Svest o smešnim standardima lepote u današnjem svetu kao da se menja u poslednje vreme!

To pokazuje nekolicina trgovinskih lanaca koja čini se napokon shvata da prosečan kupac ne nosi isti broj kao i lutka u izlogu. Sve je počelo od Debenhamsa, jednog od najpopularnijih lanaca u Engleskoj koji je pre tri godine odlučio da testira svoje kupce.

Naime, poznati lanac je u izlog postavio grupu lutki čije dimenzije najviše odgovaraju veličinama koje su kupovali i kupuju prosečni kupci ovog butika. Tada je u izlozima kao neka vrsta "testa" pored lutaka bila postavljena tabla sa pitanjem: "Da li želite da ostanem ovde?".

Ovaj potez naveo je i druge poput GAP-a i H&M-a da probaju slična testiranja, ali ubrzo je cela stvar nekako zaboravljena, a lutke su u najvećem broju ostale iste, u veličini koje odgovaraju evropskom broju 36 ili eventualno 38.

U međuvremenu, prosečna veličina koju kupuju žene u Velikoj Britaniji podigla se sa broja 12 ( evropski 40) na 16 (kod nas 44). 

Nakon što je potez određenih aktivistkinja u pojedinim buticima u Švedskoj – koje su postavile lutke u "normalnim" proporcijama, prošao odlično na internetu, Debenhams je odlučio da se na njihovim reklamama više neće pojavljivati modeli čija je slika prethodno retuširana nekoliko puta u Photoshop-u. Nedelju dana pre te odluke, u butike brenda su opet stigle punije lutke bez table s pitanjem.

Iz kompanije je saopšteno da je cilj njihovog postojanja želja da boravak u buticima ženama bude što prijatniji, ali i da pruže pravu sliku o tome kako garderoba može lepo i normalno da stoji na ženama koje imaju kukove, bokove, struk i sve ostalo, a ne samo kosti.

Kako izgledaju lutke u normalnim veličinama možete da pogledate putem ovog linka