Puder, maskara, sredstvo za skidanje šminke, sjaj za usne... Danas je sve tako dostupno, a pre 100 godina nije ni postojalo.
MAX FACTOR
Otac šminke, gospodin Max Factor, rođen je u Poljskoj davne 1872. godine. Majka mu je preminula kada je imao samo dve godine, a otac nije mogao da priušti obrazovanje brojnoj deci. Sa devet godina, mali Maksymilian Faktorowicz počeo je da radi kao šegrt kod vlasuljara i kozmetičara, a već sa četrnaest u Carskoj ruskoj operi. Zbog svog jevrejskog porekla i sve jačeg antisemitizma u Moskvi, preselio se u Sent Luis u Misuriju. Kada je došao u Ameriku, službenik je napravio grešku i pogrešno napisao njegovo prezime. Tako je nastalo čuveno Factor. Kompanija je osnovana 1909. godine, a Max je poznat kao tvorac olovke za obrve, sjaja za usne i prve podloge za šminku – pancakea.
Na slici: Max Factor Pan Stik (ambalaža iz 1940.)
„Lepota je stav, prema tome ne postoje ružne žene, nego samo one koje nije briga ili one koje ne veruju da su atraktivne“, čuvena je rečenica Estée Lauder. Iako joj je otac imao gvožđarsku radnju, više je volela da provodi vreme sa svojim ujakom, koji je bio hemičar. Uživala je da gleda kako se prave kreme, losioni, parfemi i šminka. Jednog dana, kada su je u salonu lepote pitali kako ima tako lepu kožu, donela je ujakove kreme i počela da ih prodaje. Posle salona, usledila je i radnja Saks na njujorškoj Petoj aveniji. Onda više nije bilo nepremostivih granica. Do zadnjeg dana je dolazila na sve svoje promocije. Umrla je u devedeset sedmoj godini života.
Na slici: Estée Lauder Idealist serum (jedan od najprodavanjih 2011.)
Kao knjigovođa za farmaceutsku kompaniju, gospođa pod imenom Florence Nightingale Graham provodila je sate u njihovoj laboratoriji učeći o nezi kože. Elizabeth je u stvari ime bivše poslovne partnerke, a Arden je uzeto iz jedne poeme. Posle školovanja u Parizu, vratila se s kolekcijom ruževa i pudera koje je sama stvorila. U vremenu kada su samo zabavljači nosili make up, gospođa Arden je promovisala novi način šminkanja – makeover u salonima. Otvarala je svoje salone po celom svetu, a na vrhuncu karijere bilo ih je više od 40. Tridesetih godina se pričalo: „Postoje samo tri američka brenda poznata u svim delovima sveta: Singer šivaće mašine, Coca Cola i Elizabeth Arden.“
Na slici: Elizabeth Arden 8h Cream (nastala 1930.)
Chaja Rubinstein poreklom je bila iz Poljske. U Australiju je stigla sa 32 godine i oskudnim znanjem engleskog. Srećom, sirovine za proizvodnju njene kreme bilo je u izobilju, jer je u pitanju bio lanolin, supstanca koja se dobija od ovaca, a njih je u toj regiji bilo oko 75 miliona. Nezgodan miris prikrivala je mirisima lavande, bora i lokvanja, a Crème Valaze je prodavana po mnogo višoj ceni nego što je koštala sama proizvodnja. Samo pet godina kasnije dama koja je promenila ime u Helena otvorila je prvi salon u Londonu – Salon de Beauté Valaze i tako počela da gradi svetsku karijeru. Najveći rival tokom celog života bila joj je Elizabeth Arden. Gospođa Rubinstein ili Madame, kako su je zvali zaposleni, govorila je: „Ne postoje ružne žene, samo lenje.“ Bila je prva koja je još davne 1910. napravila razliku između tipova kože, a zahvalni smo joj i za pojavu vodootporne maskare 1939. godine.
Na slici: HR Prodigy Extreme (anti age autoritet od 2009.)
Pedesetih godina prošlog veka Shu Uemura je napustio Tokio da bi pokušao da se ostvari u svetu filmske i televizijske šminke. Dobio je svojih pet minuta 1962. godine, na snimanju filma Moja gejša. Pošto se glavni šminker razboleo, Uemura je dobio šansu da pokaže svoj talenat. Potpuno je transformisao glavnu glumicu Shirley MacLaine u Azijatkinju i tako zadivio sve prisutne. Od tada su se nizali samo uspesi. Polazna tačka njegove filozofije bilo je to da bi koža klijenta trebalo da bude najvažniji aspekt kozmetike i tako je 1967. godine nastalo Unmask ulje za čišćenje. To ulje je i dan-danas jedno od najboljih sredstava za uklanjanjanje šminke na svetu. Još jedan revolucionaran proizvod je nastao 1998. godine, a u pitanju je Deepsea Water. Sprej koji neguje i vlaži kožu nastao je filtriranjem vode sa juga Japana, tačnije sa obala rta Muroto. Bila je to hladna voda iz najvećih dubina, koja nikada nije bila u kontaktu sa sunčevom svetlošću, bakterijama i raznim zagađivačima. Brend Shu Uemura je poznat i po najoriginalnijim i najkvalitetnijim veštačkim trepavicama. Počevši od 2005. godine Tokyo Lash bar svake godine predstavlja nova, limitirana izdanja.
Na slici: Shu Uemura Cleansing Oil (na tržištu od 1967.)
„Zašto ste tako ozbiljni, pa to je samo šminka“, čuvena je rečenica osnivača brenda. Fotograf i šminker François Nars je u robnoj kući Barneys u Njujorku 1994. godine predstavio kolekciju od dvanaest ruževa. Bogate teksture, jaki pigmenti, postojanost i svedena ambalaža brzo su privukli potrošače. Dijapazon proizvoda ubrzo je počeo da raste, da bi se danas smatrao jednim od najprestižnijih šminkerskih brendova. Prva kampanja snimljena je dve godine kasnije, a fotografisao ju je sam osnivač. Nars je poznat po specifičnim imenima koje daje svojim proizvodima: Orgasm, Deep Throat, Striptease, Sex Machine...
Na slici: Nars Orgasm rumenilo (od 2006. najprodavanije rumenilo na svetu)
Bobby Brown je 1980. godine završila koledž za pozorišnu šminku i uputila se u Njujork da ostvari svoj san. Godinu dana kasnije dobila je svoj prvi veći posao – snimanje editorijala za magazin Glamour. Posle brojnih angažmana za najveće svetske magazine i dizajnere, odlučila je da napravi svoj proizvod. U saradnji sa jednim hemičarem 1990. godine nastala je linija od deset nijansi dugotrajnog karmina. Iako je očekivala da će prodati sto ruževa za mesec dana, iznenađujuća je bila činjenica da ih je toliko prodato već prvoga dana. Danas, pored velikog broja dekorativnih proizvoda, postoje i proizvodi za negu kože, a Bobby je i autor pet knjiga o šminkanju.
Na slici: Bobby Brown gel ajlajner, u svetu šminke više od decenije
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti