Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Najveći holivudski narcisi: Zašto režiseri glume u svojim filmovima?

Kad god glumac kreira sopstveni lik, postoji rizik da se film pretvori u projekat taštine.

  Izvor: Foto: Profimedia

U svom poslednjem filmu "The Mule", 88-godišnji Clint Eastwood režirao je za sebe scenu seksualnog čina u troje sa devojkama u dvadesetim godinama.

Od Silvestera Stalonea do Kevina Costnera, veliki je broj glumaca-režisera koji se bore za titulu u kategoriji "samoobožavanje", piše Guardian.

Glavni junak filma "The Mule" je Earl Stoun, čovek koji se bavi hortikulturom a dodatni novac zarađuje transportom droge kroz Sjedinjene Američke Države. On je popularan tip, koji u najmanje tri scene izaziva aplauze.

Iako ima 90 godina, on u više navrata ima scene seksualnih odnosa sa ženama u dvadesetim godinama koje su željne da ga se dočepaju ("Moj je red", kaže jedna nestrpljivo).

Iako u sceni koja otvara film Earl priča vic o vijagri, njemu nikakav hemijski podsticaj nije potreban. I ne samo to. Dok se zabavlja sa devojkama, ljubomorni komšija ga, iako mnogo mlađi od njega, krišom posmatra.

(Martin Scorsese: 10 stvari koje niste znali o slavnom režiseru)

Do sada je u svojim filmovima Eastwoodovo "samoobožavanje" bilo zasnovano na moralnom narcizmu, piše Guardian, a režiser-glumac do sada nije insistirao na seksualnoj dimenziji. U filmovima kao što su "Unforgiven", "Million Dollar Baby" i "Gran Torino", Eastwoodov junak se žrtvuje kako bi na neki način unapredio čovečanstvo ili okajao sopstvene grehe.

U svom prvom ostvarenju "Play Misty for Me", Eastwood je kreirao situaciju u kojoj se analizira muški narcizam u kom se i sam kupa.

Pet decenija kasnije, analiza je pretvorena u analgeziju narcizma.

Kad god glumac kreira sopstveni lik, postoji rizik da se film pretvori u projekat taštine. Ponekad, taština ne učini film bezvrednim. Bradley Cooper, koji glumi agenta FBI u Eastwoodovom filmu "The Mule", režirao je film "A Star Is Born", u kome je tumačio ulogu rok-kantri pevača.

Ta doza taštine nikoga nije zabolela. Kao jedan od koautora tog rimejka, Cooper je imao priliku da promeni ravnotežu priče pomerajući njen fokus na muškarca koji se samouništava i time glavnoj ženskoj ulozi da "veći komad kolača".

(Šta oni vole da gledaju: Poznati režiseri otkrili liste omiljenih filmova iz 21. veka)

Kada je Kevin Spacey želeo da snimi "Beyond the Sea", film o pevaču Bobby Darinu, bio je 32 godine mlađi nego pevač kada je preminuo.

U trenutku kada je skupio finansijska sredstva za snimanje filma, glumac je imao 45 godina.

Mudar čovek bi shvatio da u tim godinama ne bi mogao na pravi način da iznese ulogu tinejdžera, međutim, Spacey nije tako razmišljao. On je zbog toga pokušao da film kreira kao priču starijer Darina o njegovim avanturama iz mladosti. Međutim, taj projekat nije prošao prema očekivanjima.

Silvester Stalone je snimio dva, tri, četiri i na kraju šest filmova iz serijala o Rokiju, vezujući se u sentimentalnom smislu sve više za glavnog lika.

Veliki je broj načina na raspolaganju glumcima-rediteljima koji žele da podele sa svetom svoje visoko mišljenje o sebi, ali niko nije tako direktan kao Vincent Gallo. Scena koja zaslužuje ismevanje deo je njegovog direktorskog debija "Buffalo 66", u kojem lik koga tumači (upravo Gallo) obavlja malu nuždu, a pored pisoara stoji čovek koji ne krije oduševljenje.

"Tako je veliki", kaže taj čovek, kao da bi bilo nepristojno da je pogled zadržao za sebe. 

Lista glumaca čija bi kandidatura za titulu najvećeg u "samoljublju" bila opravdna, nije mala. 

Ipak, na vrhu te liste je uloga koja sjedinjuje u sebi i narcizam i prestiž,  a to je uloga Kevina Costnera u filmu "Ples sa vukovima", neprevaziđena i posle 29 godina. Costner u tom filmu tumači vojnika Unije koji otkriva srodstvo sa Sijuksima. Možda ćete na ekranu moći da vidite priču o velikoj ljubavi ratnog heroja i žene iz plemena Sijuks, ali to je u stvari ljubavna priča reditelja i glumca - Kevina Costnera i Kevina Costnera.

Jedini element koji je upadljivo odsutan na pomenutom spisku jesu žene.

Ni ženama nije strano da na filmu pokažu preterano samopouzdanje ili lažnu poniznost, a Guardian piše da bi bilo teško pronaći bolji primer od "The Mirror Has Two Faces". U tom je filmu Barbara Straisend u svojevrsnom "ribolovu na komplimente publike".

Ipak, ne može se uporediti sa Costnerom, a u zaključku teksta britanski magazin naglašava da će o jednakosti polova moći da se govori tek kada dođe do jednog tako lošeg narciosoidnog ostvarenja kod žena kao što je Costnerov "Postman".

Izvor: Nedeljnik

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity