Savremeno društvo je gotovo opsednuto izgledom i mnogo pažnje pridaje imidžu. Dobar fizički izgled usklađen s najnovijim trendovima nije dovoljan; atraktivni modni dodaci i odeća postali su imperativ, a konzumerizam novog doba doveden je na potpuno novi nivo.

Svedoci smo stvaranju prevelikih razlika između bogatih i siromašnih, a želja za praćenjem trendova beleži eksponencijalni rast. Što je s onim "gladnim" kupcima čija platežna moć ne može omogućiti najnovije kolekcije s modnih pista ili proizvode iz kozmetičkih prodavnica?

Kakva nova "epidemija" zahvata beauty svet?

Posljednjih godina beauty industrija doživjela je eksplozivan rast, a marketinška ulaganja u promociju ovih proizvoda kreću se u astronomskim cenama. Beauty brendovi postali su žrtva crnog tržišta koje je preplavilo svet s kopijama dekorativnih i preparativnih proizvoda.

Ambalaže M.A.C. ruževa s krivo utisnutim logom postali su uobičajeni kao nekada kada je tržište bilo prepuno Louis Vuitton torbi s pogrešno utisnutim monogramom.

Mnoge slavne ličnosti koje su pokretači, vlasnici i brend ambasadori svojih beauty kompanija, poput Kylie Jenner i Jeffree Starra, javno su progovorili o ovoj temi kako bi upozorili kupce da ne kupuju kopije zbog štetnih sastojaka. 

Internetske stranice poput Ebaya, iOffera, Amazona i Alibabe jednostavnom online kupovinom dostavljaju kopije ruževa, paleta senki, pudera i ostalih dekorativnih dodataka, a cena je neuporedivo niža nego u shopu ili na službenoj stranici brenda. Iako se kupovina čini jednostavnom i jeftinom, postavlja se pitanje koja se cena stavlja na sopstveno zdravlje? U kopijama su detaljnom analizom pronađeni opasni spojevi, poput cijanida, žive i olova.

Istraživački novinari otkrili su u akcijama razotkrivanja sumnjivih proizvođača i distributera nehigijenske uslove u kojima se proizvode kopije. Nedostatak sterilnih uslova i kancerogeni sastojci mogu izazvati ozbiljne dugoročne posledice poput osipa, očnih infekcija, a velike količine olova pronađene u kopijama uzrokuju oštećenje srca, bubrega i živčanog sistema.

Većinu kopija je moguće lako prepoznati u odnosu na original i to već na prvi pogled; neodgovarajuće ambalaže, logo utisnut u drugačijem fontu ili na drugom mestu, čudan miris proizvoda, lepljiva konzistencija tečnih ruževa ili ogledalo loše kvalitete na paletama za senke jasan su znak kopije. Među najkrivotvorenijim brendovima nalaze se Kylie Cosmetics, M.A.C., Urban Decay, Kat Von D, Lime Crime, Tarte i Benefit.

Proizvođači kopija ne pucaju na high end brendove poput Giorgio Armani Beauty ili La Mer, nego na one brendove koji su najpopularniji među širim masama na društvenim mrežama.

Policija je u mnogim zemljama započela borbu s beauty sivom ekonomijom; u racijama su eliminisali kontejnere s krijumčarenom robom, zaplenjeni su mnogi proizvodi na carinama i uklonjeni štandovi s kopijama. Trgovina lažne kozmetike i šminke godišnje košta brendove više od 300 miliona funti.

Mnoge kompanije su preduzele i pravne korake u rjšavanju ovog problema, ali nisu spremni otkriti koje mehanizme primenjuju u ovoj borbi. Estée Lauder Cos., firma koja poseduje brendove poput M.A.C., Clinique, Bobbi Brown, Too Faced bori se protiv kopija još od 2003. godine s izvrsno razvijenim sigurnosnim timom koji na tajnim zadacima otkrivaju prodavače kopija.

Kako bi izbjegli neugodnu situaciju u kojoj ste postali prevarena žrtva tržišta lažne kozmetike, potrebno je proveravati legitimnost stranica s kojih se proizvodi naručuju i izbegavati neovlašćene kioske i preprodavače.

Abnormalno niska cena takođe upućuje na činjenicu da kupujete kopiju jer luksuzni brendovi vrlo retko prodaju proizvode po toliko sniženim cenama. Uložite reklamaciju ako ste primetili da ambalaža, pakovanje ili trajnost proizvoda ne odgovara originalu. 

Neki anonimni preprodavači kopija beauty proizvoda istaknuli su kako njihovi kupci znaju šta kupuju; neodgovorna kupovina u tom slučaju dolazi s rizikom izazivanja ozbiljnih zdravstvenih problema kako bi ostvarili privid pripadanja brendu. Pojam "dobre kopije" uvek će ostati paradoks.

Nedostižne high end proizvode treba zameniti s pristupačnijim, ali kvalitetnim i dermatološki proverenim drogerijskim proizvodima. Pošast kopija među modnom, kozmetičkom, pa čak i farmaceutskom industrijom rezultat je činjenice da je bitan imidž koji dolazi uz marku.

Tekst: Dorotea Jazvić (Buro247.hr)

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/