Žuljaju skeletni bedemi, ali i volšebno nestaju pod neprimetnom bujicom tihog okeana. Tope se kao kockica šećera ispod jezika. Ritualna magija je sada glavni afrodizijak. Ljubav gonjena krdom sladostrasnih fantazija, izvajana je od najmekše gline, školjki i korala; u akvarelu razmrljanom maznom kišom i najboljim vintage vinom. „...and will I like being called a jazz baby? – O, You will love it!“ – klecaju kolena na pesnički umiljat šapat, čiji dodir golica golfske struje unutar (pra)duše. Oksitocin overdose. Grožđe je spremno za najnežniji balet. Izvešće ga bosa egzaltirana Venera, koja izranja iz morske pene 27.januara i kojoj se Mars u Ribama potajno nada. Hoće li doći u njegov vinograd?

Kamenčić u cipeli mu je već ranio osetljiva stopala – jer Saturn je nagazio kroz kvadrat, u nameri da osujeti ovaploćenje sna ili bar oteža korak do njega. Ulio sumnje i nagrizao samopouzdanje, sputavajući ionako blede pokušaje inicijative (Ma-Ne) i poturajući pod nos načinjene greške. Možda je „bitka“ zauvek izgubljena? Možda... ili je krajnje vreme da se konačno krene u borbu za najviši ideal (koji je doveden u pitanje) po cenu velikih odricanja – jer nije je ni bilo. Do tada, u neizvesnosti i zagrljaju Neptuna, nastaviće da se boemski opija po kafanama, onim „retro-modernim“ sa kaminima, prigušenim svetlima, daveći se u poeziji live bluza i Bodlerovom (Ma90°Ne) „mraku“, sa okrnjenom nadom u svoje spasenje. Možda se isceliteljka pojavi iznenada na vratima? Priziva je iz duševne utrobe, ali ona ga sada ne čuje. Od ugodne iluzije do grubog šamara jutarnjeg mamurluka... i treniranja zaborava. Saturn iscrpljuje idealistu svojim cinizmom, iako je i sam sklon promenljivom promišljanju. Zanosi se smenjuju sa svim agregatnim emocionalnim stanjima, što doprinosi zbunjenosti i otežava konkretne poteze. Uprkos vapajima za mističnom unijom (Ma-Ne), nema dovoljno hrabrosti (Saturn ne voli rizike niti razume „neopipljivo“) – te se meškolji u samoći. Ali to je tajna, pažljivo zakamuflirana hladnoćom, jezivim dubinama ćutanja i neprohodnom maglom („...and for a moment I thought I loved her. But I am slow-thinking and full of interior rules that act as brakes on my desires“) – jer pomažu Saturnovi kameni oklopi. Vuk samotnjak jeste ranjen. Krvari na snegu neke puste planine, iako to još uvek ne znamo. Laž je vrlo ubedljiva, dok ono što nalikuje istoj – zaista jeste istina. Složena teorija zavere. Ko sanja o vama, a ko glumi da sanja? Najbitnije: ko je Ona?

Mars je ljubomorno krije u sebi, a pod pritiskom Saturna ujedno i negira; jer nije se nadao da će da ode. Tužno se tetura nad provalijom filmski osmišljenih čežnji, najsuptilnijeg erosa i „zabranjene“ ili izgubljene ljubavi, koja mu je izmakla sopstvenom krivicom. To ga sada proganja, više nego što je očekivao. „Romeo is bleeding but nobody can tell..“ Emocionalna sigurnost je od izuzetne važnosti za Marsa u Ribama, a kada izostaje (kao sada), reka nastavlja svoj tok besciljno. Nastupaju difuzne struje i sve stvoreno/postignuto se može olako izgubiti, jer sve naprasno gubi svoj smisao. Želje su promenljive i ponekad ni sam ne zna čemu to teži, zašto nešto uopšte radi – neretko po cenu svoje štete. Podsvest ima izuzetnu moć nad njim, naročito u zagrljaju samog Neptuna. Oscilacije raspoloženja, naleti energije u mlazevima, pretežno nepredvidivi i isključivo inicirani emocijom, kakva god ona bila. Inspiracija je gorivo koje pokreće ovog kreativnog stvaraoca; ukoliko je nema on je izgubljen, prvenstveno u sebi, onda i u svetu kom oseća da ne pripada. Te nastavlja da pliva udaljavajući se što dalje od obale, ali ni sam ne znajući ka čemu tačno. („I would rather wake up in the middle of nowhere than in any city on earth“ ~ reče Steve McQueen, Mars u Ribama u opoziciji sa Neptunom). U slučaju Ma-Ne konjunkcije, nema ni plivanja – ovo je prepuštenost na milost i nemilost „sudbine“, trenutka... bez napora da se uspostavi kontrola nad nečim ili preduzme akcija, kao i sama odgovornost za postupke. Saturn kroz kvadrat to sada traži.

Da li će ga sirena ipak izvući na površinu? Sprema li mu lekovite meleme ili će ih ovog puta dobiti drugi davljenik? Nekog će ta svakako spašavati (najpre) 1. i 19.februara, jer to je njeno misionarstvo... ali neće moći sve. Patnja dimenzija antičkih tragedija je svakako prisutna u našoj bajci. Deblo na putu je bačeno. Jadi mladog Vertera! No, kako Kami (MA0°NE) kaže: Treba biti Verter ili ništa... Ako Ona ne dođe, napisaće možda noviju verziju Getsbija, jer umetnost je sada najbolji zbor antidepresiva.

Verovatno znate da je ovo čuveno Ficdžeraldovo (MA0°NE) autobiografsko delo bazirano na pravoj platonskoj ljubavi. „Nedostižna“ Džinerva King mu je bila muza i posvetio joj je nekoliko ženskih likova (ne samo lik Dejzi Bjukenon) u svojim knjigama, čak je koristio segmente nekih njenih pisama (sačuvao je sva, čak ih i prekucao) pretežno zarad opisa nedodirljivih žena, onih koje se ne daju nikada zaboraviti/preboleti. Njen Neptun u konjunkciji sa Ficdžeraldovim MA-NE opravdava opsesivnu fantaziju i idealizaciju (nje). Da li ju je sagledao onakvom kakva je zaista bila? Naravno da nije, već kroz sopstvenu bujnu maštu i ružičaste naočare, ali ostavio nam je parče divne književnosti, koja nas ovih dana baca u trans. Sam Ficdžerald nije bio za pohvalu, na stranu svog talenta da nas maestralno ubedi u svoju romantičnu prirodu, koju ne bismo doveli u pitanje bez poznavanja najkraćih crta njegovog života. No umetnik kao čovek, nije uvek samo ono što stvara. Naravno da je aspekt MA-NE zaslužan za jednu od najdivnijih nota muškog parfema koji magično privlači, ali ne znači da se „podudara“ sa slikom koju (na osnovu tog detalja, između ostalih) gradimo o onome ko ga nosi kao svoj lični pečat. Gledali ste sigurno film „Perfume: The Story of a Murderer“... Konjunkcija Ma-Ne koja u početku deluje kao „the nice guy“, sa bujnom maštom koja fascinira i opija, ima i svoje mračne strane i vrlo je suptilno-manipulativna. Skoro da vam je teško da poverujete u istinu, kada je konačno otkrijete. Izbor parfema, muzike, poezije... govori mnogo o (stabilnom) čoveku, ali postoje i one „podvojene“ ličnosti, sa kojima ova teorija pada u vodu, pa ne treba previše kretati „od sebe“ (kao ekvivalenta), zarad što realističnijeg sagledavanja. Snažan zanos može uroditi snažnim razočaranjem ili ćete se sami osećati kao da ste sve umislili. MA-NE ume da se igra sa vašom psihom/emocijom i često je sklon projekcijama, zamenama teza.. samo što to radi na najfiniji mogući način. Ako je neko „lud“, na kraju ćete vi ispasti, jer će taj neko promeniti svoju ploču, postavljajući se naprasno kao „racionalna“ osoba, koja pokušava vas da „spusti na zemlju“ – iako ste vi to radili na početku. Ništa vam Ma-Ne nije obećao, niti rekao, sve ste to sanjali, koliko god znali da niste, stvarno se možete tako osećati. „Žedne prevodi preko vode“. Neće svako posrnuti na ovaj šarm odmah, jer će racionalizovati situaciju, ali neko i hoće.

Ficdžerald je doživotno bio ogorčen svojom neostvarenom fantazijom-platonskom ljubavi, a kao što je često slučaj sa konjunkcijom MA-NE (njegova je bila u Blizancima), ponavljao je greške robujući svojim samoobmanama. To ga je povuklo ka velikoj destruktivnosti, ali ju je usmerio i na druge. Iako je bio odbačen od Džinerve jer nije pripadao istom društvenom staležu, duboko ogorčen na ženski rod; svoju suprugu, Zeldu, je sistematično uništavao. „Anksiozna mlada žena, više puta pokušala da izvrši samoubistvo“ – pisalo je u bolničkom kartonu. Ona se zbog njega najpre odrekla svoje porodice, zapravo zbog verskih razlika koje njeni nisu prihvatili. Čak je išla „pogurenija“ kako je bila viša; a zbog te stečene navike nije uspela da nastavi sa baletom, kom se vratila kao sopstvenom spasenju tokom raspada braka. U toku nastanka „Velikog Getsbija“, Zelda se zaljubila, ali Ficdžerald nije hteo ni da čuje za razvod; to je išlo do toga da ju je čak zaključavao u sobu. Poznato je da je zloupotrebio mnoge Zeldine tekstove potpisujući ih kao svoje; u nekom trenutku je počela da ih krije svuda po kući, što je njega posebno besnelo. Nije joj dao da piše, kako je bio ljubomoran. Alkohol i svađe su obojile njihov brak. Zelda je zapala u tešku depresiju, ustanovljena joj je šizofrenija i bezuspešno se lečila, dok ju je Ficdžerald okolo varao. Umrla je u požaru jedne psihijatrije, zaključana u sobi dok je čekala terapiju elektrošokovima. Njihov odnos je tipičan „žrtva-spasilac“ (neptunski) odnos, ali spasilac neretko na kraju postaje sam žrtva iako to nije u stanju odmah da osvesti ili ne zna kako da preseče mučenje – jer Neptun ima narkotično dejstvo na nas i često nas neobjašnjivo vuče ka nečemu. Zeldin MA-PL u konjunkciji sa Ficdžeraldovom MA-NE je bio vrlo destruktivan.

Teški aspekti MA-NE poput konjunkcije, su vrlo nezgodni, naročito ukoliko ih partner prokanališe nekom svojom planetom. Često ćemo ih naći kod osoba koje su pretrpele neki oblik nasilja, najpre emocionalno-psihičkog (ali i fizičkog), kako i jesu u opisu „žrtava“. Nerealističnost, iskrivljena percepcija, labilnost, suicidnost, zavisnost od antidepresiva, alkohola, droge... žive kao potencijali u ovom aspektu. Ono što ga svakako ublažava jeste usmeravanje ka kreaciji: muzika, film, slikarstvo... ili duhovnosti, iako ovde postoji i pretnja od fanatičnosti po pitanju same religije. No, ponekad ni to nije dovoljno da se izbegnu baš svi kritični uticaji. Da spomenemo npr. Johnny Casha (Mars u Ribama u opoziciji sa Neptunom), koji je svakako jedna od muzičkih ikona, ili nesrećnu Monroe (Mars u Ribama, u 8.polju, u inkonjunkciji sa Neptunom na Asc) i njenu smrt i dalje obavijenu velom tajni – na stranu dobro iskorišćenih kreativnih potencijala i velike slave. Aspekti Marsa-Neptuna (naročito konjunkcije i opozicije) su daleko snažnije (u odrazu simbolike) od same pozicije Marsa u Ribama kao izolovanog. Naš kritični tranzit MA-NE je na snazi od 12.januara do 27.januara. Iako nam donosi relaksirajuću energiju, inspiraciju, „ničim izazvan“ optimizam, veru i zaljubljenost koja takođe može biti nedefinisana (u koga, u šta? u zanos, samu ljubav i fantazije), preveliku senzitivnost, umor i slabljenje snage, pa i imuniteta – podložnost infekcijama, virusima... tu je dosta mutnih i nerealističnih pogleda, radnji, laži, samo/obmana; ali može biti i nekog oblika nasilja naročito pod dejstvom alkohola ili lekova, jer prilično pomažu u ispoljavanju pasivne agresije u ovoj planetarnoj kombinaciji. Šta mu bi? Muške figure su magnetično šarmantne, kao prinčevi iz bajke, ali šta je ispod kostima? To ćemo shvatiti početkom ili krajem marta. Sa Marsom u Ribama se družimo do 20.februara i generalno njegovi uticaji su povoljniji sa slabljenjem konjunkcije sa Neptunom, dakle od 27.januara.

*

Ribe su poslednji znak, sabrana dela čitavog zodijaka, te empatični Sirenac, ako želi, može osvojiti ma koje žensko srce, jer poznaje skrivene žudnje gotovo svakog. Kazanovi (MA, VE u Ribama) je bar pošlo za rukom. Suptilno umeće zavođenja je najkraća definicija, kao i prilagodljivost same vode – jer voda lako “zaobilazi” svaku stenu (prepreku) na putu svog toka, glatko se provlačeći kroz najmanju pukotinu. Prolivanje krvi zarad osvajanja teritorija, ordenja ili ličnog samopotvrđivanja je apsurd za vojnika koji, u trenucima planiranja strateškog napada, čita Hesea (Mars u Ribama) ili gleda Kasiopeju dok se igra sa svojom kosom na tronu... On to „vidi“ i zanesenjački joj namiguje, dok mu se družina naravno podsmeva. Ovo je vrlo neobična pozicija Marsa. Njegovi nagoni su vođeni velikim vizijama i humanim ciljevima za koje se sve stavlja na kocku, ali pre svega srcem. John Lennon (MA0°NE) je dobar primer. „Imagine all the people living life in peace...“

Mars u Ribama je vitez/ica slabih, nemoćnih, ugroženih, bolesnih, odbačenih i zaboravljenih, kojima najčešće pomaže iz senke. Takvi nam sada mogu i privlačiti pažnju ili ćemo imati potrebu da im se više posvetimo. Steve McQueen (o kom će biti reči, kao jednom tipičnom Marsu u Ribama, u opoziciji sa Neptunom - vrlo slično konjunkciji) je čitavši članak o jednom bolesnom i siromašnom dečaku na samrti, pronašao njegovu majku, želeći da mu učini kraj što lakšim. Pitao je da li bi ga pustila da ga vodi u Diznilend, provede neko vreme sa njim i ispuni mu “poslednje želje”. To naravno nije bio jedini podvig. Donirao je silan novac popravnim domovima za dečake (to je radio do svoje smrti), grupi mladih prostitutki (kako bi prestale da se time bave), devojci čija je majka-alkoholičarka bila na samrti, obezbedio obrazovanje i vikendima je posećivao, trudeći se da bude prisutan u njenom životu kao otac; boravio sa odbačenom decom, posebno po bolnicama, šetajući od kreveta do kreveta i razgovarajući sa svakim detetom satima. Slao igračke, hranu za Božiće i praznike; u mladosti spasao četiri dečaka koji su se davili, itd… O tome javnost ništa nije ni znala kako je sve to činio anonimno, bez želje da se medijski eksponira. I danas se o tome retko šta može pročitati (kako je uglavnom prikazan kao narkoman i zlostavljač žena), naročito ne o njegovom užasnom detinjstvu od čijih se ožiljaka nikada nije izlečio, i što je prouzrokovalo mnogo toga drugog.

Možda je film “The Sand Pebbles” idealan prikaz jednog Marsa u Ribama (u aspektu sa NE), posebno sam kraj, tj. poslednja rečenica: “Šta se to desilo sa mnom, bio sam na korak do kuće? Šta se desilo?” Ali da ne prepričavam radnju, koga interesuje neka pogleda. McQueenove uloge su jako simbolične, uglavnom “anti-herojske”… ako hoćete da se udubljujete u psihološku tematiku Marsa u Ribama, moraćete da istražujete više od mačkanstvenog spisanija. Ili, ako vam The King of Cool nije drag, možda da propratite uloge Fassbendera (Mars u Ribama, u kvadratu sa NE na Asc), jer glumci i te kako žive svoje aspekte kroz uloge, ponekad se baš tu i oslobađaju loših uticaja preusmeravajući energiju kritičnih potencijala.

Vođen saosećajnošću i empatijom, hipersenzitivni Mars u Ribama je u stanju da doživi tuđu patnju u potpunosti kao svoju i da podnese najveću žrtvu (često) ne tražeći ništa zauzvrat. Ponekad to izgleda kao beskičmenjaštvo, povijanje pred jačim, sklanjanje u ćošak, dopuštanje da ga svi izgaze, neumeće da se bori za sebe... ali, to je samo privid. Poput Marsa u Vagi, on teži da izbegne konflikt prvenstveno zbog svojih “uzvišenih” ideala; a harmonija i mir (onaj u svetu) su ono za šta se zalaže, ne rat. Tolerancija je naglašena, agresivnost potisnuta, sem ako je neko nedužno biće ugroženo. Patnja „nedužnih“ koji stradaju ga duboko i lično pogađa i jedino to pokreće ogroman gnev. U smrt se srlja samo zbog srca. Njegova hrabrost često deluje suludo. Šta to radi, izgubiće sve? Zašto se upušta u nemoguću misiju? “When I BELIEVE in something, I fight like hell for it.” (reče Steve) Ukoliko bi se našao u opasnoj situaciji, gde neko pokušava nekom da naudi npr. na ulici, bez razmišljanja bi pojurio da pomogne, ne razmišljajući o sebi i posledicama tog postupka (po sebe samog). U tim trenucima ni ne misli o sebi. Nije tako slab kako ume da ostavlja utisak – ne zaboravite, on je odličan glumac – ali napad se ne da tako lako isprovocirati, naročito ne zbog pukog nadmetanja ili dokazivanja pred publikom zarad aplauza. Rat započinje samo zbog najdubljih čeznji, minuciozno izrežiranih fantazija, sanjarske duše koja vapi za bezuslovnom ljubavlju. To je nežno i pohotno demonstvo, delirujum u kome se rado rastvara snaga ovog Marsa. Soul primo-predaje su jedini impuls za samoodržanjem. Ukoliko nema muze, umetnik se povlači u svoju ljušturu, prestaje da stvara, tone u apatiju. Nastupa održavanje “na aparatima”, proganjaju misli o trovanju lekovima, utapanju, skončavanju života. Oseka može dugo potrajati i biti kobna, uroditi teškim emocionalnim i psihičkim rascepima.

Ava Gardner (Ma u Ribama), heroina fatalnih ljubavi, je jednom prilikom izjavila da želi da doživi 150 godina sa cigaretom u jednoj, a viskijem u drugoj ruci. Sinatra, njena velika ljubav (astrološki “živeo” njenog Marsa; inače posedovao Mesec u Ribama, u konjunkciji sa njenim MA) je postajao sve labilniji, sa konstantnim promenama raspoloženja, od euforije do samoubilačkih misli, sa ljubomornim ispadima, začinjenim alkoholom zbog cvetanja njene karijere. Oni su se obožavali, mirili, tukli, obožavali i tako u krug. Iako se odnos okončao neslavno, kada je Ava umrla Sinatra nije mogao da progovori nijednu reč. Odao joj je počast pesmom “I am fool to want you” (Billie Holiday: MA/VE/ME/JU u Ribama). Avina kućna pomoćnica je tek nakon njene smrti shvatila koliko je Ava zapravo bila psihički uništena i čak suicidna. Liz Taylor (MA/SO u Ribama 180° NE) je takođe poznata po svom burnom ljubavnom životu i silnim aferama (ali i brakovima), među kojima su bili i John F.Kennedy i Ronald Reagan (pa i spomenuti Sinatra). No Richard Burton je svakako bio njena najveća ljubav. Svi znamo za tu furious love story. Burton je u svom dnevniku pisao da se njihov život sastojao od dugih pijanih noći, užasnih svađa, kako je Liz često odlazila u krevet mrtva pijana, govoreći nerazumnim jezikom kao malo dete i gubeći ravnotezu dok hoda. Ipak on piše i ovo : „Da je bilo ko drugi – pobegao bih glavom bez obzira, ali ova žena je moj život. Ne mogu zamisliti život bez nje, suđeni smo jedno drugom.“ Kada ju je prvi put video (na snimanju  „Kleopatre“) rekao je: „Bila je vatra, kuga, glad, uništenje… Imala je predivne grudi, a telo joj je bilo čudesno. Bila je bez sumnje, predivna. Ukratko, bila je jednostavno: previše.“ U nekim pismima, on je čak pretio samoubistvom ako mu se ne vrati, jer nije video smisao svog postojanja bez nje. Poslednje pismo joj je poslao par dana pred svoju smrt, i u njemu da je bio najsrećniji u vremenu kada su bili zajedno i ponovo je pitao da li postoji još jedna šansa za njih. Ona je pismo dobila nakon njegove sahrane. Decenijama je čuvala sva Burtonova pisma u fioci pored kreveta. „Od onih prvih trenutaka u Rimu, bili smo ludo zaljubljeni. Imali smo dosta vremena, ali ne i dovoljno“ – izjavila je Liz zaista neptunčanstveno.

Možemo da spomenemo i ekscentričnog Serge Gainsbourga i njegovu muzu, Jane Birkin. (“His face was so much more interesting than any other face I’d ever seen, with extraordinarily sad eyes and a beautiful mouth. He read me his poetry, and it was always a play on words. That was such an unusual trait – to be that romantic and funny.” – Jane). Poznato je da je u mladosti, naročito kada je nastupao, bio jako povučen i stidljiv, iako je često delovao na sceni izgubljeno, nezainteresovano. Dakle, to su ratni frontovi i zavisnosti Marseva u Ribama – love addiction, koji izazivaju i samouništenje. Billie Holiday je verovatno najbolji primer. Mnoge žene, kao spomenute glumice, su bile neodoljivo privlačne muškarcima, iako je većina tih sudbina natopljena i tragedijom.

Često je Mars u Ribama i doslovce: odbačen. Steve McQueena je otac napustio kada je imao samo šest meseci, a majka nakon par godina, i to u više navrata, ubijajući mu svaku zaživelu nadu da će ipak biti na kraju sa njom. Očuh ga je ubijao od batina, bacao ga niz stepenice... – gde se svakako javlja osobina žrtve, kom je ovaj Mars neretko sklon. (Znamo da su i Billie Holiday i Tina Turner bile žrtve nasilja svojih partnera) Na kraju je pobegao od kuće, lutajući gladan i nezaštićen, upadajući u probleme sa zakonom i radeći kojekakve bedne poslove kako bi preživeo. Bio je prinuđen u nekim trenucima čak i da pretura po kontejnerima. Kao dečak bio je odbačen u školi od društva, koju je na kraju i napustio. Iako Mars u Ribama ume da bude melem za nečije rane i isceljitelj, konstantno motivisan da posreduje u ljudskoj kompleksnosti, zainteresovan za misteriju i psihologiju ličnosti, i spajanju nespojivog - drugima je najčešće potpuno dalek i neshvatljiv. Ribe su ono najnedostižnije, najneuhvatljivije. Sa gubitkom snova, izdajom ideala, ovaj Mars se pretvara u vuka samotnjaka, iako paradoksalno može voditi buran boemski zivot i pokazivati potpuno drugačije lice u javnosti, donžuansko. Kreativna energija mora naći svoj put kako bi se pasivna agresija i bes konstruktivno kanalisao kroz stvaralaštvo, kreativno samoizražavanje. On svakako i teži umetničkom pozivu (slikarstvu, muzici, filmu) - ali, ukoliko ga ne izabere konfliktna energija traži ma kakav ventil i budi se potisnuti gnev, poseže se za alkoholom ili drogom, pod čijim uticajem jedino i može da ga ispolji, samim tim može doći i do nasilja, naročito u izazovnim aspektima, kao što je konjunkcija ili opozicija MA-NE, čiju su sudbinu delile mnoge holivudske ikone i veliki umetnici.

Međutim, u ulozi agresora prolazi kroz najgori unutrašnji pakao. Osećanje krivice zbog sopstvenog besa je snažno povezano sa ovom pozicijom Marsa, koji pokušava da ne ozledi ni mrava. Ma kako opako izgledao (a zaista može) ili prikrivao svoju senzitivnost/pokajanje, često će samog sebe linčovati ~ iako to niko neće ni primetiti. On je introvert i do njegovih dubina se teško dopire. Spasilac postaje žrtva, koja sama vapi za spasenjem. Ukoliko se ne ukaže prijateljska ruka, ovaj Mars olako odlazi u svoj ponor. Kada su mu osećanja povređena, reakcije su dramatične, nepredvidive, zbunjujuće, nekontrolisane. McQueen je prvi put udario svoju zenu kada je saznao da ga je varala (a sa kojom je mislio da je u “bezuslovnoj” ljubavi) potom se vratio u stan potpuno očajan, pijan i uplakan. Nakon te izdaje koju nije uspeo da preboli, postao je potpuno drugačiji. Ova izdaja probudila je traume iz detinjstva (kojima su mnogi Marsevi u Ribama skloni, zbog svoje snažne empatije i osećajnosti) – kao dečak zatekao je svoju majku (prostitutku) dok je trpela batine za novac (od nekog muškarca), i potrčao da joj pomogne kada je čuo njene jecaje; ali ona mu nije dozvolila. Rekao je da nikada neće zaboraviti tu scenu. U slučaju ovakvih životnih prica, Mars u Ribama donosi veliku patnju i borbu sa nepoverenjem (posebno prema zenama, što je naglašeno u teškim aspektima MA-NE), snažnim gnevnom koji tinja duboko unutar raskomadanog srca. Ovo je neobična i kompleksna pozicija Marsa i nije lako ispratiti njegov tok. Naravno, konkretni aspekti ukazuju u kom smeru će se odraziti određene konfliktne energije.

(....)

Autorka: Cat, kompletan tekst pročitajte na Cat's Astrology blogu