Na dan kada se rodila Naomi, priseća se njena majka, babica je na osnovu samo jednog pogleda na bebu izjavila da će devojčica postati poznata kad odraste. 

"Za koliko li je novorođenčadi to rekla?", s osmehom se pita glumica. U njenom slučaju to je potrajalo - Naomi se nije "probila" do svoje 32. godine - ali se proročanstvo iz porodilišta obistinilo i Watts se već godinama nalazi u vrhu najplaćenijih holivudskih glumica.

Dovoljno dugo da bi po dva puta učestvovala u ostvarenjima režisera poput Davida Lyncha i Alejandra Inarritua. Dovoljno dugo da vidi kako je mršavi dečak koji je glumio njenog sina u filmu "The Impossible" odrastao i postao mišićavi Spiderman u najnovijem nastavku.

Sa Naomi o novoj seriji, odrastanju, braku i filmskoj industriji razgovarao je Tom Lamont za The Guardian konstatujući kako je sedeći preko puta glumice, teško mu bilo da poveruje kako ona i dalje nema 32 godine.

Obrazi su joj mladalački rumeni, plava kosa maštovito vezana. Na sebi ima krem suknju do članaka, pomalo neposlušnu dok je namešta na sofi. Odevena je minimalistički šik: goloruka je, crni top, štikle.

U najnovijoj seriji Gypsy (kojoj se predviđa ogroman uspeh) Naomi glumi Jean Holloway, terapeutkinju iz Njujorka, koja upražnjava kognitivnu bihejvioralnu terapiju (CBT) i koju život polako guši, te počinje da preuzima lažne identitete da bi se uvukla u živote neznanaca.  

"U seriji se sve vrti oko stvari koje želite a nemate", kaže Watts, koju je u prve dve epizode vodio režiser Sam Taylor-Johnson. Spremajući se za ulogu terapeutkinje, iskoristila je i sopstvena iskustva u vezi terapije: "Provela sam neko vreme po terapeutskim ordinacijama. Tamo sam dobila potrebnu pomoć u kriznim trenucima." Da bi se bolje pripremila za poseban aspekt CBT terapije, otišla je na sesije sa terapeutom iz struke.

"400 dolara na sat", kaže.

Da li je to naplatila Netflixu koji producira seriju?

Watts se tiho smeje "Trebalo je to da uradim, zar ne? Ali, kako kažu, ne dobijaš ništa za sebe ako ti i ne platiš."

Kaže da puno toga utiče na njenu odluku hoće li prihvatiti posao, ali je u temelju svega jedno osnovno, sebično pitanje. Kako će mi ovo pomoći da bolje razumem sebe? "Mora postojati poenta."

Šta se nadala da će shvatiti o sebi u ovom poslednjem projektu?

Glumica podiže obrvu. Njen izraz lica govori: Sigurni ste da želite da o tome pričamo? "Pa, ok", kaže. Možda je to zbog nameštaja koji podseća na onaj iz ordinacije, to što je ona na sofi a ja na stolici, ali Naomi ne okleva i počinje priču svog detinjstva. 

"Mnogo smo se selili dok sam bila mala. U Engleskoj sam promenila devet škola. Krenuli smo iz Kenta. Odselili se u Kembridž na kratko. Živeli smo u Norfolku, u Safolku, u Velsu - tamo su mi živeli baka i deka. Puno selidbi, mnoštvo različitih škola, mnogo otkrivanja sebe. "Kako da se uklopim u ovu grupu? Kako da me prihvate? Ko da budem? Ko oni žele da ja budem? To je deo gde se Gypsy preslikava s mojim životom, ta stalna redefinicija sebe."

Nastavak intervjua pročitajte na sledećoj stranici:

PageBreak

Njeni otac i majka, Myfanwy Roberts i Peter Watts (ili "Miv" i "Puddy") vrlo su mladi postali roditelji. Miv se bavila modelarstvom, a Puddy je bio inženjer zvuka za Pink Floyd zbog čega je propustio rođenje kćeri 1968. godine jer je bio na turneji s bendom. 

Među retkim fotografijama Naomi iz tog perioda, postoji ona na kojoj je sa roditeljima i Pink Floydom na plaži u Sen Tropeu. 

Seća se da je kao dete priželjkivala upravo suprotno. "Dosadilo mi je da budem kul. Nisam želela kul. Htela sam da mi roditelji nose odela, ne kožne pantalone i čizme sa platformama."

Roditelji joj su se razveli 1972. godine, kad je imala četiri godine. "A zatim mi je otac umro", kaže. Imao je samo 31 godinu. Zvaničan uzrok smrti bilo je predoziranje heroinom. 

Glumica ne ulazi u detalje, već priča kako su članovi Pink Floyda reagovali na tragediju.

"U trenutku smrti, moj otac nije imao nikakvu ušteđevinu, a pretpostavljam ni majka. I tako je bend, veoma ljubazno, nama poklonio novac. Mislim da su mojoj majci dali nekoliko hiljada dolara da pokrene stvari. I to zapravo uopšte nije bila mala suma kao ispomoć. Bilo je to zaista lepo od njih."

Selidbe su postale još učestalije za Naomi i njenu porodicu posle toga.

"Mama je morala da nađe svoje mesto, da započne karijeru. A ja sam svaki put kada bih došla na novo igralište, stajala je sa strane i razmišljala koja uloga - koji akcenat - će me najlakše uvesti u grupu. Kako će me najbrže prihvatiti. Odličan trening za budućnost, ali teško za taj trenutak. Sećam se da sam uvek htela da budem neko drugi. Tužno, zar ne?"

Kada joj je bilo 14 i već je par godina pohađala školu u Safolku i polako pronalazila svoj "ritam", odlučeno je da će porodica emigrirati u Australiju.

"Bila sam slomljena". Majka je pokušala da joj olakša obećanjem da će joj platiti lekcije glume kada se tamo skrase, i to je bilo dovoljno da ubedi Naomi da se ukrca na avion.

Novi dom se nalazio u North Shore delu Sidneja. "Kulturološki šok. Sećam se prolaska pored škole i dece u uniformama s čudnim frizurama. Došla sam iz škole u kojoj su se nosile dokolenice. To je za mene bio sasvim novi svet."

Ali, uspela je da se uklopi, stekla je prijatelje i upoznala tinejdžerku Nicole Kidman, koja je bila deo većeg društva, onog koje je izlazilo po pabovima u Sidneju. Dve mlade glumice postale su bliske prijateljice dok su zajedno snimale australijsku komediju "Flirting" 1991. godine. 

Watts se seća da su tračarile satima, čekajući promenu scene. Već tada se bavila manekenstvom, i snimila nekoliko epizoda sapunice "Home & Away", ali je sredinom devedesetih dobila ulogu u srednjebudžetnom holivudskom filmu "Tank Girl" i preselila se u SAD.

Ispalo je da to nije bio novi početak kakvom se nadala. "Nemoguća za saradnju" - tako opisuje sebe iz tih dana. Holivudski direktori kastinga su je zvali i veselo govorili da nije dobila ulogu jer nije dovoljno seksi, dovoljno smešna, dovoljno nešto treće. 

1998. je dala "dodatni glas" za dečji film "Babe: Pig in the City". 2000. je sopstvenim novcem platila kartu iz Njujorka do L.A zbog audicije za režisera koji je bio neobično tih za vreme njenog čitanja teksta. Kad je pogledala bolje, videla je da spava.

"Sad kad pogledam, znam zašto me niko nije angažovao. Na audicije sam išla pitajući se "koju verziju mene žele? Kako da se preoblikujem da bi ih pridobila?" Naomi je ponovo bila na rubu igrališta, samo što ovog puta njen kameleonski nastup nije uspevao.

Nastavak intervjua pročitajte na sledećoj stranici:

PageBreak

Nedugo posle audicije za uspavanog režisera bila je opet u Njujorku, sa majkom koja je došla u posetu krenula je na pozorišnu predstavu, kada je stigao poziv. David Lynch je snimao novi triler s radnjom u Los Anđelesu, i hteo ja da upozna Naomi i ponudi joj glavnu ulogu. Njen odgovor na taj sudbinski poziv je prvobitno bio: Nema šanse.

"Poslednji put kad sam otišla u LA na audiciju, čovek je spavao. Odlučila sam da to ne radim ponovo, da nikada ne menjam svoje planove i potrošim dolar iz sopstvenog džepa". Zatim joj je direktor kastinga rekao da je Lynch izabrao nju iz ogromne gomile drugih glumica, i da nema puno konkurencije. "Šanse su mi bile bolje nego inače".

Lynch joj je dao glavnu ulogu u kultnom Mullholland Drive-u. Kada je film prikazan na Kanskom festivalu 2001. godine, kritičari su balavili nad njim; kad je prikazivanje počelo na jesen, postao je veliki hit. Watts je odnela najviše hvale, posebno za scenu Betine audicije ispred gomilu ljigavih režisera.

"Stvari su posle toga počele brzo da se dešavaju", priseća se. Inarritu ju je angažovao za svoj teški film "21 gram" iz 2003. a Peter Jackson, koji se upravo vradio iz "Srednje Zemlje", dao joj je ulogu nasuprot kompjuterski generisanog gorile King Konga (2005). 

Njen zaštitni znak kao glumice postala je suptilna sila ispod površine, koja se jasno vidi i u drami i u blokbasteru. "Odbijala sam ogromne honorare, ogromne prilike - moji agenti su bili zapanjeni. Ali sam znala šta mi se sviđa. Imala sam jako shvatanje sopstvenog ukusa."

Naomi je od tada pokušavala da ostane pri opreznom odabiru uloga. "Smatram da ne mogu da odradim dobar posao ako ne osetim iskrenu povezanost s materijalom."

Nedavno je ponovo sarađivala sa Davidom Lynchom, pojavivši se u njegovoj reprizi TV drame Twin Peaks. Za Lyncha ima skoro beskrajne reči hvale, pogotovo za prvobitno otkrivanje njenog talenta. "Nisam dobijala uloge. Trošila sam se. Duša mi je propadala. Nisam mogla da uđem u prostoriju i osvojim je bez glumatanja. David je to promenio. Gledao me je pravo u oči, pitao prava pitanja, uložio vreme u otkrivanje dubljih slojeva."

Bio je neka vrsta terapeuta?

"Upravo tako!"

Watts je kasnije, pošto su već postali prijatelji, pitala Lyncha "Zašti si me odabrao? Baš moju sliku?" Njegov odgovor ju je jako zabavio, i ispravlja se na sofi da bi što bolje odglumila Lyncha. Žmirka, kao od dima cigarete, i kaže "Ne znam, Naomi! Bilo je to nešto u tvojim očima!"

Njen donedavni partner, Liev Schreiber, takođe je doživeo uspeh sa TV dramom nominovanom za Emmy, Ray Donovan. Kada je uloga u seriji Gypsy ponuđena Naomi, pre godinu dana, odlučila je da prihvati, delom zato što "sam videla izbliza kako je Liev radio na Ray Donovanu. To mi je imalo smisla. A bilo je i izvodljivo." Gypsy se snimao u Njujorku, gde je živela sa Schreiberom i decom, devetogodišnjim Sašom i osmogodišnjim Kaijem. Rad na ovom sotavrenju bi omogućio svima da ostanu na "jednom mestu".

Kad se setimo njenog odrastanja i selidbi, jasno je zašto joj je ideja ostajanja na jednom mestu privlačna. 

"Deca mi idu u školu. Ne mogu da tek tako odem na put. Neki glumci decu školuju kod kuće, ali i meni i Lievu je bilo važno da imaju normalne odnose sa vršnjacima." Prošlog septembra su najavili razvod, posle 11 godina braka. Ostali su u dobrim odnosima i dobro sarađuju kao roditelji. Sudeći po njenom Instagramu, ne biste ni rekli da su se razveli: rođendanske čestitke se razmenjuju, slavi se Dan Očeva; Watts je nedavno okačila i snimak sa klizanja sa Schreiberom i dečacima.

Da li je pokušala da bude "običan" roditelj, za razliku od svojih roditelja?

"Naravno. Definitivno. Rutina je veliki deo toga. Ja sam baš za rutinu. Očigledno, Liev i ja smo glumci - ima tu putovanja - ali smo se zaista trudili da nam deca ostanu u istoj školi. Da im damo podršku. Granice." 

A ipak, kažem, izabrala je karijeru u svetu zabave. Posao koji je u suštini putujući.

Po prvi put njeno lice malo menja boju. Rumenilo postaje malo jače. "Pa i dalje sam to ja. Ne mogu potpuno da se promenim. Tako sam odrasla. To me privlači, intrigira. Ne odbija me. Ali hoću da nađem sopstvenu verziju takvog života."

Njen Instagram nalog je jedan od malih načina na koji pokušava da nađe tu verziju. "Ljudi pokušavaju da interpretiraju moje priče na svoj način, kad god požele. Bilo to u vezi posla, nečega što su pročitali, ove priče, kroz nešto što sam rekla nepromišljeno, ili kroz moju reakciju na paparaca. Stalno su tu nadzor i predrasude. Zato je Instagram moj način da to predstavim bezbedno, u svoje vreme, na meni svojstven način."

foto: Profimedia

Pravo čedo Britanije i Australije (čiji stanovnici strepe od iskrenosti), Watts ne može da priča dugo o ovome. Naginje glavu i dodaje "Iako bih da se razumemo, volela da budem duhovitija na Instagramu. Činjenica je da svaki put kad nešto postujem, dobijem mali napad panike." Isto je i kad novi film izađe u svet, kaže. "Uložite svoju krv, znoj i suze u nešto, i kad to nema uticaj ili prihvaćenost kojoj ste se nadali..."

I kako to obično biva, kada zatvorite jedna vrata i skupite hrabrosti da otvorite nova i uđete u neke nove priče, ostala vrata počnu sama da se otvaraju.

Tokom rada na seriji Gypsy, Naomi je blisko sarađivala sa sjajnim Billy Crudupom, koji tumači ulogu njenog supruga. Međutim, ova saradnja, postala je ubrzo mnogo više od toga.

Iako glumci nisu javno obzanili da su u emotivnoj vezi, bliski saradnici tvrde da je to više nego očigledno. 

Izvor: Tom Lamont (The Guardian)

Priredila: Maja Bunčić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/