Parfemi Louisa Vuittona nisu od juče. Prvi parfem slavne kuće Heures d’Absence lansiran je davne 1927, a odmah je usledio Je, tu, il 1928, te Réminiscences i Eau de Voyage 1946. I dok ove bočice stoje savršeno očuvane poput muzejskih primeraka u Vuittonovom arhivu, njihov miris davno je ispario. Nestanak svoje mirisne baštine Vuitton nije doživeo kao tragediju, nego kao sjajnu priliku za odrešene ruke i novi parfemski identitet.
Po uzoru na Chanel, Hermès i Jean Patou, parfemske kuće koje gaje tradiciju Maître Parfumeura ili kućnog kreatora parfema, Vuitton je imenovao jednog od najboljih: Jacquesa Cavalliera Belletruda, „nos“ čiji veliki talent stoji iza imena bestsellera Armani Acqua di Gió, Gaultier Classique, Miyake L’Eau d’Issey i nikad prežaljenu, diskontinuiranu Le Feu d’Issey, koja je mirisala na majčino mleko iz snova.
Prvo što je Cavallier Belletrud učinio kada je stigao u ovu kovčežarsku kuću - spakovao je kofere i otputovao. Potraga za inspiracijom, novim esencijama i neočekivanim emocijama trajala je mesecima i odvijala se na pet kontinenata.
„Kreacija zaista luksuznog proizvoda zahteva vreme“, objasnio je. Kako se kreativac poput Cavalliera nije zadovoljio klasičnom paletom esencija kojom je do sada kreirao parfeme, uz pomoć Vuittonovog visokog budžeta i najmodernije tehnologije odlučio je da kreira novu paletu o kakvoj je sanjao tokom čitave svoje karijere.
Prvo je proizveo realističnu esenciju, infuziju prirodne kože, onakve kakvu LV koristi za ručke svojih kovčega. Iako je puno kreatora parfema pokušalo da oponaša taj nježni i senzualni miris kože, malo ih je uspelo bez agresivnosti kleke ili zadimljenosti breze, nota kojima se inače postiže taj „kožni“ efekt. Kako sam kaže, Cavallier Belletrud je iz majske ruže i jasmina izvukao najbolje i postigao efekt „kao da stojite usred cvetne plantaže“. To je postigao metodom ekstrakcije uljen dioksida iz cveća koje, za razliku od destilacije, ne zagreva sirovinu. Zahvaljujući tome, opet je postigao mirisni realizam.
Osim toga, sve ostale esencije koje je odabrao najboljeg su mogućeg kvaliteta. Kada je to iris, onda je firentinski, kada je kedar, onda je virdžinijski, a kada je osmanthus, onda je kineski. To je drugi „plus“.
U svom novom ateljeu u Grasseu, francuskoj kolevci parfemske i kožarske industrije, gde je LV obnovio veliko imanje iz 17. veka pod nazivom Les Fontaines Parfumées, Belletrud je svojom novom paletom iz snova kreirao sedam novih parfema koje opisuje kao mirisna putovanja kroz emocije.
Prozračni Rose des Vents oda je Majskoj ruži s irisom i kedrom. Zavodljivi Turbulences rekreacija je mirisnog sećanja iz detinjstva, kada je jedne provansalske noći osetio miris tuberoze, što je trenutak koji mu se urezao u pamćenje. Dans je la Peau koktel načinjen od erotizovane esencije kože i jasmina koji predstavlja miris telesne žudnje. Apogée s notom đurđevka simbolizuje eliksir nevinosti, dok eksplozivni Mille Feux sadrži navedenu infuziju prave kože sa osmanthusom. Mračnijim kreacijama Contre Moi i Matière Noire Belletrud istražuje tamnu stranu parfema esencijama vanile i orhideje, pačulija i ouda sa Laosa.
Minimalistički flakoni sa potpisom dizajnera Marca Newsona sadrže ove „intenzivno ženstvene parfemske vode“, koje dolaze u pakovanjima od 100 i 200 mililitara i u obliku putnog spreja od 7,5 mililitara, a moći će da se nabave samo u buticima Louisa Vuittona i u nekoliko pop-up butika u velikim metropolama.
Na kraju, nedostaje mi još samo jedan„plus“ kako bih mogao da vam kažem isplati li se otputovati prvim avionom do jednog od 460 Vuitton butika širom sveta, a to su sami mirisi koji su mi zasada još nepoznanica. Možda uspem da ih „ponjušim“ do sedećeg broja, kada planiram temu velikih jesenjih parfemskih premijera. U međuvremenu, sačuvajte mi mesto u avionu…
Tekst: Ivo Palać
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti