Olivia Colman u novoj Burberry kampanji: Istražujemo vezu između filma i luksuznih brendova

Burberry je angažovao glumicu Oliviju Colman i režisera John Maddena, reditelja filma "Shakespeare in Love", koji je osvojio sedam Oskara, za svoju najnoviju kampanju posvećenu britanskoj hrani, istoriji, kulturi i turistima.
Glumica Olivia Colman i režiser John Madden zajedno u novoj Burberry kampanji. Foto: YouTube Printscreen/ It’s Always Burberry Weather: Postcards from London

Postoji čitava lista, i to poprilično podugačka, na kojoj stoje nabrojane sve stvari koje treba da vidite, posetite ili probate kad prvi put budete otišli u London. Od Bakingemske palate i Big Bena do onih alternativnih delova grada ispunjenih bojama, čirokanama i grafitima. Za ispunjenje te agende potreban je jak doručak - pravi engleski doručak. Na putu od Westminster Abbey valja napraviti predah i naručiti, ono što svi maštamo da izgovorimo sa preciznim i neodoljivim british akcentom, fish & chips.

Olivia Colman je zaštitno lice nove Burberry kampanje. Foto: YouTube Printscreen/ It’s Always Burberry Weather: Postcards from London

Još ako vam ih servira Olivia Colman, bolje od tog potpuno engleskog iskustva ne može. A to jedino i samo može u novoj Burberry kampanji.

Olivia Colman - Turistički vodič Burberryja kroz London

Burberry je angažovao, pored spomenute Oskarom nagrađene glumice, režisera John Maddena, reditelja filma "Shakespeare in Love" koji je osvojio čak sedam Academy nagrada, za svoju najnoviju kampanju posvećenu komadima gornje odeće, koja ujedno predstavlja omaž britanskoj hrani, istoriji i kulturi, ali i turistima.

Kampanja pod nazivom It’s Always Burberry Weather: Postcards From London prikazuje Oliviju Colman, živu legendu engleskog glumišta, koja u četiri zasebna i isprepletana kadra tumači različite uloge u sebi svojstvenom šarmu i prepoznatljivoj energiji. Ona je lokalna muzičarka klavira na ulici, obožavateljka kriketa, turistička vodičkinja koja mladim posetiocima prikazuje bistu Sir Waltera Raleigha, ali i prodavačica pomfrita i ribe u omanjem restoranu.

Ona komunicira s turistima koji prvi put posećuju London, nudeći im cheese-and-pickle sendviče, kao i savete o tradicionalnom fish and chips obroku. Kroz kampanju, Burberry je imao za cilj da prikaže samo neke od ljudi koje možete sresti u Londonu, ali i turiste koji su večiti prolaznici ovog grada.

Moda i film pripadaju jedno drugom

U poslednjih nekoliko godina sve je izraženija povezanost između sveta mode i filma, ona koja daleko prevazilazi crveni tepih i dizajn kostima. Luksuzne kuće poput Chanela i Saint Laurenta danas aktivno ulažu u filmsku industriju, finansirajući umetničke projekte i sarađujući sa priznatim rediteljima.

Chanel, na primer, kroz partnerstvo sa hongkonškim muzejom M+ podržava očuvanje filmskog nasleđa i afirmaciju rediteljki, dok je Saint Laurent pokrenuo sopstvenu produkciju - Saint Laurent Productions, čiji je prvi film bio "Strange Way of Life" Pedra Almodóvara. Chanel je već sarađivao sa rediteljima kao što su Maïwenn i Sofia Coppola, kao i na filmovima "Spencer", "Clouds of Sils Maria" i "Personal Shopper" sa Kristen Stewart. Gucci je takođe imao svoj filmski debi na Nedelji mode u Milanu ostvarenjem "The Tiger" čiju je glavnu ulogu tumačila Demi Moore. I pored toga, ovaj luksuzni brend je podržao "Sacrifice" na festivalu u Torontu.

Ovakve saradnje donose obostranu korist: modni brendovi dobijaju kulturni uticaj i stvaraju sadržaj dugotrajniji od klasične promocije, dok svet filma stiče finansijsku i kreativnu podršku. Kako je to jednom rekao Jean Paul Gaultier (čovek koji je dizajnirao kultne kostime za film "The Fifth Element") - film i moda oduvek su bili ogledalo društva i, na neki način, pripadaju jedno drugom.

Biti turista u nepoznatom gradu uvek je neizvesno. Istraživati novu teritoriju, otkrivati nepoznate kulturološke činjenice i isprobavati neobičnu kuhinju. A luksuzni modni brendovi daleko su od pukog turističkog prolaznika na filmskoj teritoriji. Došli su, ispipali teritoriju i odlučili da tu ostanu.