Prestižne nagrada Vip poziva koju dodeljuju Beogradski festival igre i kompanija Vip mobile ove godine biće dodeljena baletskom umetniku Zoranu Markoviću.
Priliku za razgovor sa Zoranom iskoristili smo da ga pitamo kako izgleda rad u trupama van granica naše zemlje i šta je razlika između života na sceni i iza nje. Nastup trupe Tanz Luzerne čiji je koreograf ovaj umetnik, moći ćete da vidite 10. aprila u pozorištu Madlenianum.
Vaša dosadašnja karijera veoma je bogata. Koliko je bio težak taj put?
Kada se osvrnem na sve ono što je iza mene, ne bih želeo da zaboravim nijedan grad, školu ili trupu na tom putu. Za moju karijeru svaka stanica bila je podjednako važna. Sa sigurnošću mogu da kažem kako me je školovanje u Beogradu dovelo do fantastične škole u Hamburgu što me je opet vodilo do angažmana u baletu Drezdena gde sam upoznao koreografa Stephana Thossa. Nakon toga, dugo sam igrao za njegovu kompaniju u Hanoveru i dosta naučio, što je bio jedan od glavnih razloga da stignem do Holandskog plesnog teatra (NDT).
Šta vam je donelo iskustvo u NDT-u?
Kao bivši igrač Holandskog plesnog teatra, mogao sam da nastavim da igram, budem asistent, pedagog, koreograf... To me je odvelo do pozorišta Luzerner gde trenutno radim kao balet majstor, koreograf i asistent direktora. Ponosim se što ovaj mladi ansambl gostuje ove sezone na najvećim i najznačajnijim festivalima kao što su i Beogradski i Holandski.
Da li ste pronašli iza scene nešto što bi nadoknadilo to što više niste toliko aktivni na njoj?
Biti iza scene, raditi sa igračima i pratiti svaki njihov pokret, veliki je izazov. Veća je odgovornost kada razmišljate o celom ansamblu, o ukupnom rezultatu svakog koreografskog komada, nego kada razmišljate samo o svojoj ulozi i o tome da savršeno odigrate svoj deo muzike. Trupa je kao mala fabrika u kojoj sve mora odlično da funkcioniše. Kada posmatrate tu mašineriju sa nekog odstojanja, onda shvatite koliko toga mora da se poklopi zarad idealne slike na sceni.
Šta će beogradska publika moći da vidi na nastupu trupe Tanz Luzerne koja igra pod vašom koreografskom palicom?
Tanz Luzerne je mala trupa od 10 izvrsnih igrača, koja prikazuje isključivo nova premijerna dela, poznatih koreografa. Na festivalu ćemo predstaviti uzbudljive koreografije i verujem da će naša publika biti oduševljena energijom, kvalitetom i intenzitetom pokreta. Izuzetna mi je čast što sam šesti po redu laureat priznanja Vip poziva, koje se dodeljuje našim baletskim umetnicima koji žive i rade u inostranstvu i koje ću preuzeti nakon predstave moje trupe na samom zatvaranju festivala.
Šta za vašu trupu znači to što se posvećuje samo premijerama?
To znači da koreografi kreiraju za naše igrače, odnosno mi nismo trupa koja preuzima stare naslove kako bi ih predstavila na svom repertoaru. Za nas su radili Cayetano Soto, Andonis Foniadakis, Stijn Celis, Gustavo Ramirez Sansano, Fernando Melo i mnogi drugi. Mislim kako je danas retkost animirati autore da svoja dela postavljaju za manje trupe i da je u tome posebnost naše kompanije koja je deo jedne veće mašinerije, odnosno velikog operskog teatra.
Koji savet biste dali mladim ljudima koji se bave baletom u Srbiji?
Neophodno je da vredno i svakodnevno rade u baletskoj sali, ali čak i od toga važnije je da veruju u svoje snove.
Tekst: Jasmina Avramov
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti