Maison Margiela otvara svoju arhivu: Aukcija snova uključuje 270 originalnih komada koji stižu na Nedelju mode u Parizu

Na aukciji će se naći 270 ekskluzivnih komada, uključujući skice i kreacije iz perioda kada je sam osnivač Martin Margiela vodio ovu belgijsku modnu kuću.

FRANCOIS GUILLOT / AFP / Profimedia

Više nego zanimljiva vest stiže za sve ljubitelje modne kuće Maison Margiela. Naime, u januaru 2025. biće dostupno 270 artikala za kupovinu u okviru najveće pojedinačne Margiela aukcije ikada održane. Aukcija je zakazana baš u vreme Nedelje mode u Parizu, 27. januara, što ovaj događaj čini još posebnijim.

Belgijsku modnu kuću osnovao je dizajner Martin Margiela 1988. godine, koji je na poziciji kreativnog direktora ostao do 2009. godine, a nakon višegodišnjeg dizajniranja potpisanog radom članova studija, zamenio ga je John Galliano. Najava aukcije dolazi u trenutku kada su svi pod utiskom Gallianovog odlaska iz Margiele, ali ono što je posebno privlačno je to što će se na aukciji naći predmeti nastali od osnivanja do 1994. godine, svi sa potpisom samog Martina Margiele. Među fantastičnim odevnim predmetima naći će se i 70 originalnih skica iz kolekcije AW 89/90.

U radu Martina Margiele je važno sve, od upotrebe boja, oblika, tkanina, do činjenice da je dizajner retko davao intervjue i otkrivao svoje lice. Na revijama je uvek ostajao iza piste, da bi sačuvao svoju anonimnost, a njegovi ateljei nalazili su se na malo kome poznatim lokacijama, često na drugom spratu diskretnih zgrada i nekomercijalnih prostora.

Želju za anonimnošću preneo je i na modu, tako da u početku njegova odeća nije sadržala etiketu, a kasnije je uveo oznaku u vidu četiri bela šava na mestu gde bi inače bila oznaka, koja je 1997. prerasla u verziju oznake sa brojevima u opsegu od 0 do 23 raspoređenih u 3 reda. Svaki broj odgovara liniji proizvoda i zaokružen je da označi kolekciju kojoj predmet pripada.

I dok je svaki od ovih brojeva za ovu modnu kuću svojevrsni modni univerzum, pažljivo oblikovan identitet, za TikTok generaciju, koja sve više otkriva ovaj brend, obična torta sa oznakom MM predstavlja prostor u kome zaokruživanjem jednog broja, otkrivaju koji rođendan slave, ali i ističu svoju naklonost prema ovoj modnoj kući i slave svoj status opisan rečima Tabi girl.

Čitava kolekcija vlasništvo je Angele i Elene Picozzi, koje su je decenijama nadograđivale, inspirisane svojom majkom Graziellom Picozzi, ključnom figurom italijanske modne industrije i lovkinjom na talente koja je podržala Margielu na njegovom samom početku. Unajmila je Margielu kao konsultanta za svoj brend Deni Cler, nakon što je on napustio studio Jean Paul Gaultier-a 1987. Impresionirana talentom belgijskog dizajnera, Picozzi ga je ohrabrila da pokrene sopstveni brend. Ostalo je istorija.

Aukciju će održati aukcijske kuće Maurice Auction i Kerri Tailor Auctions, koje zajedno rade na odličnim projektima, od kojih se posebno izdvaja modni rekord, pernata haljina "L'Ecume des jours" Jean Paul Gaultiera, nedavno prodata za 377.000 evra.

Izvor: Storybook/ Elle/ Natalija Knežević