Jovana Stepanović je jedna od troje ljudi koji stoje iza lokalnog beauty brenda prirodne kozmetike koji je sada već dostigao kultni status među Beograđankama - Aromatherapist. Uz moto “Sve dok ne saznaš šta koristiš, bićeš iskorišćen/a” započeta je priča koja se i danas drži čvrstih osnova less is more. Limitiran broj proizvoda, one-on-one konsultacije koje pomažu da odabereš proizvod koji odgovara tvojoj koži i filozofija od usta do usta je Aromatherapist pretvorilo u jedan od naših najbolje očuvanih beauty tajna. Naravno, pomaže i to što je Jovana hodajuća reklama svog brenda, savršeno prirodna i sa sjajno blistavom kožom.

Seli smo da razgovaramo sa majkom troje dece o prirodnim kozmetičkim tajnama, omiljenim beauty proizvodima i najvećim izazovima u putu Aromatherapista.

Šta te je podstaklo da započneš svoj brend kozmetike? Mnogi zapravo to i ne znaju ali ti si bila na praksi u Elle-u davnih godina!

Aromatherapist je stvorio tim ljudi. Sve je počelo kada smo upoznali našeg dipl. fitoaromaterapeuta koji je vise od 10 godina u preparativnoj kozmetici. Povezala nas je ljubav prema nezi tela i podstakla nas je strast prema prirodi, mirisima i njegovo znanje o lekovitom bilju, uljima, kozmetici i aromaterapiji. O timskom radu sam učila u Elle-u. Praksa u magazinu donela mi je pre svega divna poznanstva, ali i mnogo učenog zanata. Naučila sam kako treba raditi sa ljudima, kako se vode kreativni sastanci i kako se ideje pretvaraju u stvarnost - što mi danas u poslu mnogo znači.

Koliko vam je bilo bitno da Aromatherapist bude prirodna kozmetika? Da li ste to planirali od samog početka?

Nikada nismo ni razmatrali drugaciji pristup. Uvek i samo prirodni sastojci ili derivati prirodnih materijala sa velikim fokusom na njihov kvalitet. Ne verujemo da su popularni sintetički sastojci dugotrajno delotvorni za kožu. 

Koji su bili najveći izazovi lansiranja kozmetičkog brenda u Srbiji?

Definitivno kvalitet sirovina. Sastavljanje formula i efikasnost receptura nikada nisu bile problem, ali one zavise od nabavke kvalitetnih sirovina. Snabdevanje prirodnim kozmetičkim sastojcima za manja/srednja preduzeća je ogroman izazov, zato sto je izbor oskudan, a kvalitet uvek problematičan. To govori da većina verovatno prihvata da radi sa lošim ili nestabilnim standardom sirovina, svesno ili ne. Za industriju, a pogotovo manja preduzeća, edukacija o sirovinama bila bi idealna! Mi smo u situaciji da uvezemo direktno, tj. snabdemo se sami i time zadovoljimo kvalitet, ali količina vremena, nerava i troška koja nabavka oduzima pri izradi i testiranju proizvoda je velika. Lepo je sanjati o ideji da na klik-klik naručiš najbolji kvalitet sirovine koji je uvek dostupan i u standardu, bez hiljadu telefonskih poziva i uzoraka. Ali mi smo prihvatili sve izazove!

Rekla bih da je za tebe naglasak više na negu nego na šminku - koja je tvoja beauty filozofija?

Nedavno sam čula jednu sjajnu rečenicu : “Savremena žena nije našminkana, ona je negovana” i ja se u potpunosti slažem sa tim. Volim blistavu, sjajnu, čistu kožu, a kada se šminkam, koristim uglavnom lagane teksture i nude nijanse.

Koliko menjaš svoju svakodnevnu beauty rutinu od zime do leta?

Pratim potrebe kože. Zimi tokom dana koristim hranljivu kremu, a leti hidratantnu. Sve ostalo je isto - fini losioni i bogata ulja za telo, tonik i serum za lice.

Koji su tvoji must-have proizvodi za šminku tokom letnje sezone?

Fina tonirana krema da ne zatvara pore, malo bronzera, balzam i ruž za usne.

Da li bi nam preporučila jedan beauty proizvod koji je vredan veće investicije? Kao i jedan koji je neočekivano pristupačan ali i veoma efektan?

Kad smo već kod šminke… Prvo sto mi pada na pamet je Dr.Hauschka tečni puder. Meni je on kao melem za kožu, pritom je od prirodnih sastojaka i divno miriše. U kategoriji Delotvorno, a pristupačno broj 1 proizvod je eterično ulje lavande.

Možeš li nam otkriti jednu nasleđenu beauty tajnu?

Imam jednu koja nije nasleđena, ali ću je ja svakako preneti svojoj ćerki: za lepu kožu potrebna je lepa hrana.

Šta od Aromatherapist proizvoda preporučuješ da ponesemo na more ovog leta?

Tonik Jabuka ljubi mentu za osvežavanje, Neroli te voli gel za umivanje i naravno shea butter koji nam se vraća na velika vrata!

Intervju: Anja Paspalj