Svet lepote danas se razvija brzo, a ponekad i nepredvidivo. Naime, glavne trendove više ne postavljaju samo proizvođači; moraju da se prilagode zahtevima potrošača i odgovore na socio-kulturne promene u društvu. 

Koža na dijeti

Kada bi proizvođače pustili na slobodu, dnevno bismo nanosili deset različitih krema i seruma. Tu su i ulja, losioni, zaštitni proizvodi, koje bi trebalo da nanosimo jedan za drugim, ne zaboravljajući klasične kreme. Takvo prosipanje više nije bitno. Objave na društvenim mrežama kozmetičara i ljubitelja proizvoda lepote pozivaju na štednju u nezi. Njihov argument: ćeije mogu da apsorbuju samo određenu količinu sastojaka. Ostali, čak i najskuplji prozivodi, ostaju bez posla. U najgorem slučaju izazivaju iritaciju kože, što se manifestuje svrabom i osipima. Zato su trendovi, poput multimaskiranja, nege u deset koraka i pet kozmetičkih postupaka nedeljno, odbačeni. Važno je držati kožu na dijeti, smanjujući njenu prehranu na minimum. Pod hashtagovima #skindiet i #skipcare, korisnici objavljuju ne samo zdravu hranu, već i fotografije kozmetičkih proizvoda koji su zamenili čitav asortiman, kao i fotografije toaletnih torbica pre i nakon prinudnog detoksa. Shvativši da mogu zaraditi, marke su pokrenule proizvodnju univerzalnih krem ​​seruma, losiona s uljem i balzamom “za sve tipove kože”.

Clean beauty

Naredni trend podrazumeva čistu lepotu. Na tržištu se u velikom broju pojavljuju proizvodi bez parabena, sulfata, mineralnih ulja i eko-ambalaže. Iako nas stručnjaci uveravaju kako je koncentracija sumnjivih sastojaka koje kozmetika navodno sadrži apsolutno bezopasna, fobija potrošača i dalje raste. “Kad ljudi saznaju da proizvod ne sadrži parabene ili sulfate, smiruju se i ne pokušavaju da utbvrde sa čim su zamenjeni”, požalio se predsednik Clarinsa, Christian Courtin. “A među prirodnim sastojcima ima i otrova.” Ponekad zamena parabena samo pogoršava stvari. Na primer, neke marke koriste med kao konzervans. Ali med je alergen. Njegova reakcija s ostalim sastojcima na koži je nepredvidiva. ” Eminentni američki dermatolog Nicholas Perricon, tvorac sopstvenog branda Perricone MD, u potpunosti se slaže sa Christianom Courtinom te uverava da je optimalna količina prirodnih sastojaka u formuli 20%. Više je besmisleno. 

Želim sve da znam

Drugi napredan fenomen su intelektualci za kožu. Ova je titula dodeljena kozmetičkim stručnjacima. Oni koji pažljivo prate sve pojave u svetu lepote, precizno proučavaju sastav i mogućnosti novih proizvoda. Svesni su svih trendova, tračeva i horor priča. Koriste svu kozmetiku i gadgete. Intelektualci za kožu troše ogromne količine na nove uređaje, proizvode, tretmane. Oni danas formiraju javno mišljenje. A to znači i trendove. Nije tajna da odeljenja za razvoj brenda aktivno uzimaju u obzir internet trendove. Ali ozbiljan nedostatak intelektualaca za kožu jeste je taj što žele da pronađu tajni trik, osude marku za sabotažu ili pronaći inkriminišući dokaz. Usput, spomenuta histerija sa parabenima uglavnom leži upravo na njihovoj savesti. Ipak, sjajno je što su zahvaljujući njima beauty potrošači danas postali puno sofisticiraniji i napredniji. A neki su mitovi i horor priče, nadamo se, zauvek zaboravljene.

Ja, robot

Aparati su provalili vrata kozmetičkih salona. Čišćenje, masaža, anticelulit tretmani, oni protiv akni i ostali uređaji postali su važan deo arsenala kozmetičkih salona, ali i prodavnica. Pogotovo u azijskim zemljama. Japanske i korejske prodavnice prepune su ovih uređaja. Istina, za jednog klasičnog evropskog potrošača prava , nije baš ni najjasnije čemu služe. Na primer, kako vam se dopada aparat za usta? Pomaže u uklanjanju nazolabijalnih bora i učvršćivanju. A silikonski prsten protiv oticanja nogu? Napredni kućni uređaji učiniće sve bez napora s vaše strane. Oni će očistiti pore, ublažiti napetost oko očiju i vrata, sušiti akne ciljanim laserskim snopom svetlosti i zategnuti kožu ultrazvukom, mišićnom stimulacijom ili vibracijskom masažom. Proizvođači poseban naglasak stavljaju na LED uređaje koji obnavljaju kožu izlaganjem svetlosti. Paradoks: spremni smo da platimo preko 1.000 dinara za staklenku "napredne" kreme za lice, ali će nam biti mnogo da damo nešto više novca za aparat koji će nam služiti godinama.

Sestrinstvo

U beauty oglašavanju dominiraju teme feminizma i ženskog prijateljstva. Čini se da holivudski skandal sa Weinsteinom, aktivnim isticanjem seksualne tolerancije i ravnopravnosti polova nije ostavilo mnogo izbora za režisere, scenariste i trgovce. U reklama koji predstavljaju nove parfeme ne slavi se njihova seksualnost i senzualnost, kao ranije, već ženska nezavisnost, snaga i povezanost. Charlize Theron u novoj u J’ador reklami za Dior, prvi put ne hoda sama, već u društvu istomišljenika. Cate Blanchett, vodeće lice linije Si, Giorgio Armani, ima čitavu međunarodnu zabavu s kineskom glumicom Elaine Yiu i top-modelima svetske klase – Engleskinjoma Adwoa Aboahom i Portugalkom Sarah Sampaio. A novi ženski miris, Calvin Klein, predstavljaju dve glumice u isto vreme: Lupita Nyong’o i Saoirse Ronan. Pod sloganom "Ja sam žene" oni nas pozivaju da se ne takmičimo, već da pomažemo jedne drugima. Poslušajte ovu poruku, uništite muške stereotipe o ženskom prijateljstvu, pomozite ženama … i da, ne zaboravite kupiti parfem za sebe!

Izvor: elle.hr