GIVENCHY
Ko: Riccardo Tisci
Kada: 2005.
Promena: Pre njega bili su Galliano, McQueen i Macdonald. Nepoznati Riccardo Tisci došao je na čelo modne kuće Givenchy sa misijom da pronađe pravac u kojem ovaj brend treba da se razvija i da definiše kojoj ženi se ova kuća obraća. Nakon lutanja njegovih prethodnika i njegove kolekcije se dočekuju na nož. Ipak, posle nekoliko godina, sudeći po broju ljudi koji su nosili njegove stvari u prvim redovima i na crvenim tepisima, svima je postalo jasno da je uspeo. Postaje neprikosnoveni kralj svega što je cool, a pomama u bekstejdžu nakon njegovih kolekcija je neopisiva. Učinio je brend profitabilnim insistirajući na svojoj estetici i mašti i zahvaljujući mračnoj inspiraciji. Kada je on došao Givenchy Haute Couture je imao 5 klijenata. Sada ih ima 29.
LOUIS VUITTON
Ko: Marc Jacobs
Kada: 1997.
Promena: Da li ste ikada pomislili da će brend koji proizvodi luksuzne kofere i torbe postati najpoznatija modna marka na svetu? Malo ko je to mogao zamisliti, ali se upravo to desilo kada je Louis Vuitton preuzeo Marc Jacobs i postao kreativni director ove modne kuće. On dizajnira prvu njihovu ready to wear kolekciju i saradnjom sa raznim umetnicima, kocka pare ali i osvaja nagradu i učetvorostručuje profit LV. Sve što Marc takne (u pauzama partijanja) pretvara se u zlato.
BALENCIAGA
Ko: Nicolas Ghesquière
Kada: 1997.
Promena: Zaostavština španskog genija dugo nije mogla da nađe pravu osobu koja bi je preuzela sve dok se nije pojavio Nicolas. On je bio drugi izbor, pošto ih je odbio Helmut Lang. Sam Balenciaga je dizajnirao za neustrašive žene i Nicolas potpuno usvaja tu filozofiju, baš kao i princip da isključivo određen broj ljudi može prisustvovati reviji. Takođe, insistira na stvaranju umesto praćenju trendova. Od najveće haute couture modne kuće svojom vizijom, korišćenjem novih materijala i sci-fi inspiracija on pravi hip brend i komade koji su na listi must have or die komada.
LANVIN
Ko: Alber Elbaz
Kada: 2001.
Promena: Madame Jeanne Lanvin je osnovala najstariju francusku modnu kuću koja je nakon njene smrti uporno išla silaznom linijom. Kineski biznismen Shaw-Lan Wang 2001. dovodi Albera kako bi ovom brendu udahnuo novi život. Do 2004. Alber stiče armiju obožavalaca koja se ogledala u uspešnim, pametnim, seksi glumicama i modelima koje su obožavale njegovo drapiranje, krojeve i bogato ukrašavanje. Chloë Sevigny je postala veliki fan objašnjavajući da će ti modeli podneti test vremena i biti fantastični i za 20 godina. Njegovo insistiranje na lepoti i savršenoj nesavršenosti probudilo je uspavanu prošlost ove modne kuće i pružilo joj glamuroznu sadašnjost.
Ko: Phoebe Philo
Kada: 2009.
Promena: Žena koja je na studijama imala zlatne zube i želela da joj muž bude L.L. Cool J. i koja se povukla na vrhuncu slave koju je doživela dizajnirajući za Chloé (da bi se posvetila porodici), dovedena je 2009. da povrati slavu ovoj francuskoj kući. Michael Kors je pre nje imao dosta uspeha, ali sa njenim dolaskom činilo se da je nastalo novo razdoblje u modi. Njeni minimalistički modeli za svaki dan učinili su da se profit kuće poveća za više od 10 puta. Phoebe dizajnira stvari: kapute, cipele, torbe, koje postaju predmeti momentalnog obožavanja žena i čine Céline brendom koji od vas pravi ultimativnu modnu fantaziju.
GUCCI
Ko: Tom Ford
Kada: 1994.
Promena: Od svetski poznatog brenda koji se nalazio bukvalno svuda, Gucci početkom 90-ih dolazi na ivicu bankrota. Tom Ford (koji je pre toga za njih dizajnirao aksesoare, žensku i mušku kolekciju) 1994. postaje kreativni direktor i dizajnira, kako je on to nazvao, sexy, sensual, fuck-me garderobu. Madonna na MTV nagradama 1995. nosi svilenu bluzu ispod koje se video grudnjak i uzvikuje „Gucci, Gucci, Gucci!”. Sve ostalo postaje istorija. Tom brendu vraća slavu koju je imao 70-ih, koristeći izazovan, seksi izgled, kontroverzne kampanje i neumoljivo prateći svoju viziju.
CHLOE
Ko: Stella McCartney
Kada: 1997.
Promena: Za imidž modne kuće Chloé bio je najzaslužniji Karl Lagerfeld dizajnirajući od 1968. garderobu za hipi bogatašice koje bi se zabavljale sa Mick Jaggerom. Kada je napuštao Chloé izjavio je: „Trebali su da zaposle veliko ime. I jesu – ali u muzici, a ne u modi.“ Ali Stella, koja je tek izašla sa fakulteta, ih je sve iznenadila. Napravila je modernu, mladalačku, hip kolekciju (jedan od natpisa na majicama je bio keep your bananas off my melons) koju su obožavale Cameron Diaz i Kate Moss. Uspela je da pomalo izlizani brend (koji je izgledao kao da ga nose džet set majke iz sedamdesetih) podmladi i digne prodaju za 500 posto u roku od godinu dana.
BALMAIN
Ko: Christophe Decarnin
Kada: 2005.
Promena: Pierre Balmain je bio jedan od trojice velikana pariske mode sredinom prošlog veka. Međutim, njegov uticaj rapidno opada 60-ih i 70-ih, gubeći se u modernim tendencijama. Više od 10 dizajnera je pokušalo da nešto uradi od ovog brenda (najuspešniji je bio Oscar da la Renta) ali sve je naglavačke okrenuo Christophe Decearin. Vadeći iz arhive pomalo zaboravljene komade i koncentišući se na večernje stvari on je pokrenuo „Balmaniju” kojoj čak ni Michael Jackson nije uspeo da odoli. Nije bio nikakav problem u tom periodu prodati par ukrašenih farmerica za 1.500 dolara. Njegov šljašteći rock’n’roll glamur napravio jedan od najpoželjnijih brendova sadašnjice.
Tekst: Nenad Janjatović
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti