Čak i ako vam je garderober pun raznobojnih komada, uvek postoji ta jedna boja kojoj uvek dajete makar blagu prednost, jer se u njoj osećate najudobnije i imate mnogo više samopouzdanja, piše Stil.
"Ta boja zapravo otkriva vaš karakter", tvrdi stilista Dejvid Zajla.
Evo šta boja koja je vaš favorit zapravo otkriva o vama, a vi i ne slutite koliko to drugi ljudi primećuju:
Crna
"Ovo je boja koja se shvata izuzetno ozbiljno", kaže modni ekspert Karen Heler. I zaista, ako je verovati psihološkim istraživanjima, crnu boju ljudi vide kao indikator prestiža, moći, ozbiljnosti i inteligencije. Baš zbog toga su odore koju nose svršeni studenti na dodeli diploma stranih univerziteta uglavnom crna. Ljudi koji preferiraju crnu odeću su ambiciozni, ali i osetljivi. Veoma ih je lako povrediti, iako se svim silama trude da to sakriju. Crna boja im pomaže da se utope u masu kada je reč o odevanju, jer oni više vole da se istaknu unutrašnjim kvalitetima.
Braon
Boja zemlje, boja nečeg racionalonog, pouzdanog, jakog, stabilnog i inteligentnog. Tako ljudi koji nose braon odeću izgledaju u očima drugih. Osobe kojima je braon omiljena boja blago su konzervativne, poštuju starije i u životu teže miru, stabilnosti i snazi.
Plava
"Kada radite intervju, najbolje je da obučete nešzo plavo, jer odaje samopouzdanje, poverenje i pouzdanost", zapisala je Lisa Džonson Mandel, novinar i psiholog. Možda je baš zato većina poslovnih odela i uniformi plave boje? Jedno istraživanje pokazalo je da tamno plava boja ima umirujući efekat, dok sve nijanse ove boje ljudi povezuju sa inteligencijom, poverenjem, efikasnošću i smirenošću. Odeću plave boje biraju ljubazni, osećajni i stidljivi ljudi. Psiholozi ističu da su ljudi koji vole plavu boju često odlični roditelji i marljivi radnici. Smirenost i uravnoteženost su njihove glavne odlike.
Na sledećoj strani pročitajte kakav utisak ostavljate ako volite zelenu, ljubičastu, sivu, žutu, bele ili ružičastu boju.
Zelena
Holandski naučnici tvrde da zelena boja obezbeđujelepo raspoloženje, kako osobe koja je nosi, tako i okruženja.
"Prijatnost koju stvaraju zelene nijanse dolazi iz prirode, koja u ljudima budi mir i zadovoljstvo", objašnjava Leatris Izmen, stručnjak za boje. Osobe koje nose zelenu odeću obično vode aktivan, javni život, stanuju u prijatnim, finim naseljima i finansijski su stabilni. Takođe su nežni, ljubazni i imaju meko srce.
Ljubičasta
Još od davnina, ljubičasta je bila simbol kraljevskih porodica i visokog društva. Označava sofisticiranost, bogatstvo i luksuz. Poznato je da je Kleopatra obožavala ljubičastu boju, a u njeno vreme, samo bogati su mogli sebi da priušte stvari u nijansama ljubičaste. Danas, ljubičasta označava kreativnost i ljubav prema umetnosti. Ako je verovati ekspertima, ljudi koji vole da nose ljubičastu odeću su emotivni i osetljivi. Veliki su sanjari, vole mistiku i veoma su strastveni. Takođe su poznati kao nepredvidivi i suočavanje sa njima može biti i lako i problematično u isto vreme.
Crvena
"Crvena je boja moći i strasti. Ako želite nekog da zadivite, obucite crvenu odeću", kaže Keni Frimpong, menadžer velikog italijanskog brenda muške odeće. Jarke nijanse crvene privlače pažnju, a osobe koje vole da ih nose su energične, uzbudljive i uvek u pokretu. Psiholozi smatraju da muškarce mnogo više privlače žene u crvenoj nego u odeći drugih boja.
"Crveno je stimulans za muškarce", kaže psiholog Ebi Kališ. Osobe koje često nose crveno su vedre, lako se uklapaju u društvo, blago su egocentrične i sklonije porocima.
Žuta
Boja sreće, sunca i smeha. Studije pokazuju da žuta boja pospešuje proizvodnju serotonina, hormona sreće, ubrzava metabolizam i podiže raspoloženje. Takođe, veruje se da žuta pojačava koncentraciju i pažnju, pa se baš zato često koristi na bilbordima, reklamnim sajtovima i znakovima na putu. Eksperti kažu da žutu odeću preferiraju aktivne, odane i kreativne osobe. Oni su i vedri, sanjari i veliki avanturisti, uvek spremni za nova iskustva, istraživanja i osvajanja.
Bela
Simbol slobode, čistoće, nevinosti i jednostavnosti. Zato mnogi odlučuju da kupe nešto belo kada otpočinju nešto novo ili ulaze u novo životno poglavlje. Belu odeću biraju pouzdani ljudi koji vole slobodu i na živort gledaju sa velikim optimizmom. Vrlo su uredni i organizovani, sve što rade izgleda kao novi početak i težnja za savršenstvom. Generalno, belu boju nose različiti tipovi ličnosti. Neutralna je i nikoga ne odbija.
Narandžasta
Boja koja u svakoj prilici donosi pozitivne vibracije. Važi za toplu, ali oportunističku boju. Nose je i veseli, kreativni i atraktivni ljudi, puni optimizma, energije i radosti. Osobe koje vole narandžastu odeću su uvek spremne na promenu, ali i malo čudne, ambiciozne i obazrive.
Siva
Kako stilisti vole da kažu, siva je boja balansa. Nije ni svetla ni tamna, i označava ljude koji žele da ostanu neprimećeni. Siva je simbol smirenosti i zrelosti, a mnogi počinju da je nose tek u srednjim godinama. Budući da spada u neutralne boje, teško je odrediti karakter osobe koja je preferira. To mogu biti tihe osobe koje se bez protivljenja povinuju pravilima, ali i osuđivački nastrojene, kategorične i osobe bez emocija. Ipak, u većini slučajeva, sivu biraju ljudi koji ne vole da privlače pažnju i žele da se drže po strani.
Ružičasta
Jarko ružičasta boja je simbol flerta, ali i detinjstva. Kod odraslih, neutralne nijanse ružičaste biraju veoma ženstvene dame. Nežna ružičasta je simbol smirenosti i topline, i važi za boju sa sedativnim dejstvom. Da li ste znali da su u nekim zatvorima zidovi obojeni u roze, kako bi se smanjio nivo agresije kod osuđenika? Psiholozi osobe koje vole ružičastu boju označavaju kao romantične, optimistične i samokritične osobe. Oni su ljudi koji cene ljubaznost i komfor iznad svega.
izvor: Stil
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti