Koliko puta vam se desilo da kupite nešto, a da posle shvatite kako ste glupavo potrošili novac i da ste mogli daleko pametnije da šopingujete? Sto puta? Hiljadu? We've all been there. I nije to ono što nas nervira, već činjenica da ćemo opet to uraditi.

I to već za koji mesec, s obzirom da sezona kupovine za novogodišnje i božićne praznike samo što nije zakucala na naša vrata.

Da ne biste bankrotirali pre vremena, donosimo vam 7 šoping navika na koje bi trebalo da obratite više pažnje prilikom sledeće kupovine.

Loša navika #1: Kada kupujete bez jasnog cilja

Čak 61 odsto ljudi koji odlaze u kupovinu čisto da bi nešto kupili i sebe obradovali, a da im ništa konkretno nije potrebno ili bez liste stvari, po nekim statistikama obavezno izađu iz prodavnice ili šoping mola sa minimum jednom do tri odevnih komada. Zato, pobrinite se da sledeći put kada idete u kupovinu, imate jasnu sliku onoga što vam treba.  

Loša navika #2: Kada kupujete impulsivno

Ukoliko ste dama između 18 i 33, moramo da vas šokiramo. Prema statistikama vi spadate u onu grupu ljudi koja teško može da se odupre impulsivnoj kupovini. Daleko teže nego bilo koja druga generacija, a to se pogotovo na period pred PMS. Šta da uradite? Suzdržite se. Simple as that.  

Loša navika #3: Kada upadnete u zamku zvanu “besplatna dostava”

Ugledali ste neku torbu na fejsu koja je prilično pristupačna + dostava je besplatna? Studije su pokazale da ćete pre kupiti neki artikl koji košta 5 eura i ima opciju besplatne dostave nego artikl koji košta 2.5 eura + 2.5 eura za dostavu?! Potrdite se da sledeći put kada kupujete putem interneta, birate model bez obzira na opciju dostave, jer ne kupujete dostavu već predmet.

Loša navika #4: Kada kupite model koji je sličan već nekom koji posedujete

Dokazano je da kada kupujemo kupujemo po nekoj programiranoj navici, jer kada otkrijemo model koji nam odgovara, imamo tendenciju da kupujemo slične, iznova, iznova i tako svoj garderober napunimo komadima koji su kopija jednog te istog. Pobedite ovaj poriv pitanjem: Da li mi je stvarni potreban još jedan sivi džemper?

Loša navika #5: Kada kupite dve iste stvari zbog ponude “platiš jedan, dobiješ dva”

Prodavnice imaju običaj da podignu cenu jednog modela, ne bi li im se isplatila ova ponudi, tako da hteli ne hteli, placate oba, iako vam se to tako ne čini.

Loša navika #6: Kada kupite nešto jer je na rasprodaji

Rasprodaje utiču sugestivno na kupce koji opijeno jure da pazare omiljene krpice po sniženim cenama. Zapitajte se u trenutku kupovine: Da li bi me uopšte zanimao ovaj model da nije na rasprodaji?

Loša navika #7: Kada kupite komad samo zato što je deo “limitirane serije”

Još jedna sugestivna prevara prodavnica. Kada vidimo model koji je unikatan, odnosno urađen u maloj, limitiranoj seriji koja nam pruža da ga imamo samo mi i još nekolicina, imamo običaj da pokupujemo ono što nam nikako ne treba.