Ako kojim slučajem niste otkrili neko od ovih sjajnih ostvarenja, promenite to već danas - ona će vam pružiti priliku da se divite talentu jednog od najboljih glumaca koji se na svetskoj sceni pojavio u protekle tri decenije.

Kada je Leonardo DiCaprio početkom 2016. godine dobio nagradu Američke akademije filmskih umetnosti, mnogi su komentarisali da je ispravljena velika nepravda. 

Međutim, to nije bila poslednja nepravda u Holivudu - on nije jedini majstor glume kojem je već nekoliko puta izmaklo ovo priznanje. 

Na dugačkom spisku umetnika koji su i te kako zaslužili Oskara nalaze se imena Johny Deppa, Edwarda Nortona, Harrisona Forda, Brad Pitt, John Malkovic... i Ralpha Fiennesa, u šta mnogi poveruju tek nakon temeljnog guglanja. 

Dva puta je nominovan za prestižnu nagradu, jednom za glavnu i jednom za sporednu ulogu, ali Holivud nam na njegovom primeru iznova pokazuje da Oskar nije merilo kvaliteta.​

Ipak, britanski glumac - od pre izvesnog vremena sa srpskim državljanstvom - bez sumnje spada u jednog od najtalentovanijih u protekle tri decenije i zabeležio je veliki broj legendarnih rola. Ukoliko neki od ovih filmova još niste pogledali, promenite to što pre. Nećete se pokajati.

Schindler's List (Šindlerova lista) 1993.

Amon Goeth, nacistički oficir i komandant koncentracionog logora u Plašovu, proglašen je krivim za smrt više desetina hiljada ljudi. Istorija ga pamti kao surovog, nemilosrdnog čoveka, kao monstruma koji je čak jednom od Jevreja tražio da mu plate municiju koju će njegova vojska potrošiti ubijajući ih.

Ralph Fiennes uspeo je da prikaže sve to i još nešto: ljudsku stranu njegove ličnosti, o kojoj je malo ko pre njega razmišljao.

Njegov Goeth je simpatičan dok se smeje uživajući u piću s prijateljima onoliko koliko izaziva gnušanje kad hoda iza reda zatvorenika i puca im u potiljak. On je harizmatičan dok vodi duge iskrene razgovore sa Schindler isto koliko je zastrašujući dok s balkona nasumično puca na logoraše.

In Bruges (U Brižu) 2008.

Bajkoviti belgijski grad. Dvojica plaćenih ubica u bekstvu kriju se nakon traljavo obavljenog posla. Obilaze muzeje. Razgovaraju. Šetaju pod sivim nebom. Čekaju. Negde na pola filma, jedan od njih razgovara s njihovim šefom Harry-jem i deli sa njim loše vesti. Harry-ju se ne dopada to što čuje i tada ga vidimo prvi put. 

Pojavljuje se Ralph Fiennes, i to uz prasak - u svojoj prvoj sceni, on najpre potiskuje bes, a zatim urla, besno udara telefonskom slušalicom, psuje... i kreće u Briž. Dobar ali prilično monoton film postaje fenomenalno ostvarenje zbog kojeg ćete se i smejati i plakati i preporučiti ga svakome.

U pitanju je Fiennesova uloga kakvu ranije nismo videli u njegovom opusu, ali se svakako nadamo da ćemo ga ponovo gledati u sličnoj: on je iskusan kriminalac koji nije ni nalik klišetiranim holivudskim ubicama, opasan, možda čak psihotičan, ali čovek koji se drži svojih principa i poštovaće ih po svaku cenu.

Spider (Pauk) 2002.

Iako je kritika bila naklonjena filmu Davida Cronenberga, on nije privukao mnogo pažnje publike. Ipak, Ralph Fiennes u ulozi Dennis Clega pružio je jedan od najuverljivijih holivudskih uvida u šizofreniju.

Britanac igra lik čoveka koji je tek izašao iz duševne bolnice i ponovo proživljava trenutke iz svog teškog detinjstva. On pokušava da pronađe deliće slagalice koji su iščezli iz njegovog sećanja i koji otkrivaju da su upravo ti dani odredili njegovu sudbinu.

Progone ga sećanja na roditelje i porodični život koji su prekinuli seks i smrt i na emotivan način otkriva zbog čega je uopšte hospitalizovan.

Quiz Show (Kviz) 1994.

Neke od svojih najboljih uloga Ralph Fiennes zabeležio je igrajući u pričama zasnovanim na istinitim događajima. Takva je i priča o Charlesu Van Dorenu, univerzitetskom profesoru koji je stekao slavu zahvaljujući znanju koje je pokazao u kvizu Twenty One, da bi potom priznao da su mu producenti unapred davali tačne odgovore.

Unutrašnja borba, rvanje sa savešću, stid, glad za uspehom - jedan od najboljih svetskih glumaca svoje generacije sve to izneo je nepogrešivo.

Grand Budapest hotel 2014. 

To što od Fiennesa nema boljeg negativca ne znači da on ne može da bude zvezda komedije - i to, ni manje ni više, nego komedije koju potpisuje Ves Anderson.

Uglađeni konsijerž Gustav H. čovek je koji sve drži pod kontrolom. On sve stiže i sve ume, uvek ima odgovor na svako pitanje, ništa ne može da prođe ispod njegovog radara, gosti ga (a posebno gošće starije od 80 godina) jednostavno obožavaju! 

Međutim, nakon što jedna starija gospođa koja je pala na njegov šarm premine i u testamentu mu ostavi vrednu sliku, Gustav gubi kontrolu. Urnebesno od prve do poslednje scene i pravi dokaz glumčevog nenadmašnog talenta!



Tekst: Tamara Sorak za Glossy.rs

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/