Celine Aagaard je nekrunisana kraljica severnoevropske modno, umetničko- dizajnerske scene, kreativni direktor, vlasnik i osnivač brenda Envelope1976,  stilista, fotograf, autor tri knjige i još mnogo toga. Kreativnost i umetnost su nešto čime je oduvek bila okružena, s obzirom na to da joj je otac poznati fotograf Rolf M. Aagaard, koji je obeležio njen put vodeći je od najranijeg detinjstva u Cadaqués, malo ribarsko mesto u Španiji u kome je nekada boravio Salvador Dalí, i kome se ona vraća svake godine, pričajući joj o druženju sa Andy Warholom u legendarnom Studiju 54. Njen blog HippyHippyMilkshake koji ju je lansirao u orbitu svetskih modnih uzora, zapravo je bio projekat na kome je radila kao urednik STYLEmag i STYLEinterior.

Kasnije, 2015. je u saradnji sa ANTI, Celine promenila koncepciju svog bloga preimenujući ga u Envelope.no online portal koji je svojevrsna fuzija stila, mode, dizajna, umetnosti pa čak i kulinarstva. Sarađivala je na kampanjama sa nekim od najzvučnijih imena svetske modne scene, poput modnih kuća Calvin, Klein, Tommy Hilfiger i Burberry, okušala se i kao dizajner sportskih patika za Elese, gde se postavlja pitanje kako je neko uspeo iz naizgled disperzije da postane kralj Mida svega čega se dotakne.

Ali, povrh svega, Celine je upravo ono što vidite na njenim fotografijama i Instagram nalogu - mlada žena puna ideja i neke čudne energije koja vas suptilno, ali nepovratno uvede u njen jedinstveni univerzum u kome za popularne, ali sasvim površne postulate opšteg eksponiranja po svaku cenu jednostavno nema mesta. Na isti beskompromisni način pristupila je i formiranju svog modnog brenda Envelope1976. 

Kako je to biti u vašim cipelama iako sam sasvim sigurna da te cipele moraju biti očaravajuće?

Vrlo sam dirnuta svom podrškom i pozitivnim odzivom širom sveta, a upravo sada je na severu Evrope veoma napeto na jedan vrlo uzbudljiv način. A mi nikada ništa ne požurujemo i uvek smo sa obe noge čvrsto na zemlji.

Možete li da odvojite privatni od poslovnog života, mislite li da je u današnje vreme to  čak  i poželjno?

Uvek odvajam privatni život od posla - ili barem svoj porodični život. Mada, u isto vreme, ono sto radim i ono sto jesam predstavlja način života. Upravo sa ciljem da razdvojim privatno od poslovnog ne želim previše da uključujem svoju porodicu, mada su moj sin i moj partner moja inspiracija. Svakoga dana naučim toliko toga od njih! Rano smo odlučili da ih ne izlažem previše na društvenim mrežama tako da, jednostavno rečeno, porodica je porodica, a posao je posao.

Ključna ste osoba koja je zaslužna za povratak mode i stila estetici minimalizma.  U doba instant konzumerizma i globalizacije, kada i sama moda počinje da deluje sve očajnije mešajući politiku sa ciljem privlačenja pažnje i kupaca, vi promovišete dizajn istinskog, bezvremenog kvaliteta pod okriljem umetnosti što vas čini ostrvom kome hrle istinski ljubitelji novih formi i pravih vrednosti. 

Prerano je preciznije reći sta sada osećam. Za nas, najbitnija stvar je ne žuriti. Kada smo osnovali brend, zajednički cilj nam je bio da kreiramo transparentniju i ekološki održivu liniju kao deo modne industrije. Jedan od ciljeva je i pokazati kako je moguće kreirati liniju luksuzne mode koja će imati eko-osvešćeniji pristup. Manje-više sama kolekcija se ne uklapa ni u jednu sezonu jer želimo garderobu koju možete kombinovati sa svim svojim omiljenim komadima tokom cele godine - shodno tome, zašto bi ikada bila na rasprodaji? Kupujemo previše garderobe i zaista je postalo neophodno stati i promisliti pre no se rešimo da iznova krenemo u kompulsivni  pohod kupovine novih stvari.

Kako biste opisali ličnu modnu i stilsku evoluciju?

Uvek sam bila odana svom stilu, ali mogu vam reći da sam prošla razne razvojne periode tokom svoje karijere i apsolutno ni za čim ne žalim, ali takođe moram dodati da nisam bas ni sasvim ponosna na svaki svoj izbor. Primera radi: Colorblocking, boemski, hipi, pank, rok, hip hop i minimalistički stil, na vrlo moderan i snažan izražajni način - probala sam i okušala se u svakom. Bukvalno sve sto sam mogla. No, uvek sam bila veoma zainteresovana za sam dizajn Ii kreiranje i analiziranje oblika, te moja fascinacija nekim starinskim, vintage komadima ne jenjava još od kada sam bila dete. Bukvalno sam sakupljala inspiraciju i komade na pijacama, čak i ako mi veličina nije odgovarala - upravo zbog samih krojeva, oblika i ideja. Imam poprilično pozamašnu arhivu vintage komada u kojoj uvek nalazim inspiraciju. Što se tiče Envelope1976, primarna fascinacija vezana za ideju dizajna usko je povezana sa estetikom sedamdesetih, koju sam kombinovala sa modernim, minimalističkim izrazom koristeći prirodnu paletu boja, veganske boje i fine eco-friendly  tkanine, a to i čini savršen spoj garderobe koja je stvorena da bi trajala.

Uspevate da održite taj balans dok sa jedne strane čvrsto sa obe noge stojite na zemlji, a sa druge ste preplavljeni kreativnim idejama?

Mnoge od njih ostaju na stolu za crtanje, a neke će biti iskorišćene pre ili posle. Na primer, ove godine ću učestvovati u vrlo zanimljivoj izložbi fotografija. (Celine je ranije izlagala svoje fotografije sa Martinom Margielom - prim. aut.) Što se tiče samog procesa kreativnog dizajna za Envelope1976, moramo biti sigurni da stvaramo ne samo nešto sto će neko želeti da obuče, već garderobu koja je napravljena da traje i pleni. Bespredmetno je praviti eco-friendly majicu sa printom koju ćete želeti da obučete samo jednom.

Šta da očekujemo od Envelope1976 kolekcije?

Prva kompletna kolekcija koja će biti lansirana 2019. godine  sastojaće se od 23 modela, od kojih su svaki ponaosob potpuno vanvremeni. Kao sto sam napomenula, kolekcija je inspirisana stilom sedamdesetih, čistih i jasnih krojeva, prirodno bojenih materijala u zemljanim tonovima, kao sto su krem, bež, smeđa, boja plavog patlidžana i crna. Glavni komadi biće duge lepršave haljine sa dva lica, kaftani, ukrojena odela i pletivo. Kolekcija će biti lansirana prvo u Norveškoj, u novembru, gde smo već napravili selekciju prestižnih multibrand prodavnica, s obzirom na to da su naše ambicije internacionalne. 

Činjenica je da je ekološka osvešćenost našoj planeti potrebnija sada nego ikad, a vi ste jedan od pionira  eco-friendly mode, koliko vam je od pomoći  saradnja sa Eco.Logic kompanijom?

Zaista ne postoji način napraviti i „konzumirati“ garderobu koja nimalo ne ugrožava životnu sredinu, ali se uvek trudimo da nađemo druge izvore i maksimalno smanjimo uticaj na životnu okolinu. Polako se krećemo napred, malim koracima.  Osnovala sam kompaniju udružena sa Eco.Logic firmom, i moram priznati da sve ovo ne bi bilo izvodljivo bez njih. Za sada je naš put izuzetno edukativan i uzbudljiv, a provodimo i puno vremena istražujući načine da da još više unapredimo ekološku stranu mode u smislu same proizvodnje. Sam izbor naših partnera, materijala koje koristimo, pakovanja same garderobe i metode transporta jeste krucijalan ne bi li se osiguralo poboljšanje uslova životne okoline na svaki raspoloživ način.

Kao influenser, urednik, fotograf, reporter, autor, stilista i sada dizajner, imate zaista neverovatan opseg kreativnih poslova i aktivnosti koje uspevate da iznesete Ii predstavite na tako ležeran način što je, pretpostavljam, samo direktan proizvod vašeg stava da je doslednost prema sebi najbitnija.  

Treba vredno raditi,  zagrebati duboko, zasukati rukave, verovati u sebe, ne pratiti slepo druge, ali pratiti svoje snove i - rizikovati. A sa ciljem da na dnevnom planu pomognete planeti na kojoj živite - da  smanjite potrošnju i reciklirate. I zaista ozbiljno bacite s vremena na vreme pogled u svoj orman pre nego što kupite nešto novo.

Tekst: Jelena Soldatović

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/