Coco Chanel je imala jedinstvenu viziju lepote.

"Ako si tužna, ako si razočarana u ljubav, našminkaj se, ulepšaj se, stavi karmin, i napadni," savetovala je jednom prilikom.

Zato i ne čudi što su pojedini kozmetički proizvodi koje je Chanel nudila još 1920-ih godina potrajali kao i njena odela od tvida i 2.55 torbica. Ovo su tri inovacije talentovane Gabrielle koje su uticale na oblikovanje industrije lepote kakvu danas znamo.

Jedinstven parfem za žene

"Žena koja ne nosi parfem nema budućnost", rekla je Chanel.  

Za stvaranje svog prvog mirisa Chanel No.5, 1921. godine uposlila je Ernesta Beauxa, nekadašnjeg kozmetičara ruske aristokratije, zatraživši od njega da iskoristi nove sintetičke sastojke umesto tada korišćenih cvetnih esencija i ulja. "Želim ženski parfem s mirisom žene", rekla mu je, "želim miris koji je izgrađen."

Deset meseci kasnije, Beaux joj je doneo deset različitih bočica. Izabrala je petu (navodno joj je pet bio srećan broj) - a ostalo je istorija. 

Do 1929. to je postao najprodavaniji parfem na svetu. Ljudi su stajali u dugim redovima u ulici Cambon da bi se domogli minimalističke staklene boce, koja je i sama postala čudo u svetu dizajna.

Savršen karmin za svaki dan

Nezadovoljna ponudom, Chanel je lansirala svoju prvu kolekciju ruževa 1924. godine. Za razliku od konkurencije, njena formula je bila jake boje ali i neverovatno postojni karmini.

Madmoazel, koja je uvek bila zastupnica klasične crvene boje, napravila je i sopstvenu nijansu. Luksuzni detalj donelo je dekadentno pakovanje od slonovače, u kome se prvi put pojavio i bakarni mehanizam za izvlačenje. 

1954. dizajn je u njenu čast promenjen iz okruglog u četvrtast oblik, poput flaše za No.5.

Nova formula kuće Chanel, Rouge Allure Intense Long-Wear Lip Colour, i dalje je popularan zahvaljujući boji 99 Pirate, koji je jedan od najprodavanijih karmina svih vremena.

Luksuzno višenamensko ulje

1927. Chanel je ponudila čitav asortiman proizvoda za negu kože - tonere, kreme, losione i sapune, koji su slavili jednostavnu lepotu.

Jedan od heroja iz tih redova bilo je jasminovo ulje za lice i telo. Svojim ublažujućim i vlažnim sastojcima, svilenom laganom teksturom i svežim cvetnim mirisom - koji je trebalo da podseća na polja Grasse iz Francuske - eliksir bez masnoće postao je hit čim se pojavio. 

Huile de Jasmin ponovo je deo beauty asortimana sa Chanel potpisom, sav je od prirodnih sastojaka - kamelije, jojobe i limnant alba ulja koja omekšavaju i hrane kožu, i može se nositi sam ili pomešan sa puderom za dodatni sjaj.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/