Ako je suditi po revijama poslednjih sezona, moda se (konačno?) udaljila od beskrajnog minimalizma. To se ne odnosi samo na eksperimente sa formama, proporcijama i neobičnim materijalima. Naime, jedan od najupečatljivijih zaokreta dogodio se u sferi aksesoara, posebno torbi, koje više ne igraju isključivo funkcionalnu ulogu. U novoj modnoj realnosti torba postaje manifest, ironičan komentar, umetnički objekat — pa čak i direktna kulinarska referenca. Dizajneri kao da su se takmičili ko će na pisti predstaviti ukusnije modele: bagete, lubenice, špagete, voće, povrće...  Ali, šta se zapravo krije iza ovog gastronomskog trenda?

Na prvi pogled deluje kao da se moda potpuno odvojila od realnosti i odlučila da nas zabavi torbama koje je teško nositi, a još teže shvatiti ozbiljno. Međutim, iza ovih naizgled šaljivih modela stoji znatno dublja i zanimljivija priča. Torbe u obliku namirnica savršeno odgovaraju savremenoj potrebi za izražavanjem individualnosti, samoironije i osećaja za trenutak. Analogno popularnosti takozvanih „ružnih“ cipela – više nije dovoljno izgledati dobro, već je važno biti prepoznatljiv i drugačiji.

profimedia-0970191328.jpg
Foto: AAF/CAMERA PRESS / Camerapress / Profimedia

Dizajneri nam tu poruku serviraju bez zadrške. Setimo se revije modne kuće Fendi za jesen-zimu 2023. godine kada je Silvia Venturini Fendi predstavila torbe i futrole za kišobrane u obliku bageta, a ovaj prvi model je u street style izdanju pre nekoliko dana ponela i Rihanna.

Ne možemo zaobići ni Loewe torbe u obliku lubenice, ananasa ili paradajza, budući da su se ovi komadi više puta pojavljivali u raznim varijacijama.

Među najsvežijim primerima je i kolekcija Moschino za sezonu resort i jesen-zima 2025/26, koja je ponudila torbu u obliku pice, špageta i flaše vina, a sve u duhu tradicionalne italijanske kuhinje.

Moda i hrana oduvek su bile povezane – obe bude emocije, govore univerzalnim jezikom i pogađaju čula. Danas, u eri društvenih mreža, granica između stvarnog i izmaštanog se briše, a upravo ovakvi, pomalo apsurdni predmeti, najlakše osvajaju pažnju.

Torba u obliku pice možda nije praktična. Ali jeste nezaboravna. A to je, čini se, nova modna valuta.