“Starenje ne možete da kontrolišete, ali to kako ćete ga doživeti jeste” - poznata je izreka čuvene dizajnerke Diane Von (DVF).
Diane je rođena u Briselu 1946. godine. Nakon što joj je majka preživela holokaust i bila zatvorenica u zastrašujućem logoru Aušvic , kreatorka je često isticala koliko joj je majka bila btan uzor kroz život, te žena koja ju je naučila da “strah nije opcija”.
Nakon školovanja u Madridu i Ženevi gde je završila ekonomske studije, Diane se preselila u Pariz i počela da radi kao asistent Alberta Koskija, misterioznog i uspešnog agenta tada najuticajnijih modnih fotografa.
Pariz napušta radi Italije i posla u fabrici tekstila Angela Ferrettia gde uči o kroju, bojama i tkaninama.
Upravo ovde Diane dizajnira svoju prvu svilenu haljinu.
Ono što jeste istina jeste činjenica da je Diane prvo postala član aristokratije, pa tek potom modnog sveta.
Najpoznatija po svojoj kreaciji haljine na preklop (wrap dress), Diane se prvobitno uzdigla kada se udala za princa Egona von Furstenberga, čije ime je zadržala i posle razvoda. Par se upoznao još na studijama a venčao 1969.
“Čim sam odlučila da se udam za njega, odlučila sam i da pokrenem modni biznis. Nisam želela da budem još jedna obična devojka koja se udala za princa i postala domaćica i supruga. Želela sam da imam nešto svoje, da budem nezavisna.”
Par se preselio u Njujork odmah nakon venčanja gde je Furstenberg pokazala svoje modele čuvenoj urednici Diane Vreeland koja ju je ohrabrila da svoje modele prikaže na NYFW.
Svoju legendarnu haljinu na preklop Diane je osmislila 1972.
Tri godine kasnije, pravila je 15.000 haljina nedeljno!
Kaže da je to bila jednostavna vrsta haljine koju su svi voleli i nosili.
“Dešavalo mi se da vidim 20-30 haljina dnevno na različitim ženama. Mlade i stare, siromašne i bogate, debele i vitke. Sve žene su nosile taj model koji mi je otvorio vrata svih butika. Bio je to dobar osećaj. ”
Haljina na preklop (wrap dress) postala je uskoro vidljiva kao simbol ženskog oslobođenja u sedamdesetim godinama prošlog veka.
Ono što je zapravo specifično za nju jeste zapravo činjenica da je ona tradicionalni komad/oblik odeće, kao kimono samo bez dugmadi ili rajsferšlusa, kao i to da je napravljena od žerseja i dizajnirana tako da oblikuje telo/prati liniju tela.
1976. godine, nakon velikog uspeha, Diane dobija naslovnu stranu magazina Newsweek. Prateći članak proglasio ju je “ženom koja je stvorila najveći buzz na tržištu posle Coco Chanel”.
Ubrzo nakon toga Furstenberg lansira i svoju kozmetičku liniju i parfemTatiana, koji je nazvala po svojoj kćerki.
The New York Times objavljuje 1979.godine da je godišnja prodaja kompanije DVF oko 150 miliona dolara. Šest godina kasnije Diane se vraća u Pariz gde osniva Salvy, izdavačku kuću na francuskom jeziku, potom lansira i online kućnu kupovinu te proširuje kozmetičku liniju .
Da bi opet pokrenula modni biznis prodaje svoju kolekciju svilenih haljina za 1.2 miliona.
1997.godine lansira novu kolekciju posvećenu redizaniranim varijacijama haljine na preklop koja doživljava veliki uspeh i privlači novu generaciju žena. Već sledeće godine Furstenberg objavljuje svoje poslovne memoare “Diane: A Signature Life”, a 2004. godine predstavlja DVF kolekciju nakita i pokreće liniju marama i beachwear odeće.
Dve godine kasnije postaje predsednik CFDA – The Council of Fashion Designers of America, tu pozicju ove godine predaje Tomu Fordu.
U martu 2010.godine londonski hotel Claridge’s predstavio je saradnju sa DVF. Kreatorka je za čuveni hotel uradila kompletan enterijer soba i apartmana.
Iste godine pokreće DVF nagrade koje za cilj imaju da prepoznaju žene čije liderske sposobnosti i vizije imaju pozitivan uticaj na živote drugih žena širom sveta.
“Žene nikada ne prestaju da me inspirišu i impresioniraju i veoma sam srećna što mogu da napravim ove nagrade u njihovu čast te nagradim njihovo liderstvo i posvećenost napretku žena.”
Furstenberg je u svetu prepoznata i kao veliki dobrotvor. Poznata je njena želja da nakon završetka karijere pola svog bogatstva da inicijativi The Giving Pledge – koju je osnivao Bill Gates i Warren Buffet kako bi ohrabrili najbogatije američke porodice da doniraju novac za najozbiljnije probleme u društvu.
Pre pet godina Diane je proglašena za 68. najmoćniju ženu sveta a već sledeće godine je uključena na listu The Time 100, kao ikona, po časopisu Time.
DVF je imala uspeha i u oblasti filantropije, direktor je fondacije Diler-Von Furstenberg, koja pruža podršku neprofitnim organizacijama u oblasti izgradnje zajednice, obrazovanja, ljudskih prava, umetnosti i zdravlja.
Fondacija podržava pomenute DVF nagrade koje se svake godine predaju ženama koje pokazuju snagu, vođstvo i hrabrost da budu uzor drugim ženama.
Tekst: Milica Jovanović
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti