Carol Lim i Humberto Leon su u samom vrhu svetske modne industrije. Grupa LVMH postavila je ovaj dvojac na čelo kretivnog tima Kenzo,  a oni su učinili da komadi koje oni kreiraju postanu istinski fetiši među ljubiteljima mode. Obožavaju ih Chloë Sevigny i Yoko Ono. Njihove modele nose Beyoncé, Rihanna, Alexa Chung. Njihovu „porodicu“ čine Scarlett Johansson, Sofia Coppola i umetnici Rinko Kawauchi i Cindy Sherman.

Prozvali su ih „kul klincima iz Opening Ceremonyja“ pošto su otvaranjem svoje konceptualne radnje 2002. u Nujorku napravili revoluciju u poslovanju američkih prodavnica garderobe. Danas njih dvoje više nisu deca. Oboje imaju 38 godina i kreativni su tim na čelu modne kuće Kenzo. Zaslužni su za reinvenciju brenda koji je Kenzo Takada osnovao 1970. godine i uspeli su da podignu ovu modnu marku na kultni status samo dve godine nakon njihovog dolaska.

Njih dvoje su se upoznali za vreme redovnih studija na univerzitetu Berkeley u Kaliforniji i momentalno zbližili jer su imali ista interesovanja  i gajili ljubav prema bendovima kao što su Depeche Mode, Black Flag i No Doubt, kao i muzičkim pokretima u rasponu od panka do britanskog regea. „Muzika nam je bila veoma važna. Tako smo u stvari i otkrili evropsku modu, čitali smo engleske časopise, gledali te ljude na naslovnim stranama i proučavali šta oni nose. Na taj način smo prvi put i saznali za neke brendove“, kaže Carol. Sa 18 godina, Carol i Humberto zapostavljaju studije i provode sate po radnjama sa vintage garderobom, tražeći YSL, Chanel i (zamislite) Kenzo komade.

Budući da su odrasli u Kaliforniji upijali su uticaje pop kulture osamdesetih i devedesetih i tako nesvesno formirali bogatu arhivu iz koje će kasnije u životu crpeti inspiraciju. „Mislim da smo bili upleteni u više različitih supkultura, što je interesantno, zato što nam je to dalo pogled na razne stvari, bili to umetnost, film, muzika ili hrana“, kaže Carol.

Od samog početka zahvaljujući svom razigranom pristupu kolekcijama i mladalačkom poštovanju koje su iskazali prema kodovima ove kuće, njih dvoje su uspeli da ožive optimistični duh njegovog osnivača. Japanski dizajner Takada Kenzo pre više od četiri decenije otvorio je u Parizu svoju prvu radnju, obložio njene zidove tapetama sa šarama iz džungle i nadenuo joj ime Jungle Jap. Kenzo radnja je postala svojevrsan indi hram u kojem su se okupljali mladi, bezbrižni i buntovni Parižani.  Sve do njegovog povlačenja sa modne scene 1999. njegove kolekcije su obeležile apsolutna sloboda i odsustvo bilo kakve dosade i monotonije.  

Carol Lim kaže da je njihova kolekcija za proleće-leto 2014. bila prilika da se suoče sa sopstvenom prošlošću. Sa revijom koja je okarakterisana kao najbolja do sada, sve preostale sumnje da kul klinci iz Amerike nisu dorasli zadatku otišle su niz vetar (ili u ovom slučaju niz vodu). Kišna zavesa predstavljala je pozadinu za njihovu ready-to-wear kolekciju, a na pisti se nalazila instalacija od 200 zvučnika koji su pulsirali sa vodom u sebi uz muziku koju je komponovao Aiku. Ono što smo imali priliku da vidimo bila je fuzija klasičnog Kenzo kroja i kalifornijskog stila sa plaže. Zamislite laserski sečene jakne od pamuka ili kože sa otvorima na leđima i talasasto obrubljene kratke topove.

Dok su mekane kape, Google naočare, ogrlice napravljene od užadi za surfovanje i potpuno nova California bag naginjali ležernoj strani surferske kulture, ručno crtani morski dezeni i printovi riba dali su kolekciji notu ozbiljnosti. Ovo je bio njihov način da skrenu pažnju na previše pecanja u okeanima i taj problem su dodatno naglasili partnerstvom sa fondacijom Blue Marine. „Okean nam je oduvek bio komšija. Mislim da poruka koju šaljemo nije samo o tome da je okean lep, već i da treba da ga zaštitimo“, objasnio je Humberto Leon nakon revije. „Preterani lov ribe očigledno je stvar o kojoj treba da se vodi polemika i želeli smo da iskoristimo našu modu kao platformu kako bismo započeli diskusiju o stvarima koje nama lično nešto znače.“

Za zagrižene obožavaoce brenda i više od milion pratilaca na društvenim mrežama livestream ove revije organizovan je u partnerstvu sa Googlom. Carol Lim je bila potpuno iznenađena količinom mejlova koji su stigli od onih koji žele da nabave majicu No Fish, No Nothing, a objavili su da procenat od prodaje majica i džempera koje su dizajnirali ide u fond za zaštitu okeana. To je sledeći korak u evoluciji kultnog duksa ovog brenda, koji se rasproda u istom trenutku kada pristigne u radnju.

Svevideće oko iz kolekcije jesen-zima 2013. samo je jedan od primera njihovog dizajna koji je postao hit na ulicama, pored sada već kultnog Kenzo logoa, Ajfelovog tornja i motiva tigra (za komade s njim svuda u svetu postoje liste čekanja). „Setili smo se vremena kada smo želeli neku stvar koju su napravili evropski brendovi ali nismo mogli da priuštimo sebi ni haljinu ni kaput. Majice sa logom koje smo dizajnirali bile su način da ljudi poseduju određeni brend za sume koje nisu basnoslovne. Svidela nam se ta ideja jer su one postale simbol da pripadate tom modnom društvu“, kaže Carol. Danas su Rihanna, Solange i Gisele samo neke od članica tog društva.

Žonglirajući između dve veoma različite uloge, života u Njujorku, Los Anđelesu i Parizu, mnogih kolekcija, saradnji, kampanja, putovanja i porodica (Carol ima bebu od godinu dana, Humberto blizance), neverovatno je kako dizajneri uspevaju da opipaju puls tržišta. „Znate, stvar je u tome što Humberto i ja zaista volimo da se zabavljamo. Veoma ćemo ozbiljno da se posvetimo poslu, ali kada se revija završi, istog trenutka odlazimo na pauzu ili da se naspavamo. Sledeći dan je rezervisan za izlaske i viđanje s prijateljima.“ Carol je takođe bila u pariskom akvarijumu, gde je održan Kenzo afterparty. „Svi su želeli da dođu i da se opuste, moglo se prići bilo kome i popričati. Nije važilo ono: molim te, nemoj da mi se obraćaš. Bilo je to fenomenalno druženje.“ Bez ikakve sumnje možete pretpostaviti da je Carol Lim na njemu bila najpopularnija devojka.

Priredio: Milan Đačić