Prva žena na Mesecu nosiće Pradu: Luksuzni brend dizajnirao svemirsko odelo i pokrenuo modnu revoluciju

Modna kuća Prada predstavila je svoje inovativno svemirsko odelo koje će se koristiti za misiju Artemis III.

Image courtesy of Prada / Axiom Space

Houston, we (don't) have a problem... Ovo je rečenica koju se nadamo da nećemo čuti u Artemis III misiji sletanja na Mesec, onoj za koju će italijanski brend Prada dizajnirati svemirska odela. Da, dobro ste pročitali (a dete u nama ne može biti srećnije!) Reč je o partnerstvu s komercijalnom kompanijom Axiom Space, koja je rezultirala inovativnim svemirskim odelom za prvu astronautsku misiju na zemljinom satelitu nakon skoro pet decenija.

Predstavljeno odelo, poznato kao Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU), pravi je rezultat simbioze mode sa naučnim istraživanjima. Ono što izdvaja AxEMU jeste njegov fokus na prilagođavanje individualnim potrebama astronauta. Prvi put u istoriji svemirskih misija, oni će imati mogućnost da personalizuju svoja odela, dodajući elemente koji odražavaju njihov lični stil, što predstavlja značajan korak ka humanizaciji svemirskih putovanja.

Image courtesy of Prada / Axiom Space 

Image courtesy of Prada / Axiom Space 

Zanimljivo je da su odela prošla kroz opsežna testiranja, uključujući simulacije pod vodom, što omogućava da se istovremeno testira izdržljivost i udobnost. Osmišljena su da izdrže ekstremne uslove na južnom polu Meseca - astronauti će biti zaštićeni od ekstremnih temperatura, a moći će da obavljaju aktivnosti u ovim odelima do maksimalnih osam sati.

Image courtesy of Prada / Axiom Space 

Ako Artemis II bude uspešna, NASA planira da nastavi sa lunarnim misijama: 2026. prognozira se prvo sletanje posade na Mesec u okviru Artemisa III, a od četiri člana posade, barem jedna će biti žena.

Ono što je posebno inspirativno jeste činjenica da sve više modnih kuća prepoznaje svoje šanse za učestvovanje u svemirskim istraživanjama. Prošlog meseca, francuska modna kuća Pierre Cardin takođe je predstavila svemirsko odelo za obuku koje će se koristiti u Evropskoj svemirskoj agenciji. Čak i hotelijerski giganti, poput Hiltona, ulažu napore u kreiranju udobnih kabina za posadu na planiranoj komercijalnoj svemirskoj stanici Starlab.

Ovaj trend ukazuje na to da moda ne prestaje da se razvija, čak ni kada je reč o svemirskim misijama. U vreme kada se ljudske ambicije šire na nezamislive visine, modni brendovi kroje budućnost svemirske odeće, spajajući funkcionalnost sa stilom i otvarajući vrata novim mogućnostima koje čekaju da budu istražene.

Raduje nas pomisao na to kakve inovacije i uzbudljive projekte budućnost donosi, i s nestrpljenjem očekujemo da vidimo kako će se moda i nauka još više povezati u ovom novom poglavlju istraživanja svemira!