Činjenica da Diana zadržava svoj status muze dve decenije nakon šokantne smrti - govori o snažnom uticaju koji je napravila za života.

Njen ranije, ni malo sofisticirani izgled, često osporavan i omalovažavan u modnim krugovima, postao je ubrzo pravi primer modno osvešćene ličnosti, a danas je to opšte poznata stvar. Tako je 2017. godine povodom obeležavanja dvadesetogodišnjice smrti Diane, evolucija stila pokojne princeze, bila prikazana u okviru izložbe u Bakingemskoj palati pod nazivom “Diana: Njeni modni dnevnici”.

Iako je u javnosti često bila prikazivana kao žrtva, po izložbi lako je bilo zaključiti da je Diana zapravo bila veoma hrabra i samostalna žena.

Nakon svih onih neslavnih modnih početaka Lady D - uključujući i one famozne fotografije sa poluprozirnom suknjom u kojoj je princezina pozadina uslikana, Diana je odlučila da uzme stvari u svoje ruke i potpuno ovlada materijom i dovede svoje modne komibnacije do onih legendarnih, takvih o kojima se i danas priča.

Cvetni dezeni, pantalone visokog struka, bluze sa visokim okovratnicima i mašnama oko vrata, sve to što je nekada Diana nosila danas je zastupljeno u svim modnim trendovima. Čak je modna kuća ASOS pre koju godinu lansirala kolekciju koja je bila omaž voljenoj princezi, a pojedini dizajneri, kao što je recimo JW Anderson iz kolekcije u kolekciju nalaze inspiraciju u slavnoj princezi.

Međutim, postavlja se pitanje zašto je baš Diana bila ta koja je imala toliko veliki uticaj na sve modne sledbenike, iako je čitava kraljevska porodica oduvek uživala pozitivne komentare svih modnih kritičara.

Baš kao što je to bio slučaj sa princezom Margareth, koja je upamćena kao najstilizovanija ličnost britanske kraljevske porodice.

Možda je modnom uticaju Lady D pomogla činjenica da je živela u trenutku kada su se događale velike promene - kako u svetu medija, tablodnog novinarsta uopšte, ali i same digitalizacije koja je doprinela da život slavnih postane vidljiviji i praćeniji.

Diana je naučila sva kraljevska modna pravila ali je obožavala da ih promeni ili prilagodi sebi, i to hrabrim "majstorskim" potezima. Na primer, bila je prva žena iz kraljevske porodice koja je nosila pantalone na svečanim prijemima.

Volela je da nosi crne smokinge, koje su inače nosili muški pripadnici kraljevse dinastije samo kada su u žalosti. Iako je dosta eksperimentisala, Diana je bila prilično poznata po svojim glam haljinama, a većina njih bile su sa potpisom dizajnerke Catherine Walker, kojoj se princeza uvek rado vraćala.

Jedna od zapaženijih haljina nosila je naziv „Elvis dress“.

Veoma smela haljina bez bretela, sašivena od bele krep svile i ukombinovana sa bolerom izrazito visoke kragne, koja je kompletno bila izvezena sa biserima i šljokicama upamćena je kao jedna od najlepših i najupečatljivijih haljina koje je nosila pokojna princeza, ali i model koji je u tom trenutku pomerao stilske granice.

Tek nakon razvoda od princa Charlesa, Diana je počela da nosi i druge dizajnere sem britanskih, kao na primer plava haljina sa potpisom legendarog Giannia Versacea koju je nosila za fotografisanje naslovne strane Harpers’s Bazaara 1991. godine. Poznato je da je Diana bila veliki humanitarni radnik, a još poznataija je njena izjava “Ja sam konj za rad, ne konj za garderobu.“

Govorila je i „Oblači se tako da ostavi utisak topline i pristupljivosti“, što je bilo posebno izraženo kad god je odlazila u posete dečijim bolnicama. Plava haljina sa cvetnim desenom, dizajnera Davida Sassonsa iz 1988. godine, nazvana je „brižnom“ haljinom jer su je deca obožavala.

Sigurno više samu Dianu, ali pored nje svakako i njene haljine.

Priredio: Igor Jagić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/