El Angel (Crni Anđeo) je argentinsko-španski film u režiji Luisa Ortege, premijerno prikazan u Kanu u selekciji Un Certain Regard.
Ortega je perspektivan mladi reditelj iz Argentine, koji je debitovao sa filmom Black box kada je imao samo 19 godina, a njegov talenat prepoznao je i Pedro Almodovar, koji je producirao film El Angel.
Ova biografska drama govori o serijskom ubici poznatom kao „Anđeo smrti“ i „Crni anđeo“, koji je trenutno poznat kao najduže zatočeni zatvorenik u argentinskom zatvoru. Debitant Lorenzo Ferro našao se u glavnoj ulozi okrutnog tinejdžera Carlosa, koji kreće na krvavu avanturu sa svojim najboljim prijateljem.
Za razliku od većine filmova o serijskim ubicama, Ortega se ne udubljuje previše u psihologiju i ne traži opravdanje u mračnoj prošlosti - Karlos je obožavan od malih nogu, odrastao je sasvim srećan, i izgleda kao pravi anđeo.
Kako neko toliko lep može da bude toliko ružan iznutra?
Ovaj film možda ne daje konkretan odgovor, ali pruža fascinantan uvid u svet jednog od najozloglašenijih argentinskih zločinaca. Ortega na interesantan način tretira ovu mračnu figuru i stvara film koji je visoko stilizovan, okupan suncem i svetlim bojama, i oplemenjen momentima humora.
Ovo je subverzivan krimi triler koji na inovativan način ruši konvencije žanra.
The White Crow (Bela Vrana) je treći rediteljski poduhvat Ralpha Fiennesa, čija su prethodna dva filma, Coriolanus i The Invisible Woman takođe prikazani na FEST-u. Scenario je napisao David Hare poznat kao dramski pisac i autor scenarija za filmove The Hours i Reader.
Film govori o Rudolfu Nurejevu, legendarnom ruskom baletanu koji je napravio nečuveni skandal kada je 1961. prebegao na zapad iz Sovjetskog Saveza.
Fiennes nam daje uvid u umetnikov rani život- film počinje njegovim rođenjem u vozu trans-sibirske železnice, i prati ga na putu da postane jedan od najvećih baletana svoje generacije. Svojeglav, drčan i neposlušan, Nurejev se od malena isticao i stekao reputaciju kao prava diva, ali i fantastičan talent koji je podstakao Aleksandra Puškina (Ralph), majstora Vaganova ruske baletske akademije, da ga uzme pod svoje.
Na putovanjima u inostranstvo Nurejev je odlazio u pratnji KGB-a i njegovo ponašanje je bilo strogo ograničeno, ali je ipak imao prilike da stekne važne prijatelje, poput francuskinje Klare (Adel Eksarčopulos), koja je u mogućnosti da mu omogući politički azil.
Priča prirodno kulminira momentom kada je Nurejev odlučio da pobegne svojim pratiocima i nikada se više ne vrati u Sovjetski Savez.
Hotel Mumbai je triler koji ispituje jedan od najaktuelnijih savremenih strahova - šta biste uradili da se nađete usred terorističkog napada?
Zasnovan na istinitoj priči o terorističkom napadu na Taj Mahal Palace Hotel u Mumbaju 2008, film je sastavljen iz nekoliko priča gostiju i radnika koji su se zatekli u hotelu, kao i četvorice terorista koji su izvršili napad.
Dev Patel (Slumdog Milionaire) igra jednog od zaposlenih koji iznenada mora da postane spasilac svojih gostiju.
Armie Hammer (Call me by your name) glumi oca koji je ostavio bebu u sobi sa dadiljom i pokušava da se probije do njih. U ostalim pričama vidimo druge goste, radnike koji su odlučili da pobegnu sa lica mesta kao i one koji su odlučili da ostanu, policiju, napadače, i porodice zatočenih koja sa strepnjom gledaju vesti o napadu.
Debitant Anthony Maras zasnovao je priču na intervjuima sa žrtvama ovog incidenta, i trudio se da na autentičan način prenese napetu atmosferu iznenadnog napada.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti