatomiju. Njegov brat Sergio često je pravio improvizovane predstave kod kuće, a Armani je šio kostime za lutke od starih krpa. Iako je njegov talenat bio očigledan, odlučio je da studira medicinu. Međutim, na trećoj godini shvatio je da to nije njegov poziv. Na svu sreću, ubrzo je odustao od fakulteta, a svet je dobio jednog od najtalentovanijih dizajnera.
Samostalnu karijeru započeo je tek u 40. godini
Do svoje četrdesete Armani je radio kao dekorater izloga muške mode i dizajner u modnoj kući Nino Cerruti. Radio je i pojedinačne kolekcije za druge brendove. Međutim, tadašnji njegov životni partner, Sergio Galeotti, ohrabrio ga je da započne sopstveni brend. Počeli su zajedno u jednoj maloj sobi – Armani je šio odeću, a Galeotti je prodavao komade robnim kućama, čak i pre nego što su bili završeni.
Novac za pokretanje biznisa obezbedili su prodajom starog automobila, ali ga je bilo premalo, pa je Armani čak ručno oslikavao tačkice na tkanini jer nisu mogli da priušte materijal sa dezenom. Ipak, 1975. godine, kada su predstavili svoju prvu skromnu kolekciju muške i ženske odeće, ona je doživela ogroman uspeh - i to u vremenu kada je Italija prolazila kroz ekonomsku krizu. Kolekciju je otkupio čuveni američki lanac robnih kuća Barney’s.
Prijateljstva sa slavnim ličnostima na crvenom tepihu
Mnogi dizajneri ulažu u saradnje sa istaknutim imenima iz sveta umetnosti tako što tokom godine poklanjaju odeću poznatima, kako bi oni na dodeli Oskara ili nekog prestižnog događaja nosili upravo njihove kreacije. Armani je, međutim, smatrao da bi odluka trebalo da bude vođena iskrenim prijateljstvom i time da neko zaista ceni i voli njegov stil.
Klasičan dizajn sa dozom inovacije
Dizajn muških i ženskih jakni kakve danas poznajemo dugujemo upravo njemu. Pošto je želeo da unese udobnost u garderobu savremenog poslovnog čoveka i žene, izbacio je nepotrebne postave i ojačanja. Za svoje kreacije uvek je birao najfinije materijale. Njegov stil mnogi nazivaju minimalističkim, ali daleko je od jednostavnog.
Kažu da je sedamdesetih „pozajmio“ stroge elemente muške mode i uneo ih u žensku, i obrnuto. Na taj način postigao je mekoću i balans. Ženama je pružio jednu vrstu emancipacije, a muškarcima skinuo etiketu da je odelo uniforma i ponudio bezbroj varijacija.
Franšize širom sveta
Nakon velikog uspeha krajem 1970-ih i početkom 1980-ih, Armani je proširio ponudu. Kada bi se razočarao u neki prostor ili uslugu, stvarao je sopstvenu verziju. Tako je nastala mreža hotela, restorana i kafića širom sveta, uvek u pratnji njegovih prodavnica. Enterijeri u tim mestima nose njegov lični potpis – jednostavnost i minimalizam.
Zabrana „size zero“ manekenki
Godine 2006. Armani je bio prvi dizajner koji je zabranio nastup manekenki „size zero“ na svojim revijama. Zalagao se za zdrav izgled i prirodnu građu žena. Bio je jedan od retkih koji je javno osudio anoreksiju i pokušao da okupi sve dizajnere oko ideje da ne angažuju modele sa indeksom telesne mase manjim od 18. Povod za to bila je smrt mlade manekenke Luisel Ramos iz Urugvaja, koja je tri meseca gladovala zbog posla.
Prvi dizajner koji je prenosio revije uživo na internetu
Kao svaki inovator, i Armani je voleo da u svemu bude prvi. Tražio je načine da iznenadi publiku i da uhvati puls vremena. Tako je 2007. godine odlučio da jednu svoju kolekciju prikaže uživo na internetu. Danas je „live stream“ normalna stvar, ali tada su mnogi mislili da je previše rizično, jer bi se kreacije mogle lako kopirati. On se, međutim, nije plašio imitacija – bio je naviknut na njih. Umesto toga, verovao je da će uvek pronaći način da ostane drugačiji.