Travik, pozorišni reditelj, konceptualni umetnik, kulturni diplomata i veliki obožavatelj grupe Laibach, uspeva u avgustu 2015. da spoji nespojivo - povodom 70. godišnjice oslobođenja Severne Koreje od japanske kolonijalne vlasti on posreduje, ugovara i organizuje (!) prvi koncert jedne rok grupe sa Zapada u Pjongjangu, glavnom gradu jedne od najzatvorenijih zemalja na svetu. I ne samo to - on uspeva da izdejstvuje da ova neverovatna avantura postane dokumentarni film. Članove kultne slovenačke grupe Laibach kojoj je pripala čast da uveliča jedan od najvažnijih datuma u istoriji Severne Koreje, u stopu prati filmska ekipa i beleži retke i dragocene trenutke iza kulisa „poslednje komunističke diktature“.
Morten Travik i Uġis Olte stižu tamo gde je retko ko pre njih bio i na iznenadjujuće suptilan način beleže sudar ideologija i kultura ali i pokušaj istinskog kontakta između članova ex-jugoslovenske art rok grupe i njihovih domaćina. Ono što ih povezuje je holivudski mjuzikl „Moje pesme, moji snovi“ koji je i dan danas izuzetno popularan u obe Koreje. Ovom neverovatnom poduhvatu na putu stoji gotovo sve: reputacija grupe Laibach, jezik, tehnički problemi, neizgovorene zabrane i uvek budni cenzori. Ali uprkos očiglednom apsurdu čitave situacije (ili baš zbog toga) pred gledaocima se dešava mnogo više od kulturne razmene. Veliki hitovi grupe Laibach poput Life is Life, Across the Universe i The Sound of Music u sudaru sa novim i nepoznatim svetom koji film otvara pred nama dobijaju nova značenja. Morten Travik na početku filma kaže - „ne zanima me mir, zanima me istina. Istina je neprijatna, ona žulja i donosi promene“. Za obe strane. I dok u poleće i leto 2015 kulminira propagandni rat između Severne i Južne Koreje, koji se vodi ogromnim zvučnicima usmerenim preko granice, u najvećoj i najlepšoj koncertnoj dvorani u najtajanstvenijoj zemlji na svetu nastupa jedna od najkontroverznijih grupa zapadne Evrope. Njihov moto je: „SVA UMETNOST JE PROPAGANDA (George Orwell) …A SVA PROPAGANDA JE UMETNOST (Laibach)“.
Rezultat je ironičan, duhovit i angažovan dokumentarni mjuzikl koji i o Severnoj Koreji i o Laibachu govori više od hiljadu reči. Brda su oživela sa zvucima muzike! Uverite se i sami.
Slobodna Zona ove godine ima i nove snage u selektorskom timu. Mladi autori, montažerka Jelena Maksimović i reditelj Ivan Bakrač odabrali su 10 dugometražnih filmova za regionalnu selekciju a u medjunarodnoj selekciji za nagradu stručnog žirija takmičiće se 15 filmova po izboru dugogodišnje selektorke Slobodne Zone Branke Pavlović. Novitet je i revijalna selekcija od 12 kratkih filmova u regionalnom programu. Publika će kao i do sada moći da pogleda i 5 filmova iz selekcije 14+. Tu je i bogat prateći program: 5 specijalnih projekcija, Master Class, Noćni razgovori i dnevni govorni program Na kafi sa autorima.
Stručni žiri će dodeliti nagrade za Najbolji angažovani film u Regionalnoj i Međunarodnoj konkurenciji. Nagradu za Najbolji film u okviru selekcije 14+, dodeliće srednjoškolski žiri - Slobodna Zona Junior. Već tradicionalna Nagrada publike festivala Slobodna Zona, biće dodeljena filmovima koji su tokom festivala ostavili najsnažniji utisak na posetioce.
Ovogodišnji program Slobodne Zone obuhvatiće preko 40 igranih i dokumentarnih, kratkih i dugometražnih ostvarenja iz čitavog sveta.
Ulaznice za film Dan Oslobođenja, možete kupiti na biletarnicama Sava Centra i Eventima po ceni od 500 dinara. Ulaznice za otvaranje festivala u Novom Sadu dostupne su na biletarnici Kulturnog centra Novi Sad po ceni od 350 dinara. Informacije o prodaji karata u Nišu biće uskoro objavljene.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti