Kada je 1990. godine premijerno prikazan film "Pretty women" nakon samo jednog gledanja veliki broj zaljubljenika sedme umetnosti dobio je novu omiljenu romantičnu komediju.

Za to je velikim delom bio zaslužan nedoljiv (filmski) par - Richard Gere i Julia Roberts kojoj je uloga Vivien Ward, elitne prostitutke bila ulaz u sam vrh najplaćenijih i najtraženijih glumica Holivuda. Ipak, zasluge idu i režiseru Garry Marshallu koji je uspeo da snimi modernu priču o Pepeljuzi koja će biti u trendu i sledećih pedeset godina ako nas pitate.

Jedna od najvoljenijih melodrama sedme umetnosti imala je sjajnu muziku (Roxete - Must be love, Roy Orbison - Oh, Pretty woman), simpatične dijaloge koji su te mehuriće "sapunice" učinili tako neodoljivim, ali i fenomenalne kostime koje je ponela Julia.  

Možda se tako nije činilo dok su se odvijali prvi kadrovi u kojima smo videli Vivien (Julia) kako se oblači u dvobobojnu, belo-plavu haljinu, izrazito mini dužine koja je u predelu stomaka povezana metalnom alkom.

Jer, iako je Julia u njoj izgledala kao ZGODNA ŽENA, sve sa crvenom moto jaknom koji je zavezala ležerno oko struka i dubokim lakovanim čizmama (zbog ovog detalja Njurork Tajms ju je prozvao Pepeljuga u vinil čizmama), ovaj odevni momenat nije mogao da nagovesti sjajne kreacije koje je kasnije u filmu ponela simpatična brineta.

Na koje tačno mislimo? Na romantičnu haljinu u boji čokolade s beliim tufnama, koju je Vivien nosila na hipodromu, ali i na crvenu killer kreaciju koju je ponela za odlazak u operu sa milijarderom i biznismenom Edwardom Lewisom (Gere). 

Ko stoji iza tih sjajnih kostima?

Veteran kostimiranog dizajna - Marilyn Vance koja je otkrila u jednom intervju da je većina kostima, pa i ona koja je poneo Richard (elegantan i vrlo zgodan!) bila rezultat običnih skica.

"Obožavala sam da osmišljavam modele za Julijin lik. Jer njen lik je neko ko dolazi iz underground sveta i nailazi na predrasude u svetu bogatih i slavnih, a posebno običnih prodavačica na Rodeo Drive bulevaru. Vivien je zaslužila tu transformaciju u kojoj je sva njena lepota izašla na videlo. Zato sam se i okrenula ka haute couture modelima koji ne izgledaju toliko glamurozno (sem naravno crvene haljine) već kvalitetno i prefinjeno. Sećam se da je ona tad imala oko 21 ili 22 i da je bilo pravo zadovoljstvo sarađivati sa njom, imala je dosta strpljenja i bila je neko ko želi da proba sve."

Kako su nastajali modeli?

Prva dvobojna haljina je nastala prema starom modelu kupaćeg kostima koje je posedovala Marilyn, sve sa kružnim alkama u središnjem delu. Vinil čizme je naručila iz jedne londonske prodavnice, koja se zvala NaNa a nalazila se u Chelsea distriktu.  

Crna koktel haljina

"Prvo sam imala u vidu da napravim neku od zlatne i crne čipke, isprobala sam i nude čipku ali mi je ipak najlepša bila crna.Pustila sam da dekolte i rukavi budu u nekoj sličnoj ravni te otkriju malo i ramena i samo poprsje. Da nagoveste seksepil mlade Julije. Tada sam napravila i bolero koji sam planirala da joj dam, ali nije mi se nešto slagao sa haljinom te je u samoj sceni njen lik odložio bolero na stolicu. Sećam se kako su kopirali ovu haljinu butici tada. Da sam uzela samo peni po modelu danas bih bila milijarderka.

Polo haljina

"Ovo je moj moderan odgovor na Ascot haljinu koju je nosila Audrey Hepbern u filmu My Fair Lady. Jednostavna, vrlo ležerna, lady-like kreacija od koje nisam očekivala takav uspeh, ali kada pitate mnoge fanove, ovo im je jedna od najdržaih iz filma. Uradila sam je od svile koja je već u dezenu imala tufne, stilizovala sam je jedino sa Chanel beličasto krem salonkama, bisernim minđušama i kaišem Anne Kline. Prvo sam mislila da haljina bude kraća, i da ponese Chanel baletanke ali kada smo se odlučili za blagu petu, produžila sam je do malo ispod kolena. Bele rukavice i šešir bili su takođe vrlo bitni detalji ove kombinacije." 

Crvena haljina

"Haljina koju je Vivien ponela u operu, takođe je inspirisana filmom My Fair Lady i sa haljinom koju je Audrey nosila na "Embassy Ball" ali i likom Madame X iz istoimene drame francuskog pisca Alexandrea Bissona. Gary tada nije hteo crvenu haljinu, sugerisao je da izaberemo crnu opet, ali ja sam se svim silama borila da bude crvena. Da bih mu ipak pokazala koliko greši uporedila sam obe haljine, znajući da će crvena sigurno pobediti."

Pogledajte na sledećoj stranici koje još kostime pamtimo iz ovog filma:

PageBreak

Priredila: Ana Dodig

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/