Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Masaža - moć dodira

Osim savršenog hedonističkog doživljaja, masaža je siguran put do zdravlja i života bez stresa

  Izvor: Foto: Shutterstock

Tekst: Ivana Semerad

Dok ležite na stolu ispod mirišljavog pokrivača, prijatna muzika vas uvodi u trenutak. Aroma žalfije ili gorke pomorandže ispunjava prostoriju dok slušate nežan zvuk ulja za masažu kako se zagreva među dlanovima vašeg terapeuta. Bol u leđima, vratu, glavi, pulsiranje stresom preplavljenih mišića, iskonska potreba za dodirom – sve to vapi za toplim rukama koje treba da započnu svoj posao. Kad tretman konačno počne, svi problemi ovog sveta nestaju u tih šezdeset ili devedeset minuta oslobađanja i totalnog opuštanja, i jedino što vam dopire do svesti jeste to da ne želite da prestane. Međutim, masaža je mnogo više od prostog oruđa za uživanje. Može da poboljša vaš san, ubrza vam metabolizam, podigne raspoloženje i nivo opšteg zdravlja organizma.

Masaža je sredstvo isceljenja već nekoliko hiljada godina, i to u svim kulturama. Dodirivanje je prirodna ljudska reakcija
na bol i stres, njime se iskazuju naklonost, saosećanje i podrška. Ako se prisetite šta ste uradili kad ste se poslednji put posekli ili negde udarili, shvatićete da ste instinktivno protrljali bolno mesto. Isto su radili i naši drevni preci, a iscelitelji su kroz vreme i širom sveta, instinktivno i nezavisno jedni od drugih, razvili raznovrsne terapeutske tehnike koje uključuju dodir. Mnoge od njih koriste se i danas, neke tretiraju hronične bolesti i povrede, dok
druge pomažu da ublažimo narastajuće tenzije modernog načina života. Masaža nije samo prijatan luksuz, ona leči to što boli i dušu i telo zahvaljujući specifičnim fiziološkim i psihološkim promenama koje izaziva u organizmu. Pokrenuti dodirom, milioni receptora u koži šalju signale mozgu, koji reaguje time što podstiče lučenje endorfina – „hormona sreće i dobrog raspoloženja“. Upravo zbog toga masaža snažno deluje na nervni sistem smanjujući nervozu i nivo lučenja  „stresnih“ hormona u organizmu.

Posledice stresa

Stres se ispoljava ubrzanim srčanim radom, nesanicom, umorom, smanjenim ili pojačanim apetitom, smanjenom radnom sposobnošću, visokim krvnim pritiskom, fizičkom napetošću, preteranim pušenjem i konzumiranjem alkohola, kao i čestim promenama raspoloženja i jakim glavoboljama. Prema najnovijim istraživanjima procenjeno je da je 80–90 odsto bolesti u nekoj relaciji sa stresom, najviše kada je reč o poremećaju rada hormonalnog i srčanog sistema. Pošto ga je teško ili nemoguće izbeći, najbolje je pronaći načine koji će efikasno umanjiti njegov uticaj na naš organizam. Jedna od preporuka je mnogo smeha! Naučite sebe da budete nasmejani, ali ne tek reda radi, dok u vama sve kuva od besa, već se iskreno opustite i dozvolite sebi da budete veseli. Pogledajte smešne video-snimke, pročitajte neku zabavnu knjigu, razmenjujte
šaljive priče sa prijateljima. Družite se sa ljudima koji su puni pozitivne enegrije i koji su često i sami nasmejani. Lepo raspoloženje je zarazna stvar, utiče na sve koji ga osete. Ako ovo ne pomogne, probajte s masažom. Time što izaziva meditativno stanje duha i izoštravajući svest o tome koliko je važno živeti u sadašnjem trenutku, ona omogućava emocionalni balans i više energije da se podnesu svakodnevne stresne situacije.

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity